Board & Dice neemt afstand van Daniele Tascini
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Re: Board & Dice neemt afstand van Daniele Tascini
Cancelculture ben ik ook geen fan van, maar dat wil niet zeggen dat we niet kunnen inzien dat sommig gedrag of taalgebruik nu niet meer door de beugel kan en veranderd kan worden.
Mijn snelle reactie op BGG hierover is helaas verwijderd door een moderator, maar ik doe even een copy/paste
But that's the thing, just because some things are accepted in a language doesn't mean they should be accepted or remain accepted.
In my country it's apparently not accepted to call someone the N word, you get reprimanded or suspended at school. However everyday people use terms like "You're such a homo", "Fag", "That's so gay" or "Retard" and there's no problem. Whenever I point out to parents or teachers why they do not punish their children for using those words they argue, "because it's accepted and allowed when used in jest." And I counter argue by asking "accepted by whom?" and usually the answer is that it's accepted by people who are not affected by it. That doesn't mean it's okay, or that no one is affected. Maybe someone doesn't want to admit they're hurt or offended or affected by those derogatory remarks. In any case, just because something has been "normal" to do for many years, doesn't mean it shouldn't change.
Also, you don’t need to be black, a woman, gay or handicapped to find offense in these remarks and to notice it needs changed.
Mijn snelle reactie op BGG hierover is helaas verwijderd door een moderator, maar ik doe even een copy/paste
But that's the thing, just because some things are accepted in a language doesn't mean they should be accepted or remain accepted.
In my country it's apparently not accepted to call someone the N word, you get reprimanded or suspended at school. However everyday people use terms like "You're such a homo", "Fag", "That's so gay" or "Retard" and there's no problem. Whenever I point out to parents or teachers why they do not punish their children for using those words they argue, "because it's accepted and allowed when used in jest." And I counter argue by asking "accepted by whom?" and usually the answer is that it's accepted by people who are not affected by it. That doesn't mean it's okay, or that no one is affected. Maybe someone doesn't want to admit they're hurt or offended or affected by those derogatory remarks. In any case, just because something has been "normal" to do for many years, doesn't mean it shouldn't change.
Also, you don’t need to be black, a woman, gay or handicapped to find offense in these remarks and to notice it needs changed.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
Labels:
-
Pura Vida
- Kardinaal
Waarom verwijderd?? Lijkt me een uitstekend stuk tekst dat je hebt geplaatst. Voor wat mijn mening waard is dan hè.
-
Lord Leuber
- Party Animal
Moest ik ook aan denken inderdaad, zeker omdat volgens mij ook bij het incident van dit topic een aspect is dat de term "zwart" gebruikt wordt in de "fantasy betekenis" (zwart = dood, slecht, etc) en geïnterpreteerd wordt als verwijzend naar "zwarten" (=niet blanke mensen, of wat de correcte term ook is). Nu hielp het op zich niet dat die Magic kaart Cleanse als titel heeft, maar dan nog gaat het mij (veel) te ver om dan de koppeling te maken tussen "een speleffect in een fantasy setting waarbij de krachten van goedheid en heroiek een overwinning boeken op de krachten van de duisternis, dood en verderf" en "ethnic cleansing van niet-blanke bevolkingsgroepen". In Middle Earth heb je de "Black Speech", de taal van Mordor, waarin oa de tekst op The One Ring is geschreven. Ook fout? Of historische gebeurtenissen: de pest, oftewel de Zwarte Dood, in de middeleeuwen. Stigmatiserend?Infyra schreef: Ik erger me ook aan de hele woke/PC/SJW/cancel cultuur, waarbij bijvoorbeeld een Magic kaart "Destroy all black creatures" word gezien als racistisch, terwijl de variant "Destroy all white creatures" gewoon mag blijven bestaan.
Zou de magic kaart "Cancel" eigenlijk ook geband kunnen worden trouwens, omdat deze titel beladen overkomt voor tegenstanders van de cancelcultuur?
