Spellenspektakel vs Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spellenspektakel vs Spel
SpSp is een leuke beurs met veel speelmogelijkheden, een gezellige sfeer en de prijzen zijn heel redelijk.
Ik vind het altijd jammer als ik mensen hoor zeggen dat een spellenbeurs te duur is. Als je een idee hebt wat de organisatie van zo'n beurs kost (huur zaal, logistiek, marketing en reclame, food&drink, investering van de spellen, voordelen vrijwilligers, extra activiteiten, aankleding van de zalen en nog veel meer), dan zijn de inkomprijzen zeker niet buitensporig. Ik betaal met plezier 50 cent voor een toiletbezoek en 5 euro voor een mooie parkeerplaats. Wanneer ik sommigen hoor zeggen dat dit schandalig duur is, maar diezelfde mensen wel jaarlijks om honderden euro's aan spellen kopen, dan frons ik toch eens mijn wenkbrauwen.
Vergeet niet dat 1 euro voor een bezoeker weinig verschil maakt, maar voor een organisatie kan dit wel een groot verschil maken want 1 euro x 2000 bezoekers = 2000 euro extra waarmee ze het de bezoekers nog meer naar hun zin kunnen maken.
Groot respect dus voor Spel, SpSp en de andere spellenbeurzen die ervoor zorgen dat we heel verwend zijn op vlak van spellenevenementen in Belgie en Nederland.
Ik vind het altijd jammer als ik mensen hoor zeggen dat een spellenbeurs te duur is. Als je een idee hebt wat de organisatie van zo'n beurs kost (huur zaal, logistiek, marketing en reclame, food&drink, investering van de spellen, voordelen vrijwilligers, extra activiteiten, aankleding van de zalen en nog veel meer), dan zijn de inkomprijzen zeker niet buitensporig. Ik betaal met plezier 50 cent voor een toiletbezoek en 5 euro voor een mooie parkeerplaats. Wanneer ik sommigen hoor zeggen dat dit schandalig duur is, maar diezelfde mensen wel jaarlijks om honderden euro's aan spellen kopen, dan frons ik toch eens mijn wenkbrauwen.
Vergeet niet dat 1 euro voor een bezoeker weinig verschil maakt, maar voor een organisatie kan dit wel een groot verschil maken want 1 euro x 2000 bezoekers = 2000 euro extra waarmee ze het de bezoekers nog meer naar hun zin kunnen maken.
Groot respect dus voor Spel, SpSp en de andere spellenbeurzen die ervoor zorgen dat we heel verwend zijn op vlak van spellenevenementen in Belgie en Nederland.
Labels:
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Wat zijn voor jou de verschillen ditterio?
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Ik heb Spel nog niet bezocht dus ik kan niet vergelijken tussen deze twee.mazinho schreef:Wat zijn voor jou de verschillen ditterio?
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
ditterio schreef:SpSp is een leuke beurs met veel speelmogelijkheden, een gezellige sfeer en de prijzen zijn heel redelijk.
-
mafela
- Grote Dienaar
Ben alleen naar SpSp geweest en wil zeker ook Spel eens bezoeken.
Persoonlijk vind ik de toegang van de beurs helemaal niet prijzig.
Voor deze prijs ben ik de hele dag onder de panne en heb de mogelijkheid om spel na spel te spelen. Afgelopen jaar was er altijd wel een tafel te vinden en kwam er altijd wel een persoon uitleg geven over het door ons uitgezochte spel. Na deze gezellige dag lekker een kwartiertje lopen naar mijn auto die voor slechts 3 euro de hele dag mag staan. Op internet zijn lijsten te vinden met waar te parkeren voor welk tarief.
Op weg naar de beurs een lijst gemaakt met wat te kopen. Na afloop bleek ik alles hebben kunnen spelen. Hierdoor twee van de lijst geschrapt en de andere 4 gekocht ( en kon ze meteen op tafel leggen daar de regels mij al duidelijk waren).
Veel leuke mensen ontmoet en ook veel nieuwe spellen kunnen spelen. Dat slechts voor ongeveer 15 euro in totaal. Een broodje eten moet je thuis ook dus die reken ik niet mee. Moet zeggen dat wij 's middags even de stad in zijn gelopen naar la place
.
