Uitleg & Review van het spel "Avonturenland", uitgegeven door Haba, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerustop spellenzolder@gmail.com.
2-4 Spelers
45 Minuten Speeltijd
* Wat zit er in de doos? - 00:53
* Opzetten v/h Spel - 01:50
* Speluitleg - 04:02
* Review - 12:13
Nox' Spellenzolder - Avonturenland
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
-
kwazimodo
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: kwazimodo
Re: Nox' Spellenzolder - Avonturenland
Eigenaardig hoe 'mild' je bent als het om een héél eenvoudig Kramer & Kiesling spel gaat met 4 **** en spellen als Quadropolis, Discoveries, Evolution , enz ... het moeten stellen met 3 *** .
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Da's toch het mooie van 'smaken verschillen'?kwazimodo schreef:Eigenaardig hoe 'mild' je bent als het om een héél eenvoudig Kramer & Kiesling spel gaat met 4 **** en spellen als Quadropolis, Discoveries, Evolution , enz ... het moeten stellen met 3 *** .
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Mild is niet het juiste woord.
Ik ben onder de indruk van hoe dit enorm simpele mechanisme zo'n super gaaf spel weet te creëren, dat ook nog eens voor jong & oud, beginner & expert geschikt is. Dat is waarom mijn waardering zo hoog is.
Ik ben onder de indruk van hoe dit enorm simpele mechanisme zo'n super gaaf spel weet te creëren, dat ook nog eens voor jong & oud, beginner & expert geschikt is. Dat is waarom mijn waardering zo hoog is.
-
kwazimodo
- Jakkiebak!
Erwin schreef:Da's toch het mooie van 'smaken verschillen'?kwazimodo schreef:Eigenaardig hoe 'mild' je bent als het om een héél eenvoudig Kramer & Kiesling spel gaat met 4 **** en spellen als Quadropolis, Discoveries, Evolution , enz ... het moeten stellen met 3 *** .
Daar ben ik het met je volkomen mee eens Erwin, maar Nox geeft altijd een aantal redenen aan waarom hij het een dikke of dunne 3 sterren geeft en moeite heeft om eens 4 sterren te geven ... mijzelf lijkt er helemaal niks vernieuwends in 'Avonturenland' te zitten (ondanks mijn grote waardering voor Kramer en Kiesling ) ... wou ik gewoon eens kwijt ... Misschien wil een mensje af en toe eens wat helderheid in kwoteringen en waarop ze gebaseerd zijn, want af en toe blijft Spielbox me de laatste jaren verbazen met hun waarderingen en heeft een Vasel ook minder en minder impact op mij ...
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Gelukkig blijft dat wel een zekerheid !!kwazimodo schreef: en vindt Ham alles wel goed
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb een tip om je te bevrijden van deze 'kwoteringdruk'. Schrijf een recensie voor Bordspeler.nl. Die gast doet niet aan cijfers en sterren.kwazimodo schreef:Misschien wil een mensje af en toe eens wat helderheid in kwoteringen en waarop ze gebaseerd zijn, want af en toe blijft Spielbox me de laatste jaren verbazen met hun waarderingen en heeft een Vasel ook minder en minder impact op mij ...en vindt Ham alles wel goed
-
kwazimodo
- Jakkiebak!
je brengt me op een idee !

-
kattaklop
- Garnaal
Het lijkt mij een heel droog spel.
Toch maar eerst eens proberen denk ik.
Afgaande op de uitleg zou ik het zeker geen 4 sterren geven, maar het spel krijgt bij mij wel een kans
Afgaande op de uitleg zou ik het zeker geen 4 sterren geven, maar het spel krijgt bij mij wel een kans

-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Absoluut doen, het is verre van droog. Juist heel uitdagend, in mijn opinie.kattaklop schreef:Het lijkt mij een heel droog spel.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb het spel al drie maal gespeeld en me elke keer geamuseerd. Het voelt een beetje aan zoals de oude euro's die met weinig regels toch interessante beslissingen opleveren. Het is geen diep strategisch spel, maar eerder tactisch en aan de lichte kant. Maa wat mij betreft leuk none the less 
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]