-
darkman
- Garnaal
Ben je nog niet bekend met het beleid van BGG, dat is uiterst dubieus te noemen wat mij betreft. Alle topics waar gevoelige materie wordt besproken bestaat voor de helft uit verwijderde reacties. Heb daarbij sommige reacties gelezen voordat deze werden verwijderd en met de meesten was niet heel veel mis mee. Scherp misschien maar niet offensive, disruptive of één van die termen die ze dan altijd vervolgens gebruiken.Pura Vida schreef: Waarom verwijderd?? Lijkt me een uitstekend stuk tekst dat je hebt geplaatst. Voor wat mijn mening waard is dan hè.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Lord Leuber schreef: Zou de magic kaart "Cancel" eigenlijk ook geband kunnen worden trouwens, omdat deze titel beladen overkomt voor tegenstanders van de cancelcultuur?![]()
-
Pura Vida
- Kardinaal
Nee was ik niet mee bekend, maar nu ik dit weet, ga ik daar toch eens iets mee doen. Ik vind bijvoorbeeld al die berichten waarin de raven uit Wingspan de "bullet" moeten krijgen, verwijderd moeten worden, het lootje moeten leggen, pure discriminatie en in die zin zeer disruptive en offensive; waarom al dat geklaag over de raaf? Over meeuwen hoor ik ze nou nooit peeuwen.darkman schreef:Ben je nog niet bekend met het beleid van BGG, dat is uiterst dubieus te noemen wat mij betreft. Alle topics waar gevoelige materie wordt besproken bestaat voor de helft uit verwijderde reacties. Heb daarbij sommige reacties gelezen voordat deze werden verwijderd en met de meesten was niet heel veel mis mee. Scherp misschien maar niet offensive, disruptive of één van die termen die ze dan altijd vervolgens gebruiken.Pura Vida schreef: Waarom verwijderd?? Lijkt me een uitstekend stuk tekst dat je hebt geplaatst. Voor wat mijn mening waard is dan hè.
-
Lord Leuber
- Party Animal
Een historische quote uit een dergelijk bgg topic (geplaatst rond George Floyd), die wel mocht blijven staan, was iets als: "I appreciate the aggressive moderation in this topic. There is BLM and then there is the wrong opinion, there can be no nuance in this respect". Ik parafraseer het enigszins uit mijn geheugen, maar wat mij enorm trof is de 1984-se instelling van de gewenste gelijkschakeling van mening. Ik weet het nog zo goed, omdat dat voor mij het punt in de tijd was waar ik begrip kreeg voor de argumenten van de "andere kant" tov BLM. Het is moeilijk te formuleren gezien de lading van de discussie, maar wat ik bedoel is dat er een middenweg is tussen: "alles moet geaccepteerd worden om tot nu toe gediscrimineerde of achtergestelde groepen (zwarten, vrouwen, roodharigen, etc) gelijke behandeling te geven" en "misogynistische white-power nazi". En dat ik eerst dacht dat alleen de laatstgenoemde die middenweg niet openliet, maar toen geleerd heb dat dat ook voor eerstgenoemde geldt. Die les kwam het hardst aan uit dat bgg topic, maar ook uit het topic hier over Maracaibo, trouwens.darkman schreef:Ben je nog niet bekend met het beleid van BGG, dat is uiterst dubieus te noemen wat mij betreft. Alle topics waar gevoelige materie wordt besproken bestaat voor de helft uit verwijderde reacties. Heb daarbij sommige reacties gelezen voordat deze werden verwijderd en met de meesten was niet heel veel mis mee. Scherp misschien maar niet offensive, disruptive of één van die termen die ze dan altijd vervolgens gebruiken.Pura Vida schreef: Waarom verwijderd?? Lijkt me een uitstekend stuk tekst dat je hebt geplaatst. Voor wat mijn mening waard is dan hè.
