Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tweedehands stand vond ik een ramp.
eten/drinken was duur en heb ik overgeslagen (5€ voor een Duvel?)
Dit jaar op een zondag geweest en niet op een zaterdag
* De tweedehands stand was een verademing. Het voelde in elk geval veel ruimer dan vorig jaar...
* Eten/drinken vind ik nog steeds te duur.
* Veel leuke spellen gespeeld: Witty Witches en Sky Team staken er boven uit.
Dit weekend stond ik 2 dagen te demoen voor Geronimo. Uiteraard heb ik weer Piet en Bart gesproken en gezien. Ook Els heb ik gezien, maar zij was zo aandachtig aan het luisteren bij de uitleg van het spelletje naast de stand van Geronimo dat ik die uitleg niet wilde verstoren. Het was een gemoedelijke beurs. Niet al te druk, maar ook niet te rustig dus eigenlijk waren te tafeltjes meestal wel gevuld. Echter er stonden geen rijen voor de tafeltjes. Ik heb fijn kunnen uitleggen en leuke gesprekken gehad. Wat zijn Belgen toch geweldig. Hele gesprekken over de Belgische frietcultuur heb ik gehad, want die blijf ik als groot frietliefhebber super vinden! Mogelijk vond voor mij het meest bijzondere moment niet op de stand plaats, maar op de wc waar ik als demoer een voorkeursbehandeling kreeg van de toiletvrouw want ik mocht van haar op het invalidetoilet zodat ik sneller terug kon naar de stand. Overigens waren de wc’s keurig schoongemaakt!
Eigenlijk zou ik niets kopen, maar Adriaanse heeft een uitgebreider aanbod bij zich dan de meeste winkels op beurzen tegen ook nog vaak schappelijke prijzen en ik zag Scout liggen waar ik al een hele tijd op zoek naar was. Deze heb ik zaterdag gekocht en dat was maar goed ook, want zondag zag ik hem niet liggen.
Ook erg fijn was het tanken. Eerst zaterdagochtend toen ik vrijwel een lege tank had. Benzine kostte maar 1,52 en op de terugweg zondag (na 500 km te hebben gereden) heb ik hem op dezelfde plaats weer vol gegooid tegen dezelfde prijs. In Nederland kost het inmiddels bijna 50 cent meer per liter, dus dat was de moeite. Schuin tegenover zat daar ook nog een frituur die ik uiteraard moest proberen. Heerlijke Belgische verse friet (erg veel) met Belgische mayo.
Ook op de tweede dag van Spel was er een Ticket to Ride-spellenpakket te winnen als je het verborgen treintje kon vinden in de Expohal.
Toen de twee meisjes enthousiast naar de BSM-stand kwamen lopen om te vertellen dat ze de treinwagon gevonden hadden, waren we er graag bij om zoveel geluk vast te leggen.
Ticket to Ride komt in het gezin regelmatig op tafel. De mini-versie Ticket to Ride NY kenden ze nog niet. Een aankoop van Ticket to Ride Legacy: Legends of the West werd al wel overwogen, maar het was er tot vandaag nog niet van gekomen. Hoeft ook niet meer. Gefeliciteerd met dit prachtige treinenpakket!
Helaas dit jaar niet bij kunnen zijn maar aan de fotos te zien was het weer een geslaagde beurs. Vind dit ook altijd een hele gemoedelijke en sympathieke beurs.
Wij konden er dit jaar helaas ook niet bij zijn door verkoudheid/ griep (overgehouden aan Spellenspektakel?). Erg jammer, want we hadden er zo naar uit gekeken. Vinden we zo'n gezellige en leuke beurs elk jaar. Dus, volgend jaar geen Spellenspektakel, zodat we hopelijk wel naar Spel kunnen komen!
De Forumfederatie, organisator van Spel, stuurde vandaag een kort persbericht uit:
"Op 23 en 24 november beleefden we weer een weekend vol spelplezier in Antwerp Expo. Voor het derde jaar op rij op deze locatie zagen we het bezoekersaantal weer een beetje aangroeien en mochten we 3450 bezoekers ontvangen.
Standen van 34 standhouders, 6 themaplein van onze kernen, het kinderplein, het actieplein, het Gouden Ludoplein en de uitleenstand waren samen goed voor bijna 250 speeltafels.
De winkel was weer een trekpleister met 85 rekken boordenvol spellen. Er werd dan ook volop gesnuisterd tussen de koopjes.
Op de tweedehandsstand werden spellen van 170 verkopers verkocht, goed voor een waarde van meer dan 20.000 euro!
Dit alles was alleen maar mogelijk dankzij onze 123 vrijwilligers die voor en achter de schermen alles in goede banen leidden."
Dat laatste heb ik over meer dan twintig edities als een constante mogen ervaren. Spel wordt niet georganiseerd door een professioneel en commercieel bedrijf. Spel is nog steeds een beurs die gedragen wordt door de inspanning van zoveel vrijwilligers! Dankjewel voor jullie inzet en enthousiasme!
Bedankt voor de organisatoren van Spel! De beurs was uitstekend georganiseerd en het was een gemoedelijke, gezellige beurs! We zijn er op de zondag geweest en er was altijd wel ergens een tafeltje beschikbaar om een leuk spel te spelen. Goed systeem dat je net zoals bij Spiel al voor 10u entree betaald en dan in een wachtgedeelte terecht komt, als de beurs begint kun je dan ook direct gaan spelen. En nog beter dat je ook al voor 10u de spellen voor de bring and buy in kan leveren (ook al heb ik daar niet aan meegedaan), lijkt mij veel wachttijd te schelen bij het inleveren. Naar zo'n oplossing zou Spellenspektakel ook eens moeten kijken.