Spellenspektakel 2007

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

We mogen n ding niet uit het oog verliezen: als je kinderen op de een of andere manier weet te interesseren voor spellen, dan kunnen dit de veelspelers van 2015 zijn! Dus is het niet zo vreemd dat je kinderen wilt interesseren voor het Spellenspektakel.

Verder vind ik het geen enkel probleem dat uitgevers zich op een breed publiek richten. Je moet er dan wel voor zorgen dat je ook de kennis en man (ehhh: mens)kracht hebt om de kwaliteit te kunnen leveren die bij de doelgroep past. Een veelspeler stelt nu eenmaal hogere eisen aan een spel. Zelf zou ik ervoor kiezen om kinder-, familie- en veelspelerspellen ieder onder een ander label uit te brengen, maar dat is slechts mijn visie. Je hebt dan het voordeel dat de koper in n oogopslag ziet met wat voor een spel hij te maken heeft. Maar goed, nu begin ik af te dwalen... :wink:

Ik hoor diverse mensen zeggen dat nog niet eens bekend is WELKE standhouders er zijn. Volgens mij staan er al geruime tijd op de Spellenspektakelsite een hele reeks namen van uitgevers die aanwezig zullen zijn. Er kan vast nog wel iets bijkomen, maar in hoofdlijnen weten we toch wie er zullen zijn.

Blijft de vraag WAT deze uitgevers zullen presenteren. Al een tijd geleden heb ik begrepen dat bijvoorbeeld QWG een flinke stand zal hebben. Dus zal er ook gelegenheid zijn om te spelen. Verder heeft de organisatie aangekondigd dat er een spellenterras zal zijn. Ook hier kun je dus uitgebreid spelen. Tenslotte zijn ook de diverse spellenverenigingen aanwezig met een behoorlijke ruimte om te spelen. Ik zie dus niet in waarom je bijna alleen maar bij 999 zou kunnen spelen!

Ik tover deze gegevens niet uit de hoge hoed. Als je een af en toe op de spellenspektakelsite kijkt, het forum leest of naar een van de andere spellensites gaat, zie je deze informatie vanzelf voorbij komen.
Laten we het er voorlopig op houden dat iedereen die WEL aanwezig is op het Spellenspektakel ongetwijfeld van plan is om er een SPEKTAKEL van te maken. Ik in ieder geval wel...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Dierik schreef: Toevallig gisteren even meegekeken met de kinderen naar "De club van Sinterklaas" op Jetix en ja hoor na afloop kreeg ik 'm dan te zien. De reclamespot voor het SSP. Leuk om te zien dat de promotie op dat gebied in elk geval wel goed zit :D .
Precies! En vermoedelijk heeft promotie via dit medium meer impact dan wij kunnen vermoeden.
Dierik schreef: Verder heb ik vorige week in ons provinciale sufferdje (De Flevopost) een artikel gelezen over het SSP, dus alle Flevolanders kunnen op de hoogte zijn van dit spellenfestijn.
Ik heb begrepen dat dit via alle weekkranten van Wegener gebeurt, waardoor het grote publiek in het achterland van de beurs goed wordt bereikt.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef:Mijn angst is dat het te spelen spelaanbod zal versmallen en dat er minder diversiteit op de beurs zal zijn. Ook dat er vele tafels zullen zijn van 999 en erg weinig speeltafels van andere uitgevers zodat het daar zo druk zal zijn dat je erg lang moet wachten om een ander spel dan een 999 spel te spelen. Wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden!
Dit mag je uiteraard jammer vinden. Duizenden andere bezoekers zullen wel blij zijn met een grote 999 Games stand, omdat deze uitgever veel verschillende populaire spellen demonstreert.
cab schreef: Ben verder bang dat de kosten baten analyse de komende jaren voor een hoop uitgevers zo zal uitpakken dat het allemaal niet de moeite loont om op dit mooie evenement te staan. Met als gevolg dat het uit zou kunnen groeien tot een 999 beurs! Mijn mening is dat je als organisator daar ook best een beetje voor mag waken, maargoed commerciële belangen etc. zullen ook een rol spelen.
Geef eens een duidelijk voorbeeld van deze 'kosten baten analyse'. Ik snap niet wat je bedoelt.

