Zomerreleases bij White Goblin Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Dierik
Erelid

Zomerreleases bij White Goblin Games

Bericht door Dierik »

White Goblin Games brengt op zaterdag 28 mei aanstaande een drietal nieuwe titels uit
en een herdruk van een succesvol kaartspel
dat eerder onder de QWG-vlag verscheen.

Eén van de drie nieuwe titels is Cherokee, een nieuw kaartspel van Frederic Moyersoen, die van zijn titel Saboteur inmiddels 350.000 stuks wereldwijd wist te verkopen. White Goblin Games beschikt wereldwijd over de rechten van Cherokee en heeft torenhoge verwachtingen.

De tweede zomerrelease is Dweebies, een kort kaartspel. Dweebies zijn vrolijke wezens met elk een eigen hobby of een passie waar ze gek op zijn. Ze zien er grappig uit met hun bonte kleuren en drie haren op hun hoofd. Het doel is om zoveel mogelijk Dweebies te verzamelen in dit eenvoudige maar vlotte kaartspel dat al gespeeld kan worden door kinderen vanaf een jaar of 6 a 8!

En dan is er verder nog Jambo: volgens velen een leuk spel voor 2 spelers. Dit spel is met duizenden verkochte exemplaren in Nederland en België al een paar jaar een succes bij White Goblin Games, maar komt nu terug in een nieuwe verpakking: een mooi blik met reliëfdruk.

Tot slot presenteert White Goblin Games het spel K2: dit spel is niet alleen leuk voor de liefhebber, maar ook perfect geschikt als familietitel en kan zelfs alleen worden gespeeld.

Labels:
cab
Burgemeester

Re: Zomerreleases bij White Goblin Games

Bericht door cab »

Allemaal leuke titels volgens mij, alleen Dweebies ken ik niet.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Wat toevallig mocht ik nou net jarig zijn 28 mei :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Wow, wat een nieuws! K2 binnenkort verkrijgbaar! Ik ben hier al een tijdje naar op zoek, maar de Poolse editie is wat duur in deze streken, dus dit maakt mijn dag behoorlijk.

En wel vervelend trouwens dat iedereen zo positief praat over Cherokee. Daar ga ik weer. Kan iemand trouwens meer vertellen over de spelregels?

Ik moet zeggen dat ik de uitgaven van WGG de laatste tijd erg waardeer. Daarnaast vind ik de marketing ook erg prettig, ga vooral zo door!
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

K2 is echt een geweldig spel! Ik heb het al een paar maanden en het is echt super! Het is momenteel mijn meest geliefde spel!
Het spel is overigens volledig taalonafhankelijk, dus welke taalversie je hebt maakt weinig uit.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Mede vanwege de taalafhankelijkheid van K2 ben ik er al actief naar op zoek geweest, maar 70 euro vond ik dan toch wat aan de dure kant. Erg blij dus met deze uitgave! (er van uit gaande dat deze niet 70 euro gaat kosten...)

Weet iemand trouwens hoe de achtergrondmuziek heet in de filmpjes van K2 en Jambo?
Afbeelding
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Seabie schreef:Wow, wat een nieuws! K2 binnenkort verkrijgbaar! Ik ben hier al een tijdje naar op zoek, maar de Poolse editie is wat duur in deze streken, dus dit maakt mijn dag behoorlijk.

En wel vervelend trouwens dat iedereen zo positief praat over Cherokee. Daar ga ik weer. Kan iemand trouwens meer vertellen over de spelregels?

Ik moet zeggen dat ik de uitgaven van WGG de laatste tijd erg waardeer. Daarnaast vind ik de marketing ook erg prettig, ga vooral zo door!
De regels staan helaas niet op WGG of BGG zag ik. Zo ver ik het me kan herinneren van Zuiderspel:

Het spel bestaat uit 6 kleuren. In iedere kleur zijn er mannelijke en vrouwelijke indianen aanwezig, van, ik meen, 2 t/m 9. Iedere speler krijgt in het geheim een kleur. Aangezien je dit spel met maximaal 4 personen kunt spelen, zijn er dus altijd 2 kleuren gedekt.

