Bordspellen en 'het nieuwe normaal'
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
De Spellenreporter
- Condottiërre
Re: Bordspellen en 'het nieuwe normaal'
Zodra het in Nederland weer toegestaan is om met meer dan 3 personen in huis te gaan zitten gaan wat mij betreft de spelafspraken weer op de oude wijze verder.
Labels:
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Wij zijn tot op heden op digitale afspraken na (video en/of TTS) niet aan het spelen geweest met anderen.
Nu zijn we (met het oog op versoepeling) een beetje aan het nadenken geweest. Eventueel bij mensen met een degelijk tuin(tafel) waardoor de verschillende stellen afstand kunnen houden, en een geschikt spel (weinig tot geen gemeenschappelijk onderdelen). Geen hapjes serveren, misschien zelf eigen drankjes mee in blik/pak?
We weten het nog niet zo erg. Wij hebben in ieder geval het geluk dat we samen nog goed kunnen spelen, maar het begint wel een beetje te kriebelen.
Voorlopig blijven we nog maar even binnen en samen, 1 juni zouden we dat wel eens kunnen gaan veranderen.
Ter context, Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, dus er is sowieso al meer verkeer in ons huis. We vinden het mede daarom onverantwoordelijk om dat verkeer te vergroten.
Nu zijn we (met het oog op versoepeling) een beetje aan het nadenken geweest. Eventueel bij mensen met een degelijk tuin(tafel) waardoor de verschillende stellen afstand kunnen houden, en een geschikt spel (weinig tot geen gemeenschappelijk onderdelen). Geen hapjes serveren, misschien zelf eigen drankjes mee in blik/pak?
We weten het nog niet zo erg. Wij hebben in ieder geval het geluk dat we samen nog goed kunnen spelen, maar het begint wel een beetje te kriebelen.
Voorlopig blijven we nog maar even binnen en samen, 1 juni zouden we dat wel eens kunnen gaan veranderen.
Ter context, Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, dus er is sowieso al meer verkeer in ons huis. We vinden het mede daarom onverantwoordelijk om dat verkeer te vergroten.

-
Johanna
- Caballero
Wij hebben een lange tafel en willen in de lengte een transparant scherm ophangen, zodat we met 4 personen kunnen spelen. We willen daar na 1 juni mee beginnen. Geen gezamenlijke schaal met nootjes. Handen ontsmetten voor we beginnen.
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Hier ook enkel solo, met mijn gezin of een enkele keer via een digitaal platform gespeeld. Het begint te kriebelen om weer eens "live" af te spreken, maar vooralsnog vind ik dat onverantwoord. Ik zou ook niet weten hoe er praktisch aan te beginnen. Er zit toch een grote gemeenschappelijke factor in bordspellen spelen, als was het maar door het gezamelijke bord of de componenten. Pff, ik weet het allemaal zo goed nog niet. Nog even de rit uitzitten denk ik. Ik ga niet met plexiglas, mondmaskers en ontsmettingsgel op de tafel beginnen. Dat zuigt direct alle sfeer weg (tenzij je Pandemic speelt).

-
Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tja, ik ga denk ik niet meteen de maximaal toegestane ruimte opzoeken "omdat het mag". Ik vermoed dat in onze groep fysiek bordspellen spelen nog wel even stil ligt.De Spellenreporter schreef: Zodra het in Nederland weer toegestaan is om met meer dan 3 personen in huis te gaan zitten gaan wat mij betreft de spelafspraken weer op de oude wijze verder.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Als Moderator heb ik een aantal berichten ertussenuit gehaald.
Rare berichten met onjuiste stellingen en de reacties daarop.
Ik ga er vanuit dat we nu on Topic blijven.
JeVo
Rare berichten met onjuiste stellingen en de reacties daarop.
Ik ga er vanuit dat we nu on Topic blijven.
JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
usurper
- Geheim Genootschap
Ik speelde vooral solo, maar ook dat valt de laatste weken tegen.
