poll : het beste Feld-spel

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

beste Feld-spel

Roma
2
2%
In the year of the dragon
10
10%
Macao
5
5%
Notre dame
6
6%
Luna
4
4%
Castles of Burgundy
24
24%
Strasbourg
0
Geen stemmen
Trajan
21
21%
Bora bora
4
4%
Rialto
0
Geen stemmen
Brugge
7
7%
Amerigo
3
3%
Andere ...
1
1%
Geen fan van Feld
11
11%

Totaal aantal stemmen: 98

helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: poll : het beste Feld-spel

Bericht door helena »

Vandaag komt mijn pakje binnen met Brugge, ben heel benieuwd!! Russian Railroads hebben we inmiddels een paar keer gespeeld en tot nu toe prima bevallen. De te verdienen punten lijken misschien niet helemaal in balans maar gek genoeg vind ik dit alleen maar storend als ik verlies, als ik win heb ik er ineens totaal geen moeite mee :lol: :lol:

Labels:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

notre dame en im jahr des drachen vind ik van dit rijtje het leukst. Topspellen allebei!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Waut
Regenmaker

Bericht door Waut »

Het Koopmanshuis/The Speicherstadt vind ik trouwens zijn meest ondergewaardeerde spel. Heel leuk biedingsmechanisme en met de uitbreiding (lekker zware metalen munstukken) is het gewoon top
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Waut schreef:Het Koopmanshuis/The Speicherstadt vind ik trouwens zijn meest ondergewaardeerde spel. Heel leuk biedingsmechanisme en met de uitbreiding (lekker zware metalen munstukken) is het gewoon top
Hier ben ik het zeker mee eens! Niet het spel waarop ik gestemd heb (Bora Bora toch leuker), maar het Koopmanshuis is wel één van mijn favorieten van Feld.
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Brugge in huis en inmiddels gespeeld, en ik vind hem superleuk!! Mijn keuze dus.
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Peter Hein schreef:.... maar daarna verwerd het gros van zijn spellen tot onderling inwisselbare amorfe puntenbrijen. Na Trajan en Burgen von Burgund had ik het wel gehad en zal ik niet uit mezelf een nieuw spel van Feld spelen.
Pas op of er komt weer een zuiderbuur langs die je beticht van "gezaag van een oude man", zoals ik laatst op je weblog las. En ergens zit er wel een kern van waarheid in natuurlijk. :-) Kan zijn dat Trajan en BvB jouw smaak niet zijn, maar om Feld daarom maar af te schrijven, dan doe je jezelf toch tekort. Jouw smaak inschattende, moet je Bora Bora ook zeker laten liggen. Maar Strassbourg is een uitstekend en listig veilingsspel. En Brugge is een combo-kaartspel met een bord. Strassbourg en Brugge zijn korter, lichter, tactisch meer dan strategisch. Die zouden wel eens uitstekend in jouw straatje kunnen passen.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Het valt me nu pas op dat Het Koopmanshuis (Die Speicherstadt) ontbreekt in de poll.
Is dat bewust gedaan? (Ja, ik weet dat je kunt kiezen voor Andere..., maar daar vind ik deze toch te groot/bekend voor.)
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

olavf schreef:Het valt me nu pas op dat Het Koopmanshuis (Die Speicherstadt) ontbreekt in de poll.
Is dat bewust gedaan? (Ja, ik weet dat je kunt kiezen voor Andere..., maar daar vind ik deze toch te groot/bekend voor.)
is niet bewust gedaan en die had inderdaad zeker niet misstaan in het rijtje :oops:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

MichielH schreef:
Peter Hein schreef:.... maar daarna verwerd het gros van zijn spellen tot onderling inwisselbare amorfe puntenbrijen. Na Trajan en Burgen von Burgund had ik het wel gehad en zal ik niet uit mezelf een nieuw spel van Feld spelen.
Pas op of er komt weer een zuiderbuur langs die je beticht van "gezaag van een oude man", zoals ik laatst op je weblog las. En ergens zit er wel een kern van waarheid in natuurlijk. :-) Kan zijn dat Trajan en BvB jouw smaak niet zijn, maar om Feld daarom maar af te schrijven, dan doe je jezelf toch tekort. Jouw smaak inschattende, moet je Bora Bora ook zeker laten liggen. Maar Strassbourg is een uitstekend en listig veilingsspel. En Brugge is een combo-kaartspel met een bord. Strassbourg en Brugge zijn korter, lichter, tactisch meer dan strategisch. Die zouden wel eens uitstekend in jouw straatje kunnen passen.
Strasbourg heb ik een keer gespeeld en vond ik drie keer niks. Brugge wil ik best eens spelen, maar ik sta niet te popelen. Op basis van de beschrijving loop ik met een wijde boog om Bora Bora heen :P
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Peter Hein schreef:
MichielH schreef:
Strasbourg heb ik een keer gespeeld en vond ik drie keer niks. Brugge wil ik best eens spelen, maar ik sta niet te popelen. Op basis van de beschrijving loop ik met een wijde boog om Bora Bora heen :P
Als je Trajan en Burgen van Burgund niet goed vindt zou ik inderdaad een wijde boog maken voor Bora Bora :wink:
Brugge is toch wel een iets ander spel maar het puntjes sprokkelen én de miserie factor zijn ook hier toch wel aanwezig
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!