Op wie doel je met 'een hoop' uitgevers? Een hoop klinkt als een heleboel bedrijven (Of gaat dit alleen over dat ene bedrijf waarmee jij goede contacten onderhoudt?).
cab schreef: Edit, wat betreft winkelstands heb ik totaal geen verwachting en kan me ook niet heel veel schelen, al zou het natuurlijk wel mooi zijn als er diverse stands met mooie koopjes zouden zijn :D
De deelnemende uitgevers staan al een tijdje op de website.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Erwin schreef: Geef eens een duidelijk voorbeeld van deze 'kosten baten analyse'. Ik snap niet wat je bedoelt.

Op wie doel je met 'een hoop' uitgevers? Een hoop klinkt als een heleboel bedrijven (Of gaat dit alleen over dat ene bedrijf waarmee jij goede contacten onderhoudt?).
Simpel als de stand meer geld kost dan wat het aan het eind van het liedje opbrengt. Snap dat dit lastig is want alleen spellen op de beurs moet je niet meerekenen dus ook de reclame die je daar maakt en wat brengt dat daarna weer op maargoed. Met een hoop uitgevers bedoel ik gewoon de namen die al genoemd zijn op de website.
Erwin schreef: De deelnemende uitgevers staan al een tijdje op de website.
Weet dat er diverse uitgevers al genoemd staan, maar ben bijvoorbeeld benieuwd naar het in nederland nieuwe spel khet van http://www.productief.nl/ denk dat dit onder de cathegorie brain games valt. Maar weet dus niet of ze er zijn en zo nog het één en ander. Ook ben ik wel benieuwd naar de standhouders van de fantasy hal.

Verder ben ik erg benieuwd naar de plattegrond. Hoe groot wordt de stand van QWG en Boosterbox nu werkenlijk, hebben ze echt de grootte beloofde stands of gaat dit uiteindelijk tegen vallen hoe groot zijn de stands van de andere uitgevers etc.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef: Simpel als de stand meer geld kost dan wat het aan het eind van het liedje opbrengt. Snap dat dit lastig is want alleen spellen op de beurs moet je niet meerekenen dus ook de reclame die je daar maakt en wat brengt dat daarna weer op maargoed. Met een hoop uitgevers bedoel ik gewoon de namen die al genoemd zijn op de website.
Helder, het was dus inderdaad een simpele redenering.

Je hebt de zorg dat het Spellenspektakel door deze goed onderbouwde kosten en baten analyse zou afglijden "tot een 999 beurs" achter je gelaten, of ben je de gebruikelijke sneer naar Almere deze keer simpelweg vergeten?
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Om maar even op het spel- en speelplezier terug te komen, ik heb er nu enorme zin in! Lekker demo'en op zondag bij QWG. Tot dan!
Let's play games!
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

[post verwijderd]
Oh jee :oops:

Tsja maak je niet dik zou ik zeggen. Als ik mijn mening geeft en iemand anders is het daar niet mee eens of het is niet helemaal duidenlijk ga ik daar graag op in. Zo kun je misverstanden uit de wereld helpen :D

@ Erwin, ik heb overigens geen hekel aan 999 sterker nog ben ze vaak zeer dankbaar. Zou het alleen jammer vinden als ze een monopolie zouden krijgen. En de meeste dingen bergijp ik zeer goed van ze echter mag en kan ik diverse dingen wel eens jammer vinden.

En dan hou ik het kibbelen hierbij voor gezien en zie ik sommige van jullie misschien op het spektakel. Als ik een nieuwtje heb horen jullie het ook :D
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Het eerste jaar dat ik naar het spellenspektakel ging heb ik alleen maar spellen van 999 games gedaan. En ik heb een topdag gehad. Per slot van rekening is voor veel mensen 999 toch de bekendste en actiefste uitgever in Nederland en als je dan als spellen-beginneling naar een beurs gaat dan vind je het super als je die spellen kan doen.