Doordat iedereen thuis moet blijven (en niet mee willen spelen) blijkt nieuwe spellen leren spelen bijna onmogelijk vanwege het geluid van tv of gamende kinderen. Daartegenover staat weer andere gezelligheid, dus zo heel erg is het ook weer niet.
Doordat iedereen thuis moet blijven (en niet mee willen spelen) blijkt nieuwe spellen leren spelen bijna onmogelijk vanwege het geluid van tv of gamende kinderen. Daartegenover staat weer andere gezelligheid, dus zo heel erg is het ook weer niet.
We live to survive our paradoxes
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Hoe weer fysiek samen bordspellen spelen?
Wij willen als groep graag weer bij elkaar komen. Maar aan een tafel is anderhalve meter afstand lastig en iedereen raakt dezelfde speelstukken aan.
Hoe kunnen we toch weer fysiek afspreken?
Anderen hebben hier vast ook over nagedacht. Wie heeft er tips?
Hoe kunnen we toch weer fysiek afspreken?
Anderen hebben hier vast ook over nagedacht. Wie heeft er tips?
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Re: Hoe weer fysiek samen bordspellen spelen?
Ik kan hem zo niet vinden, maar ik heb hier vorige week een topic over gestart.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
Edwin84
- Elfenkoning
Hoe weer fysiek samen bordspellen spelen?
Ik heb wel een aantal ideeën hoe dit praktisch mogelijk moet zijn.
Speel aan een vierkante tafel met iedereen op een hoek. Of een ronde tafel met 1.5 meter doorsnee.
Iedereen handen desinfecteren/ wassen bij binnenkomst.
De eigenaar van het spel beweegt alle speelstukken voor de medespelers.
Kaartspellen is dus lastiger.
Spellen met dobbelstenen zijn mogelijk als je een dobbel app gebruikt om je eigen stenen te werpen.
Speel aan een vierkante tafel met iedereen op een hoek. Of een ronde tafel met 1.5 meter doorsnee.
Iedereen handen desinfecteren/ wassen bij binnenkomst.
De eigenaar van het spel beweegt alle speelstukken voor de medespelers.
Kaartspellen is dus lastiger.
Spellen met dobbelstenen zijn mogelijk als je een dobbel app gebruikt om je eigen stenen te werpen.
-
DaveyJones6913
- Rooster Booster
speel gewoon je spel.
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Topics samengevoegdStijnhoofd schreef: Ik kan hem zo niet vinden, maar ik heb hier vorige week een topic over gestart.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Same here.De Spellenreporter schreef: Zodra het in Nederland weer toegestaan is om met meer dan 3 personen in huis te gaan zitten gaan wat mij betreft de spelafspraken weer op de oude wijze verder.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Straks kan iedereen met klachten zich laten testen en na 1 dag krijg je uitslag. Als iedereen met klachten of met corona gevallen in de omgeving niet naar de spellen avond komt moet al helpen.
-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Toevallig heb ik die een.... maar kan je vertellen dat je dan wel 1,5m af zit van je overbuurman, maar niet van je linker of rechterbuurman...Edwin84 schreef: Ik heb wel een aantal ideeën hoe dit praktisch mogelijk moet zijn.
dit zowiezoEdwin84 schreef: Iedereen handen desinfecteren/ wassen bij binnenkomst.
Na handenwassen zou dit niet nodig moeten zijn.Edwin84 schreef: De eigenaar van het spel beweegt alle speelstukken voor de medespelers.
Dit ga ik echt niet doen..... dobbelstenen dan in een beker bijv.Edwin84 schreef: Kaartspellen is dus lastiger.
Persoonlijk denk ik wanneer je de spelgroep beperkt houd, er weer voorzichtig aan gespeld kan gaan worden. Dit ligt in de lijn van de geest van de versoepeling van de regels. Blijf voorzichtig en alert. Was je handen en blijf thuis als jezelf of iemand van je huishouden klachten heeft, en vermijd drukte. Je bubbel met contacten kan echter wel beetje groter worden, en indien mensen beslissen om naast de naaste familie ook een paar andere mensen in de bubbel toe te laten lijkt mij geen probleem.