Verder vind ik het geen enkel probleem dat uitgevers zich op een breed publiek richten. Je moet er dan wel voor zorgen dat je ook de kennis en man (ehhh: mens)kracht hebt om de kwaliteit te kunnen leveren die bij de doelgroep past. Een veelspeler stelt nu eenmaal hogere eisen aan een spel. Zelf zou ik ervoor kiezen om kinder-, familie- en veelspelerspellen ieder onder een ander label uit te brengen, maar dat is slechts mijn visie. Je hebt dan het voordeel dat de koper in n oogopslag ziet met wat voor een spel hij te maken heeft. Maar goed, nu begin ik af te dwalen...
Ik hoor diverse mensen zeggen dat nog niet eens bekend is WELKE standhouders er zijn. Volgens mij staan er al geruime tijd op de Spellenspektakelsite een hele reeks namen van uitgevers die aanwezig zullen zijn. Er kan vast nog wel iets bijkomen, maar in hoofdlijnen weten we toch wie er zullen zijn.
Blijft de vraag WAT deze uitgevers zullen presenteren. Al een tijd geleden heb ik begrepen dat bijvoorbeeld QWG een flinke stand zal hebben. Dus zal er ook gelegenheid zijn om te spelen. Verder heeft de organisatie aangekondigd dat er een spellenterras zal zijn. Ook hier kun je dus uitgebreid spelen. Tenslotte zijn ook de diverse spellenverenigingen aanwezig met een behoorlijke ruimte om te spelen. Ik zie dus niet in waarom je bijna alleen maar bij 999 zou kunnen spelen!
Ik tover deze gegevens niet uit de hoge hoed. Als je een af en toe op de spellenspektakelsite kijkt, het forum leest of naar een van de andere spellensites gaat, zie je deze informatie vanzelf voorbij komen.
Laten we het er voorlopig op houden dat iedereen die WEL aanwezig is op het Spellenspektakel ongetwijfeld van plan is om er een SPEKTAKEL van te maken. Ik in ieder geval wel...