Straks ook dobbelen in het 7 Wonders universum

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Straks ook dobbelen in het 7 Wonders universum

Bericht door SvAtje »

Het succesvolle universum van 7 Wonders krijgt in het najaar van 2025 een nieuwe dobbelvariant 7 Wonders Dice bij Repos Production.

IMG_1135.webp

De 2 tot 7 spelers leiden een van de zeven grote steden uit de oudheid. Ze bouwen aan een bloeiende beschaving, proberen een wereldwonder te voltooien en verzamelen overwinningspunten via militaire macht, wetenschap, handel en infrastructuur.
Het spel verloopt in rondes waarin dobbelstenen worden gegooid. De uitkomsten bieden keuzes zoals grondstoffen verzamelen, technologische vooruitgang boeken of je leger versterken. Strategisch combineren van de dobbelresultaten is cruciaal voor de ontwikkeling van je stad, en ook de interactie met naburige steden – met name op militair vlak – speelt een belangrijke rol.

Deze versie onderscheidt zich door een vlotter en compacter spelverloop, maar blijft de strategische diepgang behouden. Wie de slimste balans vindt tussen groei, beheer en wonderbouw, wint het spel.

7 Wonders Dice is ontworpen door Antoine Bauza en het artwork is verzorgd door Agnès Ripoche.
  • Spelers: 2-7 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 25-30 minuten
Website uitgever:
Pura Vida
Wu Feng

Re: Straks ook dobbelen in het 7 Wonders universum

Bericht door Pura Vida »

Wat een mop! Houdt het dan nooit op? En toch wil ik deze hebben!
Afbeelding
Edwin84
Kardinaal

Bericht door Edwin84 »

Alle uitbreidingen na Leaders en Cities trokken me niet zo.

Slechts 1 keer architecten gepeeld, maar daar vond ik weinig aan. Te weinig interressante keuzes.

Deze spreekt me dan weer wel aan. Juist omdat Architecten ook een kaartspel was, lijkt me een dobbelspel weer anders genoeg.
Ugur
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Ugur »

Grappig dat er wordt gesproken over een vlotter spelverloop. Als je 7 Wonders zonder die hele berg uitbreidingen speelt ben je ook gewoon in 25-30 minuten klaar :D
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Benieuwd naar deze.

Vlotter dat betwijfel ik. Het zal zeker niet vlotter spelen dan 7 Wonders architect. Daar gaan de beurten heel snel en die speelt in een kwartiertje weg.
Afbeelding
siepie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door siepie »

Toevallig dat 7 Wonders net in het lijstje van vandaag voor kwam bij de Top 100. Grappig dat 7 Wonders door ons toen gelijk aangeschaft was maar helaas niet op tafel kwam omdat er minimaal 3 spelers nodig waren. Het was toen van onze radar verdwenen en onze hobby was ook op een laag pitje terecht gekomen. Maar eenmaal weer enthousiast aan het spelen gingen we op zoek naar goede 2 speler spellen. En toen kwam 7 Wonders Duel naar voren. Helaas bij ons nog geen topper. En nu gaan we dobbelen? Ik ben nog niet gelijk enthousiast. Dat komt omdat ik wel vind dat titels erg uitgemolken worden. De roll/flip/writes en duel versies van spellen lijken je om de oren te vliegen.
Ik zie wel dat deze vanaf 2 spelers is. Maar dobbelen? Ik wacht het even af.
Afbeelding
Plaats reactie