Spel (las ik) is anders dan het SpSp en dat is dan ook precies de rede om ook daar eens heen te gaan!
Mariska
Persoonlijk vind ik de toegang van de beurs helemaal niet prijzig.
Voor deze prijs ben ik de hele dag onder de panne en heb de mogelijkheid om spel na spel te spelen. Afgelopen jaar was er altijd wel een tafel te vinden en kwam er altijd wel een persoon uitleg geven over het door ons uitgezochte spel. Na deze gezellige dag lekker een kwartiertje lopen naar mijn auto die voor slechts 3 euro de hele dag mag staan. Op internet zijn lijsten te vinden met waar te parkeren voor welk tarief.
Op weg naar de beurs een lijst gemaakt met wat te kopen. Na afloop bleek ik alles hebben kunnen spelen. Hierdoor twee van de lijst geschrapt en de andere 4 gekocht ( en kon ze meteen op tafel leggen daar de regels mij al duidelijk waren).
Veel leuke mensen ontmoet en ook veel nieuwe spellen kunnen spelen. Dat slechts voor ongeveer 15 euro in totaal. Een broodje eten moet je thuis ook dus die reken ik niet mee. Moet zeggen dat wij 's middags even de stad in zijn gelopen naar la place
Spel (las ik) is anders dan het SpSp en dat is dan ook precies de rede om ook daar eens heen te gaan!
Mariska
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Ik ben vorig jaar op het Spellenspektakel geweest en vond het toen een beetje tegen vallen. Ik herinner me Essen (veeeel groter), en SpSp van pak m beet rond 2002 (veeeel groter).
SpSp vorig jaar was een prettige, rustige beurs. Veel tijd voor demo's, en rustig rondwandelen. Geen gebrek aan horeca. Ik vond het aantal retailers en het aantal uitgevers wel erg tegenvallen, post-Essen. Maar goed, ze zijn pas net weer begonnen. Wellicht krijgt het SpSp zijn prominente plek terug als we er met zn allen heen blijven gaan.
Spel/Zuiderspel ben ik niet eerder geweest. Daar ben ik gezien de afstand (verder dan SpSp) wat minder voor te motiveren, al wil ik daar eigenlijk ook wel n's komen kijken.
SpSp vorig jaar was een prettige, rustige beurs. Veel tijd voor demo's, en rustig rondwandelen. Geen gebrek aan horeca. Ik vond het aantal retailers en het aantal uitgevers wel erg tegenvallen, post-Essen. Maar goed, ze zijn pas net weer begonnen. Wellicht krijgt het SpSp zijn prominente plek terug als we er met zn allen heen blijven gaan.
Spel/Zuiderspel ben ik niet eerder geweest. Daar ben ik gezien de afstand (verder dan SpSp) wat minder voor te motiveren, al wil ik daar eigenlijk ook wel n's komen kijken.
Laatste 10 gespeeld:

-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
In hoeverre is de beurs ook leuk voor kleine kinderen van bijna 3 jaar oud?

-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Dat is dan voor de Nederlands spelvrienden bedoeld, want hier in België heb ik zulke spaarkaarten niet tegen gekomen hoor.Dierik schreef:Misschien goed om even de exacte prijzen te noemen:dirk schreef:Qua inkom steekt Spel Antwerpen er met kop en schouders boven uit hoewel ze al gestegen zijn in vergelijking met Broechem maar vooral het aanbieden van een familieticket vind ik een serieuze surplus t.o.v. Spellenspektakel. Dit is natuurlijk enkel van toepassing als je bv. met zen vieren gaat.
Dagkaart Spellenspektakel: EUR 10,50
Dagkaart Spel: EUR 7,00
Gezinskaart Spellenspektakel: EUR 24,00 (die is er hier dus ook)
Gezinskaart Spel: EUR 18,00
Dus het Spellenspektakel is inderdaad wel wat duurder al vind ik het verschil bij een gezinsticket eerlijk gezegd nogal meevallen. Daarbij zijn er onder andere bij Albert Heijn spaaracties waarbij je dan zelfs voor EUR 7,00 naar binnen kunt. (Zie hier: http://www.bordspelmania.eu/spellenspek ... 15756.html).
De aankleding van de zaal is al genoemd en verklaart denk ik ook het prijsverschil. Spel wordt gehouden in een fabriekshal met weinig tot geen aankleding van stands terwijl het Spellenspektakel in een echt beursgebouw plaatsvind waar het hele jaar door beurzen gehouden worden. Vooral de grotere uitgevers maken hier wat meer werk van hun stands.
De beurzen hebben dus een wat verschillend karakter maar volgens mij wil je als echte spellenliefhebber geen van beide missen.
-
mazinho
- Gouverneur
Spellenspektakel vs Spel
Wat leuk dat mijn vraag zo veel reactie en interactie oproept. Was natuurlijk bij bordspelspelers ook te verwachten 
Door jullie reacties krijg ik een steeds beter beeld bij beide beurzen. Niet alleen wat de verschillen zijn, maar soms ook wat jullie van die verschillen vinden.
Belangrijkste voor mij om een keuze te maken is de combinatie aanbod om te kopen, prijs en voordeel, gelegenheid om uit te proberen.
Reageer gerust verder op dit draadje; alle ervaringen dragen bij aan een goed beeld.
Door jullie reacties krijg ik een steeds beter beeld bij beide beurzen. Niet alleen wat de verschillen zijn, maar soms ook wat jullie van die verschillen vinden.
Belangrijkste voor mij om een keuze te maken is de combinatie aanbod om te kopen, prijs en voordeel, gelegenheid om uit te proberen.
Reageer gerust verder op dit draadje; alle ervaringen dragen bij aan een goed beeld.
-
fonteintje
- Grote Dienaar
Ik ga al jaren naar Spel en vorig jaar voor de eerste keer naar het Spellenspektakel geweest.
Wat bij mij vooral opviel was dat de prijzen voor spellen op Spel goedkoper waren dan op SpSp.
Ook qua koopjes was het op het SpSp maar magertjes, terwijl Adriaensen op Spel altijd voor een aantal superkoopjes zorgt.
Wat bij mij vooral opviel was dat de prijzen voor spellen op Spel goedkoper waren dan op SpSp.
Ook qua koopjes was het op het SpSp maar magertjes, terwijl Adriaensen op Spel altijd voor een aantal superkoopjes zorgt.
-
aicirtap
- Critico
Dan zou ik voor Spel kiezen aangezien die altijd een eigen kinderplein hebben gehad met veel kinderspellen. Plus dan nog de speel-o-theek.Seabie schreef:In hoeverre is de beurs ook leuk voor kleine kinderen van bijna 3 jaar oud?
Op spellenspektakel moet je zelf meer zoeken waar de kinderspellen liggen, maar heb je dan wel weer de "opvang".
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Een opvang met spellen en speelgoed als ik het de vorige jaren goed heb gezien.aicirtap schreef:Op spellenspektakel moet je zelf meer zoeken waar de kinderspellen liggen, maar heb je dan wel weer de "opvang".
-
Benny
- Grote Dienaar
Wat mij soms wel ergert aan Spel, zijn die verdomde koopjes.
Ben ik van plan om maar 1 of 2 spellen te kopen,
zie je daar artikelen liggen tegen prijzen die ik niet kan negeren.
Ze smijten er bijna mee naar je hoofd.
Zo heb ik vorig jaar, ondanks mijn goede voornemens,
toch maar Macao en Small World aangeschaft.
'I HATE YOU, ADRIAENSEN!!!'
-
mazinho
- Gouverneur
Benny bedankt! Ik ga naar SpSp!!!Benny schreef:Wat mij soms wel ergert aan Spel, zijn die verdomde koopjes.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Wat nog een voordeel van SpSp is tov Spel is dat het gelijk valt met GLOW in Eindhoven. Na afloop van de beurs kun je gratis als het donker is door de binnenstad in Eindhoven een prachtige lichtkunstroute lopen van zo'n 5 km (de route is een week te lopen). Dit jaar zal op het stadshuisplein naar verwachting het topstuk staan. Natuurlijk is de bewegende projectie op de kerk ook geweldig.