En dit zonder iemand te willen beschuldigen of in een hoek te willen zetten. Mijn punt is juist dat discussie helpt om een mening te formuleren of je gedachten beter te ordenen. Dit kwam er voor mij uit, maar dat betekent dus niet dat ik vind dat iedereen er precies zo over moet denken. (ja dit is de slappe IMO disclaimer, ja
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De volgende cancelstap in de kwestie Tascini: https://www.hans-im-glueck.de/en/news/s ... ungen.html
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Mijn laatste bericht is aangepast. Moderatoren, verklaar je nader.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Pffff, het neemt toch steeds ernstiger vormen aan zo. Volgens mij is de overreactie van Board&Dice door verreweg de meesten veroordeeld, hier en op Facebook, ook door native Italianen. Je zou toch zeggen dat een ander bedrijf zich niet ook aan deze steen stoot...?Erwin schreef: De volgende cancelstap in de kwestie Tascini: https://www.hans-im-glueck.de/en/news/s ... ungen.html
@Erwin: Hoe is jouw reactie hier aangepast? Wat had je eerst gepost?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
In mijn berichtje met de HiG link stond nog een korte tekst met zorg over cancellen zonder gedegen onderzoek. En een satirische YouTube video met PC Principal uit South Park. Deze passages zijn verwijderd zonder toelichting en/of contact. Vreemd.maxitaxi777 schreef: @Erwin: Hoe is jouw reactie hier aangepast? Wat had je eerst gepost?
-
Jerome
- Gouverneur
Is het niet de gewoonte dat áls een moderator een post wijzigt, dat onderaan die post kenbaar gemaakt wordt?Erwin schreef:In mijn berichtje met de HiG link stond nog een korte tekst met zorg over cancellen zonder gedegen onderzoek. En een satirische YouTube video met PC Principal uit South Park. Deze passages zijn verwijderd zonder toelichting en/of contact. Vreemd.maxitaxi777 schreef: @Erwin: Hoe is jouw reactie hier aangepast? Wat had je eerst gepost?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ben ik wel gewend. Misschien ging hier iets technisch verkeerd?Jerome schreef:Is het niet de gewoonte dat áls een moderator een post wijzigt, dat onderaan die post kenbaar gemaakt wordt?Erwin schreef:In mijn berichtje met de HiG link stond nog een korte tekst met zorg over cancellen zonder gedegen onderzoek. En een satirische YouTube video met PC Principal uit South Park. Deze passages zijn verwijderd zonder toelichting en/of contact. Vreemd.maxitaxi777 schreef: @Erwin: Hoe is jouw reactie hier aangepast? Wat had je eerst gepost?
-
Edwin84
- Elfenkoning
Vind ik wel ver gaan. Natuurlijk moet je je best doen. Maar Tzolkin is geen spel met enorme nadruk op de cultuur. Als je je gaat verdiepen kun je ook een bron lezen met achterhaalde informatie over de Mayas.Infyra schreef: Dat lijkt me dan een bij effect van eerst je spel designen en daarna een klein laagje thema erover heen doen. Als je iemand hebt die echt om het thema geeft en er ook alles over weet zal je minder snel dit soort fouten tegenkomen.
Wellicht is informatie dan onbewust fout maar dat kun je niet racistisch noemen.
Dat van die BLM uitspraak van je hebt BLM en de foute.mening vind ik erg bezwaarlijk. Iedere mening mits goed onderbouwd mag gehoord worden of je het er eens mee bent of niet, en mits respectvol gebracht.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Beste Erwin, ik moet je teleurstellenErwin schreef: Mijn laatste bericht is aangepast. Moderatoren, verklaar je nader.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar kan ik helaas niet nakijken.Erwin schreef:Ben ik wel gewend. Misschien ging hier iets technisch verkeerd?Jerome schreef:Is het niet de gewoonte dat áls een moderator een post wijzigt, dat onderaan die post kenbaar gemaakt wordt?