Marvel: Dice masters
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Marvel: Dice masters
Hoe zie je ruilen voor je dan? Het liefst wil je meerdere dobbelstenen bij een kaart/karakter.
Jouw uncanny set gaat (bijvoorbeeld) mijn xvsa niet aanvullen. Mijn losse dobbelstenen en kaarten gaan jou dan niet veel helpen. Misschien zie ik wat over het hoofd hoor.. Net wakker..
Jouw uncanny set gaat (bijvoorbeeld) mijn xvsa niet aanvullen. Mijn losse dobbelstenen en kaarten gaan jou dan niet veel helpen. Misschien zie ik wat over het hoofd hoor.. Net wakker..
Labels:
-
Bartjes!
- Uitgever
In principe heb je gelijk natuurlijk, maar het zou wel kunnen als je bereid bent tot het volgende: stel nu dat je allebei een kaart + dobbelsteen dubbel hebt, dan zou je die kunnen ruilen met elkaar. Juist omdat het compatible is. Feit is dan wel dat je minder dobbelstenen bij dat karakter over houdt, zoals je terecht aangeeft.Jorrit schreef: Jouw uncanny set gaat (bijvoorbeeld) mijn xvsa niet aanvullen. Mijn losse dobbelstenen en kaarten gaan jou dan niet veel helpen. Misschien zie ik wat over het hoofd hoor.. Net wakker..
Er komt waarschijnlijk vandaag van mij een grote update in het ruil/koop topic, overigens.
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
-
Jorrit
- Phoenix
Snap ik, maar dan is het beter om meerdere dobbelstenen te hebben bij een kaart of serie kaarten. Maar misschien ben je de meute nu voor..
-
Flash
- Wu Feng
En ook een mooi moment om wat potjes te spelenSeabie schreef:Ik zat nog te twijfelen om te reageren. Zit er nu aan te denken om een Uncanny Gravity Feed te kopen. Leverdatum is september; wellicht dat ik dan op Ducosim kan ruilen?
-
Jorrit
- Phoenix
-
Flash
- Wu Feng
The Summoner heeft weer (beperkt) boosters, starters en Gravity Feeds op voorraad. Rennen!!
-
Flash
- Wu Feng
Volgens de website op zaterdag 20 september.Jorrit schreef:Misschien dat ik dan toch maar een keer ga. Wanneer is dat?
Laatst gewijzigd door Flash op ma 04 aug 2014, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bartjes!
- Uitgever
En check uiteraard ook even het ruil & koop topic:
http://www.bordspelmania.eu/in-de-aanbi ... 12349.html
http://www.bordspelmania.eu/in-de-aanbi ... 12349.html
-
Bartjes!
- Uitgever
Dit ziet er goed uit:
http://rollforcrit.com/roll-for-crit-ge ... #more-3671
Tof dat die basic action cards nu in 4 nieuwe kleuren komen; dat betekent dat je straks met 8 verschillende basic action cards tegelijk kunt spelen!
http://rollforcrit.com/roll-for-crit-ge ... #more-3671
Tof dat die basic action cards nu in 4 nieuwe kleuren komen; dat betekent dat je straks met 8 verschillende basic action cards tegelijk kunt spelen!
-
Xildur
- Munchkin
Ik heb dit topic doorgelezen en ben van plan in te gaan stappen. Wie kan me uitleggen wat het verschil is tussen xvsa en uncanny?
Zijn het twee verschillende spellen of kan je ze combineren?
Zitten er verschillende kaarten in de twee startersets of ook dezelfde?
Wat is het voordeel van een set-up box t.o.v. een starterset en andersom?
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik heb je vragen even genummerd. Hier wat antwoorden:Xildur schreef:Ik heb dit topic doorgelezen en ben van plan in te gaan stappen.
1. Wie kan me uitleggen wat het verschil is tussen xvsa en uncanny?
2. Zijn het twee verschillende spellen of kan je ze combineren?
3. Zitten er verschillende kaarten in de twee startersets of ook dezelfde?
4. Wat is het voordeel van een set-up box t.o.v. een starterset en andersom?
1. Spelsysteem is gelijk tussen beide. Het verschil zit 'm in de kaarten en dobbelstenen; Uncanny heeft andere karakters dan xvsa. Zo zitten er bijvoorbeeld wel kaarten en dobbelstenen van Ant-Man in Uncanny, maar niet in xvsa. Het zit 'm dus puur op kaarten en dobbestenen. Daarnaast verschillen ook de basic action cards.
2. Je kunt ze naar hartenlust combineren. Wat me opviel bij Uncanny is dat de basic action dobbelstenen in 4 nieuwe kleuren komen ten opzichte van xvsa. Normaliter gebruik je in een potje 4 verschillende basic action cards, maar dit zou dus betekenen dat je zelfs met 8 basic action cards tegelijk kunt spelen.
3. De starter sets verschillen dus ook. Ze zullen vast qua materiaal dezelfde inhoud hebben (34 kaarten + bijbehorende dobbelstenen, sidekick dice, zakjes, etc), maar qua kaarten en dobbelstenen verschillen, vanwege andere karakters (zie 1).
4. Het voordeel van een starterset is dat je direct het spel met 2 spelers kunt spelen.
Als ik me goed heb laten informeren, dan kan dat met een set-up box niet echt, omdat die alleen materiaal bevat voor één speler.
Ik krijg bij de set-upbox meer een beetje het idee dat die er vooral is voor storage; om je kaarten en dobbelstenen handig te verpakken en mee te nemen. Nu heb ik zelf de kaarten gesleeved en in een map zitten, zodat we snel overzicht hebben en keuzes kunnen maken uit de karakters. De dobbelstenen heb ik in zo'n sorteerbak gedaan (ken je vast wel, zo'n bak die je wel eens bij bouwmarkten en hobbywinkels aantreft). Zo'n eigen bak heeft als voordeel tov de set-upbox dat in die set-upbox maar 5 dobbelstenen per karakter passen (althans, zo zijn de geluiden die ik hoor op BGG). Ik heb zelf van de meeste karakters wel 8 of 10 dobbelstenen, wat direct ook het maximum is indien je het spel met 2 spelers wilt spelen (je hebt er geen 8 of 10 nodig, maar in veel gevallen is het wel het maximum dat je uberhaupt in een spel voor 2 zou kunnen hebben). Maar die 8 a 10 per karakter, kan ik in zo'n set-up box niet kwijt.
Daarnaast zitten in die set-up box nog enkele boosters geloof ik, een speciale kaart (enkel art is anders) en sidekick dobbelstenen in een andere kleur (doorzichtig of zo?).
Hopelijk heb je hier iets aan.
-
Xildur
- Munchkin
Super! Dank je voor de reactie.
Weet je toevallig ook wat de collector's box voor inhoud heeft?
Weet je toevallig ook wat de collector's box voor inhoud heeft?
-
Jorrit
- Phoenix
Yeah!Xildur schreef:Ik heb dit topic doorgelezen en ben van plan in te gaan stappen. Wie kan me uitleggen wat het verschil is tussen xvsa en uncanny?
-
Jorrit
- Phoenix
Ow nog iets.. Er wordt nu een set aangeboden opt forum, dan kun je meteen goed beginnen. Ik meen dat t ausloosd was..