Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Wu Feng

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef: ma 13 jan 2025, 22:05
Pura Vida schreef: ma 13 jan 2025, 16:50
Peter Hein schreef: zo 12 jan 2025, 20:29 Ziet er wel fraai uit hoor, ik ben erg benieuwd.
Hij is echt leuk. Pas alleen wel op: het is het zoveelste treinspel en deze is héél eenvoudig.
Dat is wel waar ik op hoop. Ik verlang al jaren naar een AoS-achtig spel met de complexiteit van TtR. Steam Power lijkt dat te zijn.
Hmm, dat zou best eens kunnen ja. Steam Power is zeer vergelijkbaar met TTR, qua complexiteit. Nét iets meer keuzes en interactie, zou ik zeggen. Verder lekker rechttoe rechtaan.
Afbeelding
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door helena »

Bonsai. Een heel fijn en prachtig spelletje wat we met 2 spelers in een half uurtje spelen. Na afloop heb je elke keer weer een ander bonsaiboompje gecreëerd. Ook de solo is leuk en een behoorlijke uitdaging om de moeilijkste opdrachten te halen ( daar moet ik nog even op oefenen :roll: )
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Gisteren voor het eerst sinds jaren weer eens Jaws uit de kast getrokken en echt een ontzettend leuke avond mee gehad. Act 1 heeft echt de suspense die je eigenlijk in Fury of Dracula hoopt te krijgen. Gelukkig konden we Jaws redelijk snel te pakken krijgen (slechts 6 slachtoffers).

Act 2 was echt een knife fight in a phone booth. Met slechts 1 beschadigd bootdeel over en nog maar 2 spelers wist ik Jaws te verslaan met een hamerslag op z'n kop. :lol:
Afbeelding
Pura Vida
Wu Feng

Bericht door Pura Vida »

Zoon 2 wilde gisteren vooral naar Saturnus en keurt SETI alvast goed. Ikzelf heb me ook prima vermaakt met dit eerste potje.
PXL_20250211_183632941~2.jpg
Thematisch is dit spel helemaal prima, met twee spelers iets minder sterk dan met drie, denk ik, en het is verder gewoon een onvervalste punten puzzel, maar wel een hele leuke. En mooie.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Ons eerste potje Architecten van het Westelijk Koninkrijk. Dat is ons erg goed bevallen! Het speelt extreem vlot en hoewel je elkaar lekker dwars kunt zitten door elkaars meeples gevangen te nemen, kun je elke beurt ook wel wat. Wat ook leuk is, is dat je je eigen speelstijl kunt kiezen (wel/geen loyaliteit) en dat dit weer unieke acties met zich meebrengt. Erg leuk, deze gaan we vaker spelen!
Afbeelding
Iris_
Veenboer

Re: Laatste/nieuwste aanwinsten

Bericht door Iris_ »

Vandaag weer eens Viticulture gespeeld. Heerlijk spel!
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

gisteren weer h eerlijk een hoofdstuk myisland gespeeld! Het 2e hoofdstuk in dit geval, weer wat nieuwe regels en daarmee uitdaging erbij. Ik dacht dat het wat mis ging bij mij, maar het viel toch mee. 2 van de 3 potjes won ik (de vorige keer was het andersom). Gewoon even heerlijk puzzelen.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Pura Vida
Wu Feng

Bericht door Pura Vida »

Dankzij een leuke recensie van Spellengek en een aanbieding op MP waar ik me geen buil aan kon vallen, ging ik voor de bijl en haalde Middeleeuwen in huis. Een instant hit voor de venijnige puzzelaars in ons huis die destijds ook Kingdomino en Splendor wel waardeerden en zich nog prima vermaken met Akropolis. Eenvoudig te spelen maar er zit veel plezier in dit interactieve puzzelspel.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Gisteravond hadden we het geluk dat Stupor Mondi op onze spellenavond beschikbaar was. Iets steviger dan ik had verwacht, maar ik heb me er prima mee vermaakt.Hij gaat dan ook op de wensenlijst.
We live to survive our paradoxes
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Sankore

Echt wel in mijn straatje, maar ik ben bang dat de setup tijd en duur van het spel het weerhoud deze op de tafel te leggen.

Plus een italiaanse spel, dus je hebt een doctoraat in geletterdheid en logica nodig om de spelregels te kunnen lezen.
"Rock over London. Rock on Chicago."
Pura Vida
Wu Feng

Bericht door Pura Vida »

MickyS schreef: vr 09 mei 2025, 22:09 Sankore

Echt wel in mijn straatje, maar ik ben bang dat de setup tijd en duur van het spel het weerhoud deze op de tafel te leggen.

Plus een italiaanse spel, dus je hebt een doctoraat in geletterdheid en logica nodig om de spelregels te kunnen lezen.
We zitten niet helemaal in dezelfde Spellenhoek denk ik, maar je bijdragen hier veroorzaken vaak een glimlach. Die laatste zin is behoorlijk adequaat, haha. Verdient een schopje omhoog zodat dit leuke draadje niet meteen weer overreden wordt door te hard rijdende linkjes op de snelweg der filmpjes.
Afbeelding
Plaats reactie