En familiespellen of liever zware strategische spellen? Veel of weinig geluk?
Mij lijkt het niet dat de OP niet openstaat voor de terminologie, maar dat hij probeerde duidelijk te maken wat hij daarmee bedoelt.Het is niet erg als je de gangbare terminologie niet kent, maar het zou dan wel fijn zijn als je tenminste open staat voor uitleg over die terminologie.[...]In jouw geval zoek je gewoon euros met mooie componenten en artwork. Daar is niets mis mee
En persoonlijk ben ik het niet eens met jouw definitie van 'thematisch' als zijnde de enige juiste. Wat jij daarmee bedoelt zijn spellen waarbij het thema en de beleving het belangrijkste zijn en mechanismen van ondergeschikt belang zijn (amerithrash dus), maar ik vind dat je het woord thematisch ook kan gebruiken voor euro's waarbij het thema en de mechanismen mooi in elkaar verweven zijn en waarbij je tijdens de uitleg de hele tijd kan verwijzen naar het thema omdat het allemaal klopt thematisch gezien.
Er zijn hopen euro's waarbij het thema er gewoon opgeplakt is en dus volledig inwisselbaar met een ander thema, maar er zijn er ook waarbij het allemaal mooi in elkaar verwerkt is.
Ik denk dat de OP doelt op die laatste groep + mooie vormgeving.