Op tafel wordt een pyramide van kaarten gelegd. Hoe hoger jou kleur in de pyramide ligt hoe meer punten. Hoe vaker je in deze pyramide voorkomt, hoe meer punten.

Als je aan de beurt bent, selecteer je een kaart die een kaart aanvalt die er langs ligt of hoger ligt. De kaart moet echter wel van een gelijke of lagere waarde zijn. Op dat moment verdwijnt die kaart uit het spel, en neemt de kaart waarmee je aanviel zijn plek in. Vervolgens heb je een lege plek. Je kijkt welke 2 kaarten er onder deze plek liggen. De hoogste neemt dan vervolgens de nieuwe positie in. Bij een gelijke stand mogen vrouwen eerst, anders mag je kiezen. Zo ga je door tot onderaan de pyramide een lege plek is. Deze vul je op met een kaart uit je hand.

Als je dus te veel met je eigen kleurt speelt, zul je opvallen. Daarnaast kun je met andere kleuren aanvallen en zo stiekem met de kaarten die er onder liggen, je eigen kleur omhoog werken. Volgens mij zit er aardig wat in voor een kaartspelletje.

Wellicht kunnen de demoers van WGG nog aanvullingen maken op mijn uitleg of verbeteringen aanbrengen, maar volgens mij klopt het zo :)
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Waar is trouwens Piraten en Kooplui, zit dat spel niet bij deze lading zomerspellen?
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

P.T. schreef:Zo ver ik het me kan herinneren van Zuiderspel:
Bedankt!
P.T. schreef:Als je aan de beurt bent, selecteer je een kaart die een kaart aanvalt die er langs ligt of hoger ligt.
Dit had ik tot nu toe al begrepen, maar leek me niet echt interessant. Maar...
P.T. schreef:Vervolgens heb je een lege plek. Je kijkt welke 2 kaarten er onder deze plek liggen. De hoogste neemt dan vervolgens de nieuwe positie in. Bij een gelijke stand mogen vrouwen eerst, anders mag je kiezen. Zo ga je door tot onderaan de pyramide een lege plek is. Deze vul je op met een kaart uit je hand.
Dit maakt het echter wél heel erg interessant, want je laat dus veel kleuren tegelijk profiteren en dat zorgt er waarschijnlijk voor dat je enigszins sneaky je eigen kleur naar boven kan spelen.

Bedankt voor de uitleg, ik heb meteen zin om te spelen!
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

cab schreef:Waar is trouwens Piraten en Kooplui, zit dat spel niet bij deze lading zomerspellen?
Ik dacht dat dit ergens in april ging uitkomen. Maar ondertussen is april alweer voorbij.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Pedro777 schreef:
cab schreef:Waar is trouwens Piraten en Kooplui, zit dat spel niet bij deze lading zomerspellen?
Ik dacht dat dit ergens in april ging uitkomen. Maar ondertussen is april alweer voorbij.
De releasedatum is ondertussen uitgesteld naar juni. Zie http://www.bordspelmania.eu/evenementen/topic4242.html (derde post)
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Seabie schreef:Mede vanwege de taalafhankelijkheid van K2 ben ik er al actief naar op zoek geweest, maar 70 euro vond ik dan toch wat aan de dure kant. Erg blij dus met deze uitgave! (er van uit gaande dat deze niet 70 euro gaat kosten...)

Weet iemand trouwens hoe de achtergrondmuziek heet in de filmpjes van K2 en Jambo?
Op de nieuwe webshop www.risx.nl kun je hem pre-orderen voor 29,95.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Dierik schreef:
Pedro777 schreef:
De releasedatum is ondertussen uitgesteld naar juni. Zie http://www.bordspelmania.eu/evenementen/topic4242.html (derde post)
Waarom staat hij er dan niet tussen bij de zomer-releases? :'(
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

waarschijnlijk om dat bovenstaande spellen op 28 mei uitkomen
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

De zomer begint pas op 21 juni :lol: