Ik ga op reis en ik neem mee... (editie 2024)

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Re: Ik ga op reis en ik neem mee... (editie 2024)

Bericht door humske »

WTULTC schreef: ma 08 jul 2024, 11:24 Speel je dan ook veel overdag Humske of is vooral s'avonds na het eten?
Dienen je zelf eten te maken (om de beurt voor de groep)?

Bij Snowgame zit de catering erin, dus we hoeven gelukkig niet zelf te koken. Slapen is ook apart (meerdere slaapkamers).
Meestal is het skiën vanaf 9.00 u tot een uurtje of 15.00 (ligt aan de sneeuw/weercondities). Skiën kun je alleen doen of je gaat met een groepje op pad. Net wat je zelf wilt. In het skigebied kun je per toeval ook de andere weer tegenkomen om bijv samen wat in een skihut boven op de berg wat te gaan eten.

Indien de sneeuw/weercondities minder zijn dan zijn de eerste al om 12.00 u terug en wordt er de rest van de dag spelletjes gespeeld. Ook als je pas om 15.00 u of nog later terug komt wordt er regelmatig nog voordat het eten op tafel staat een spelletje gedaan. Erg leuke combinatie vind ik zelf. Eerst actief bezig zijn met je lijf tijdens het skiën en vervolgens mentaal met een spel.
je kunt zo vroeg beginnen als je wil en zo laat ophouden als je wil (mits in de nachtelijke uren of vroege ochtend rekening houdend met diegene die niet wakker zijn). Alles is flexibel en hangt ook af van de activiteiten die je doet (alleen of met (sub)groepjes).

Koken doet de groep zelf, er is een corvee lijst waar je je kunt inschrijven. De een zal vaker koken en de ander vaker opruimen, is een mooi systeem voor opgezet. Voordeel vind ik is dat het gezond. Mijn ervaring met uit eten gaan of catering is dat het te zout is en te weinig groenten.

overigens een maand geleden ook een mooie reis gemaakt, frankrijk (carcassonne dus), italie en zwitserland en toen had ik slechts bij me:
cartographers (die kan zowel solo als meerpersoons)
micro macro crime city
qwixx
2 unlocks ter plekke gekocht en ook gespeeld :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Re: Ik ga op reis en ik neem mee... (editie 2024)

Bericht door usurper »

Mijn vakantie naar Frankrijk zit er alweer een tijdje op. Zoals gewoonlijk gingen er een stapeltje spellen mee.
Ik begon enthousiast aan Resist!, maar na een paar keer vond ik het eigenlijk een irritant spel.
Uiteindelijk is alleen nog Kingdomino op tafel gekomen in de laatste week, maar mijn vrouw vond het dusdanig leuk dat het ca 30x gespeeld werd. Toen we een paar weken geleden nog een lang weekend weggingen werd het gelijk door haar weer naar gevraagd.
Ik vrees dat deze de komende jaren altijd mee moet in de caravan.
We live to survive our paradoxes
Plaats reactie