Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
999 Games brengt de komende week Het Koninkrijk Dominion uit. Dit is een speciale introductieversie van de deck building topper Dominion. Het Koninkrijk Dominion bevat 16 verschillende koninkrijkkaarten, met acht exemplaren per soort. De meeste kaarten zijn afkomstig uit het basisspel en Dominion Intrige, aangevuld met kaarten uit de uitbreidingen Welvaart, Overvloed en Donkere Middeleeuwen. Om de drempel voor nieuwe spelers laag te houden, bevat deze set geen reactiekaarten, vloeken, duurzame kaarten en andere zaken die van de kern kunnen afleiden. Het Koninkrijk Dominion kost ong. 20 euro.
Leuk! Ben zelf in bezit van Dominion (en hijs de zeilen), maar had dit ook wel een optie gevonden...lastige lijkt me wel uitbreiden, geheid dat je met dubbele kaarten komt te zitten...
Probleem met dit spel is dat je maar 8 kaarten per soort krijgt. Zijn die 2 extra te duur? Dit zorgt ervoor dat spellen niet met elkaar gemixt kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Edwin84 op zo 30 aug 2015, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin84 schreef:Probleem met dit spel is dat je maar 8 kaarten per soort krijgt. Zijn die 2 extra te duur? Dit zorgt ervoor dat spellen niet met elkaar gemixt kunne worden.
Het zal wellicht te maken hebben met de hoeveelheid kaarten op een drukvel?
Edwin84 schreef:Probleem met dit spel is dat je maar 8 kaarten per soort krijgt. Zijn die 2 extra te duur? Dit zorgt ervoor dat spellen niet met elkaar gemixt kunne worden.
Het zal wellicht te maken hebben met de hoeveelheid kaarten op een drukvel?
Misschien dat ze het doen om de speelduur korter te maken? Dan is de instap nog lichter.
Hier eindigt het ook eigenlijk altijd als de provincies op zijn, soms gaat er wel een stapeltje kingdom kaarten op, maar drie is eigenlijk nog nooit gebeurd...
Het ligt eraan welke kaarten er beschikbaar zijn, als de vloeken in het rond vliegen dan wordt provincies kopen lastiger en dan zijn drie andere stapels zo leeg (de vloekenstapel is er al één natuurlijk).
Wat deze instap-Dominion betreft, ik weet het niet. Ik kan me voorstellen dat de markt hiervoor eigenlijk erg klein is. Voor veel mensen zal het nog steeds een brug te ver zijn (het hele deck-building concept vergt wat gewenning), en veel van de mensen die de stap wel kunnen maken, hebben inmiddels Dominion al.
Mac-S schreef:Het ligt eraan welke kaarten er beschikbaar zijn, als de vloeken in het rond vliegen dan wordt provincies kopen lastiger en dan zijn drie andere stapels zo leeg (de vloekenstapel is er al één natuurlijk).
Wat deze instap-Dominion betreft, ik weet het niet. Ik kan me voorstellen dat de markt hiervoor eigenlijk erg klein is. Voor veel mensen zal het nog steeds een brug te ver zijn (het hele deck-building concept vergt wat gewenning), en veel van de mensen die de stap wel kunnen maken, hebben inmiddels Dominion al.
Ik zie hier ook niet helemaal een markt voor... mede ook doordat als je iets meer bepaald je het basisspel hebt en deze wel uit kunt breiden zonder dubbele kaarten. Ik verwacht dat voor het uittesten van het spel de prijs nog iets te hoog is. Mocht dominion nou uitkomen op ios dan lijkt dat me een betere manier om het spel te testen. (Ik heb gelukkig de oude dominion nog op mijn telefoon).
Dominion durf ik best met mensen te spelen die niet veel spelervaring hebben, het is relatief simpel en je hebt na 1 of 2 potjes best door wat wel en niet werkt. Ik denk dat het ook best wel een instap game kan zijn. Vanuit die gedachte snap ik het ook wel van 999 games. Eigenlijk zouden er wat ander spellen, naast Catan, in de speelgoedwinkel moeten staan om echte serieuzere spellen wat bereikbaarder te maken.
ditterio schreef:Ik vraag me echt af wie deze versie gaat kopen... Het wordt een beetje uitgemolken vind ik.
Uitmelken lijkt mij voor deze set een onjuiste kwalificatie. Dit is immers bij uitstek geen product voor spelers die al jaren aan de uier hangen.
Als je een bijna-kopie uitbrengt van een spel dat al bestaat, dan wil de uitgever duidelijk de laatste druppel melk uit dat spel persen. Ook al gaan nieuwe spelers dit misschien kopen, het blijft uitmelkerij van een populair product door de uitgever.
ditterio schreef:Ik vraag me echt af wie deze versie gaat kopen... Het wordt een beetje uitgemolken vind ik.
Uitmelken lijkt mij voor deze set een onjuiste kwalificatie. Dit is immers bij uitstek geen product voor spelers die al jaren aan de uier hangen.
Als je een bijna-kopie uitbrengt van een spel dat al bestaat, dan wil de uitgever duidelijk de laatste druppel melk uit dat spel persen. Ook al gaan nieuwe spelers dit misschien kopen, het blijft uitmelkerij van een populair product door de uitgever.
En sinds wanneer is dit verkeerd? Het risico is aan de uitgever. Die investeert in de productie van dit product.
En sinds wanneer is dit verkeerd? Het risico is aan de uitgever. Die investeert in de productie van dit product.
Dat is niet verkeerd, het duidt alleen op een gebrek aan creativiteit.