PALEO - Beste co-op bordspel in 2025?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
- Sojaboon
PALEO - Beste co-op bordspel in 2025?
- Pura Vida
- Gouverneur
Re: PALEO - Beste co-op bordspel in 2025?
"Beste coop spel in 2025"? Over 2025 kun je dat lastig zeggen want het jaar duurt nog even. Daarbij is Paleo uit 2020.
- Jerome
- Critico
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Op 10.000 jaar maken die laatste 5 niet zoveel meer uit.
Toevallig ligt Paleo hier nog ongespeeld in de kast dus voor mij zou het zomaar d beste coöp van 2025 kunnen worden
Toevallig ligt Paleo hier nog ongespeeld in de kast dus voor mij zou het zomaar d beste coöp van 2025 kunnen worden

- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Edwin84
- Grote Dalmuti
Nee dat snap ik. Maar The Shawshank Redemption maakt dan ook kans op de beste film in 2025.Jerome schreef:Op 10.000 jaar maken die laatste 5 niet zoveel meer uit.
- siepie
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Bij mij gaat dit jaar Agricola kans maken op beste workerplacement van 2025 alhoewel er stevige concurrentie kan gaan zijn van Le Havre. 

- Pura Vida
- Gouverneur
Hahaha, dat is natuurlijk zo, ieder heeft zijn eigen jaar, of het nu om films, boeken of spelletjes gaat. Maar serieus: Ik vind dat een content creator daar dus preciezer in moet zijn. Dat begint met een correcte titel. Ik kan Paleo voor mezelf "het beste spel van 2025" noemen, maar een content creator kan dat dus niet omdat dat een verkeerd beeld geeft en zelfs een beetje riekt naar reclame voor een spel alsof dat net uit is. Komt dat zien, het beste spel van 2025!
- siepie
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Helemaal met je eens! Dit is bijna clickbait. Het is deze week ook wel raak met de Fameuze Filmmakers, roept inmiddels bij mij alleen maar op dat ik die filmpjes vooral niet ga bekijken.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
helemaal mee eens.Pura Vida schreef: ↑do 13 mar 2025, 10:09Hahaha, dat is natuurlijk zo, ieder heeft zijn eigen jaar, of het nu om films, boeken of spelletjes gaat. Maar serieus: Ik vind dat een content creator daar dus preciezer in moet zijn. Dat begint met een correcte titel. Ik kan Paleo voor mezelf "het beste spel van 2025" noemen, maar een content creator kan dat dus niet omdat dat een verkeerd beeld geeft en zelfs een beetje riekt naar reclame voor een spel alsof dat net uit is. Komt dat zien, het beste spel van 2025!
Overigens vindn ik paleo echt een stom spel. Ik weet dat ik een van de weinigen ben, maar het pakt me gewoon totaal niet.
~ Always look on the bright side of life ~

- Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Ik vind hem ook vrij lauw. Kaartjes draaien zonder al te veel invloed of moeilijke keuzes.
- Pura Vida
- Gouverneur
hahaha, ik houd daarvan, heldere verwoordingen. Ik kan me het ook helemaal indenken. Wij gaven het spel hier destijds een 8 omdat we helemaal opgingen in de verschillende verhalen die we doorliepen. Context is alles: het was Coronatijd en er waren best jonge kinderen in huis die dit elke dag wilden spelen. En papa deed natuurlijk mee. We hebben ook nog alle scenario' s van de uitbreiding gespeeld en vervolgens nog eens alles van achteren naar voren. Schitterende uurtjes.Lucky Jack schreef: ↑do 13 mar 2025, 12:37Ik vind hem ook vrij lauw. Kaartjes draaien zonder al te veel invloed of moeilijke keuzes.
- Edwin84
- Grote Dalmuti
Ik vond hem wel tof eigenlijk.
Robinson Crusoe was altijd een topper maar regelboek slecht, opzetten en spelen duurt erg lang.
Paleo had de essentie van dat spel met het overleven, voeden, uitvindingen maken die je helpen en verschillende scenarios. Dus een makkelijkere en korte versie om op tafel te krijgen. Maar niet per se makkelijk om te winnen.
Robinson Crusoe was altijd een topper maar regelboek slecht, opzetten en spelen duurt erg lang.
Paleo had de essentie van dat spel met het overleven, voeden, uitvindingen maken die je helpen en verschillende scenarios. Dus een makkelijkere en korte versie om op tafel te krijgen. Maar niet per se makkelijk om te winnen.