Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ben toch benieuwd of dit wel mag - mensen kopen een spel, zonder dat er geld naar de bedenken/uitgever gaat. Maar misschien hebben ze een deal gemaakt..
Ben toch benieuwd of dit wel mag - mensen kopen een spel, zonder dat er geld naar de bedenken/uitgever gaat. Maar misschien hebben ze een deal gemaakt..
Tuurlijk mag dat. Hij verkoopt ook geen spel, hij zegt er zelfs expliciet bij dat je het spel moet kopen om het te kunnen spelen. Hij kopieert zelfs geen grafisch ontwerp van de tegels, hij heeft er "eigen" patronen op gezet.
Je denkt toch niet dat spielmaterial, wingames, e.a. een deel van hun winst gaan afstaan omdat je hun onderdelen kan gebruiken voor andere spelen?
Enkel en alleen indien er een patent/octrooi op een logo/ontwerp rust, dan pas mag je het niet namaken (bijvoorbeeld de Q van Quick en de M van McDonalds, het typische Coca Cola-flesje,... of uit een ander topic: het loge van UEFA/FIFA).
Erg fraai. Ook ik zie niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn voor de auteur/uitgever.
Free publicity als dit soort ontwerpen de pers haalt.
Wat wij thuis niet als tegels bijgemaakt hebben en eigen varianten van kolonisten die op internet te vinden zijn. Of de hulpmiddeltjes die je her en der kunt downloaden.
Deel van de business.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
Mooi verzonnen, maar niet echt mijn smaak (ben waarschijnlijk de enige). Ik ga eerder voor de 3D variant, deze vindt ik waanzinnig mooi... Mooier nog dan de originele 3D catan. Ooit ga ikzelf nog eens een poging wagen.
Je bent niet de enige hoor, ik ben ook niet echt gecharmeerd van dit bord. Vind het wel geweldig dat iemand zoveel tijd stopt in het maken van dit bord. Er zijn vast nog wel meer mensen die zelf gemaakte speelborden hebben. Wat een leuk idee trouwens, om een keer zelf een speelbord of speelstukken te maken.
Het is ontzettend prachtig, maar op zich totaal onpraktisch, alles is ineen verwerkt !
Heb zelf ook al ooit liggen dromen wat ik zou willen doen moest ik kunnen houtsnijden
Leto schreef:Het is ontzettend prachtig, maar op zich totaal onpraktisch, alles is ineen verwerkt !
Heb zelf ook al ooit liggen dromen wat ik zou willen doen moest ik kunnen houtsnijden
Alles is niet ineen verwerkt hoor, heb je het filmpje gekeken?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!