Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik citeer hier de nieuwspagina van de Phalanxsite:
"In mei/juni verschijnt Golden Age van Leo Colovini en Giuseppe Ba.
We brengen het spel uit in onze grote doos. Het spel heeft de geschiedenis van Nederland in de 17e eeuw als thema, maar is geen simulatie. De grafische vormgeving wordt verzorgd door Michael Menzel. "
Afbeelding van de doos:
Ben wel nieuwsgierig geworden. De voorkant ziet er prachtig uit .
Ziet er inderdaad mooi uit, hoor. Waar ik een beetje bang voor ben bij dit spel is dat ik, als volbloed Nederlander, een Engelstalig spel over de geschiedenis van mijn eigen vaderland zit te spelen, en dat vind ik toch een beetje krom, zie bijv. het spel van Phalanx "Revolution". Weet iemand of het inderdaad Engelstalig is, of toch "gewoon" Nederlandstalig?
francobollus schreef:Ziet er inderdaad mooi uit, hoor. Waar ik een beetje bang voor ben bij dit spel is dat ik, als volbloed Nederlander, een Engelstalig spel over de geschiedenis van mijn eigen vaderland zit te spelen, en dat vind ik toch een beetje krom, zie bijv. het spel van Phalanx "Revolution". Weet iemand of het inderdaad Engelstalig is, of toch "gewoon" Nederlandstalig?
Gezien de cover (geen "breedbeeldbalk") is het een lichter spel. Dan is een Nederlandstalige editie waarschijnlijk.
De Phalanxsite heeft weer wat nieuwe informatie vrijgegeven:
"Het grote speelbord toont de Nederlanden, verdeeld in provincies. Verder zijn er velden voor Oost- en Westindi. De spelers proberen zich op zoveel mogelijk gebieden te ontwikkelen.
Dit kan in cultuur, kunst, handel en de kolonin.
Een spelletje Golden Age garandeert ongeveer een uur speelplezier voor 3 of 4 spelers."
Dit klinkt niet heel erg vernieuwend, maar toch spreekt het me erg aan . En een "uur speelplezier" klinkt me helemaal als muziek in de oren.
De kaart van Age of Napoleon klopt ook niet; en die is niet verbeterd voor het spel naar de drukker ging. Het is toch erg moeilijk voor een van origine Nederlandse uitgever om even de geschiedenisboeken in te duiken...
cymric schreef:De kaart van Age of Napoleon klopt ook niet; en die is niet verbeterd voor het spel naar de drukker ging. Het is toch erg moeilijk voor een van origine Nederlandse uitgever om even de geschiedenisboeken in te duiken...
Ach ja, op de AoN-kaart is Nederland nogal klein. Kun je een foutje van de tekenaar zomaar over het hoofd zien.