Dit neemt niet weg dat ik natuurlijk hoop dat er meer uitgevers zijn en graag ook wat onbekendere, kleinere omdat ik inmiddels veel meer weet en dus juist de minder bekende spellen wil doen. Maar zelfs (wat ik absoluut niet verwacht) als de beurs een 999 evenement zou worden, dan nog zal het voor grote groepen spellenspelers een hartstikke leuke dag o kunnen leveren.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

cab schreef:Mijn angst is dat het te spelen spelaanbod zal versmallen en dat er minder diversiteit op de beurs zal zijn. Ook dat er vele tafels zullen zijn van 999 en erg weinig speeltafels van andere uitgevers zodat het daar zo druk zal zijn dat je erg lang moet wachten om een ander spel dan een 999 spel te spelen. Wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden! :D
In de 'community hal' zijn er alleen maar speeltafels te vinden waar verschillende spelverenigingen aan een ieder de gelegenheid geeft om een spel te spelen. Met uitleg!
Weet zeker dat je daar je gading zult vinden. In dat opzicht heeft de organisator de zaak goed voorbereidt.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Enrico schreef:We mogen één ding niet uit het oog verliezen: als je kinderen op de een of andere manier weet te interesseren voor spellen, dan kunnen dit de veelspelers van 2015 zijn! Dus is het niet zo vreemd dat je kinderen wilt interesseren voor het Spellenspektakel.
Zeer zeker! Mijn kinderen zijn ook enthousiast en nemen vriend(in)en mee naar Zwolle. Zo breidt de vlek zich mooi uit.....
Het uitpluizen van de spelregels van Catan duurde indertijd ook zo'n anderhalf uur. Nu lach ik er om maar je moet ergens beginnen en dan is het aanbod op Spsp een hele mooie instap.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef: Verder ben ik erg benieuwd naar de plattegrond. Hoe groot wordt de stand van QWG en Boosterbox nu werkenlijk, hebben ze echt de grootte beloofde stands of gaat dit uiteindelijk tegen vallen hoe groot zijn de stands van de andere uitgevers etc.
Ik heb geen idee of ze een gedetailleerde plattegrond zullen plaatsen. In de rubriek "bezoekers > deelnemers" wordt sinds deze week wel meer en meer informatie over deelnemende uitgevers geplaatst.

(Als je iets wilt weten over de omvang van de QWG-stand, kun je deze uitgever wellicht direct bevragen. Ik weet zeker dat ze een interessant antwoord hebben).
ReneWiersma
Sojaboon

Bericht door ReneWiersma »

Erwin schreef:Als je iets wilt weten over de omvang van de QWG-stand, kun je deze uitgever wellicht direct bevragen. Ik weet zeker dat ze een interessant antwoord hebben.
Oh Erwin, je maakt me werkelijk gek van nieuwsgierigheid!
Gringo
Locomotief

Bericht door Gringo »

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat de stand van QWG gedownsized is. :cry: Oorspronkelijk zou hij groter zijn...

Reden is mij onbekend.
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Cwali is toch een soort aanwezig, zie:

http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=61 ... 23&t=19623
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Oh en kreeg vandaag de QWG nieuwsbrief, dus degene die hem niet krijgen zie hieronder:
Spellenspektakel 2007:

Op vrijdag 23 november, zaterdag 24 november en zondag 25 november 2007 wordt in Zwolle voor de eerste keer het Spellenspektakel georganiseerd. In voorgaande jaren werd het evenement altijd in Eindhoven gehouden maar na de verkoop aan Libema is er gekozen voor de IJsselhallen in Zwolle, waar het evenement verder kan groeien in volume en omvang.

QWG Games heeft ook dit jaar een stand op het Spellenspektakel. De stand zal ongeveer 50 m2 bedragen, iets kleiner dus als het voorgaande jaar. In deze stand zullen een verkoophoek te vinden zijn en een overvolle demoruimte met 16 speeltafels.

De spellen die wij gaan demonstreren zijn:
- De Vorsten van Florence (6 tafels)
- El Capitan (3 tafels)
- Yspahan (3 tafels)
- Amyitis (3 tafels)
- wisselend/op aanvraag (1 tafel)

We hadden ook de andere spellen graag aan het publiek voorgesteld maar door de kleinere stand hebben we moeten kiezen voor 4 spellen.
Gedurende de 3 beursdagen is er voldoende demo personeel aanwezig om de spellen uit te proberen !

Op de vrijdagmorgen zal QWG Games in de eigen stand de oorkonde van de NSP 2007 in ontvangst gaan nemen voor "De Vorsten van Florence". We zijn trots deze prijs in ontvangst te nemen en willen iederen bedanken die op dit mooie spel heeft gestemd.
We zijn er van overtuigd dat zeer veel mensen de kwaliteit van het bordspel gaan inzien na het spelen van "De Vorsten van Florence".