Spellenspektakel 2008
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
alrick
- Regenmaker
Als je dit vergelijkt met de promotie voor de lego-beurs in dezelfde hal, dan is het droevig gesteld met de promotie. Het is een beetje appels met peren vergelijken, maar elke scholier in Nederland weet, via jetix, de kranten en de bladen van dat Legofestijn. Als ik in mijn vrienden- en kennissenkring het spellenspektakel ter sprake breng, dan is er nog veel missiewerk te verrichten. Doel was en is nl. om de families naar Zwolle toe te laten stromen. En daarvoor moet je wel aan naamsbekendheid bouwen. Het niet uitbrengen van een spellengids of flyer is een gemiste kans. Maar ook promotie via winkels en warenhuizen, al of niet gecombineerd met kortingen, wedstrijden en acties, kan goed voor de pr zijn. De veelspelers komen vaak toch wel, je moet nieuwe mensen lokken.
Ik hoop dat het een geslaagd evenement gaat worden, maar aangezien er vrijdags geen herfstvakantie is en zaterdags ook de Goedheiligman weer in Nederland verschijnt, zal het op die dagen ook niet superdruk worden.
Het leuke van het SpSp vind ik juist dat er een leuke mix is van commerciële en hobby-activiteiten. Het zou jammer zijn als deze laatsten het loodje leggen omdat de eersten er geen brood meer in zien. Dat is negatief gesteld, maar niet ondenkbeeldig.
Ik hoop dat het een geslaagd evenement gaat worden, maar aangezien er vrijdags geen herfstvakantie is en zaterdags ook de Goedheiligman weer in Nederland verschijnt, zal het op die dagen ook niet superdruk worden.
Het leuke van het SpSp vind ik juist dat er een leuke mix is van commerciële en hobby-activiteiten. Het zou jammer zijn als deze laatsten het loodje leggen omdat de eersten er geen brood meer in zien. Dat is negatief gesteld, maar niet ondenkbeeldig.
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
-
Dierik
- Erelid
Ok dan, dan maar even wat positieve berichten tussendoor, anders wordt het zo'n negatief item
- Bas Vreeswijk van Boosterbox gaat plaats nemen in het programma EDNED van RTV Oost. RTV Oost had de voorkeur voor een spellenliefhebber uit het Oosten en Armand Servaes heeft toen Bas geopperd en Bas lijkt het hartstikke leuk.
- Acht exposanten van het Spellenspektakel hebben in totaal zo’n 150 spellen gedoneerd voor de kinderafdeling van de Isala Ziekenhuizen te Zwolle met een waarde van ene kleine € 5000,-.. Deze gaat Libema maandag 10 of dinsdag 11 november namens het Spellenspektakel overhandigen.
- Erg leuk is dat er dit jaar verschillende auteurs van nieuwe spellen aanwezig zijn om te signeren! Michael Rieneck en Stefan Stadler, auteurs van ‘Cuba’, komen naar het Spellenspektakel om hier hun spel te signeren welke de Nederlandse Spellenprijs heeft gewonnen. Daarnaast gaan ontwerper Peter Struijf en tekenaar Melchior van Rijn hun spel ‘Kraków 1325 AD’ in de stand van Boosterbox demonstreren en signeren. In de stand van Zonnespel is Jouke Korf aanwezig om zijn spel te signeren. Hij heeft het spel ‘Stop de Stropers' ontworpen.
- Op het Spellenspektakel zijn verschillende XL Games aanwezig. Er is onder andere een grote sjoelbak van 5 meter lang en een groot schaakspel van 5 x 5 meter. Ook kunnen bezoekers boogschieten in een middeleeuwse omgeving met echte ridders en de zwaarden van de ridders bekijken.
- Wizards of the Coast komt met de grote demobus en op de stand van PS-Games kunnen kinderen op de foto met Pikachu van Pokémon.
- Ten slotte is Cwali terug op het Spellenspektakel met een grote stand! Cwali komt met de spellen Powerboats en Gipsy King. Ook organiseert Cwali het WK Powerboats in de stand. Dit toernooi vindt zondag 16 november plaats om 13.00 uur. Deelname aan dit toernooi is gratis en inschrijven kan tot 13.00 uur.
Tot zover deze stortvloed van positief nieuws
- Bas Vreeswijk van Boosterbox gaat plaats nemen in het programma EDNED van RTV Oost. RTV Oost had de voorkeur voor een spellenliefhebber uit het Oosten en Armand Servaes heeft toen Bas geopperd en Bas lijkt het hartstikke leuk.
- Acht exposanten van het Spellenspektakel hebben in totaal zo’n 150 spellen gedoneerd voor de kinderafdeling van de Isala Ziekenhuizen te Zwolle met een waarde van ene kleine € 5000,-.. Deze gaat Libema maandag 10 of dinsdag 11 november namens het Spellenspektakel overhandigen.
- Erg leuk is dat er dit jaar verschillende auteurs van nieuwe spellen aanwezig zijn om te signeren! Michael Rieneck en Stefan Stadler, auteurs van ‘Cuba’, komen naar het Spellenspektakel om hier hun spel te signeren welke de Nederlandse Spellenprijs heeft gewonnen. Daarnaast gaan ontwerper Peter Struijf en tekenaar Melchior van Rijn hun spel ‘Kraków 1325 AD’ in de stand van Boosterbox demonstreren en signeren. In de stand van Zonnespel is Jouke Korf aanwezig om zijn spel te signeren. Hij heeft het spel ‘Stop de Stropers' ontworpen.
- Op het Spellenspektakel zijn verschillende XL Games aanwezig. Er is onder andere een grote sjoelbak van 5 meter lang en een groot schaakspel van 5 x 5 meter. Ook kunnen bezoekers boogschieten in een middeleeuwse omgeving met echte ridders en de zwaarden van de ridders bekijken.
- Wizards of the Coast komt met de grote demobus en op de stand van PS-Games kunnen kinderen op de foto met Pikachu van Pokémon.
- Ten slotte is Cwali terug op het Spellenspektakel met een grote stand! Cwali komt met de spellen Powerboats en Gipsy King. Ook organiseert Cwali het WK Powerboats in de stand. Dit toernooi vindt zondag 16 november plaats om 13.00 uur. Deelname aan dit toernooi is gratis en inschrijven kan tot 13.00 uur.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tuurlijk zitten er leuke dingen in de pijpleiding en verheug ik me bij voorbaat op een paar dagen hoogwaardig speelplezier.Dierik schreef:Ok dan, dan maar even wat positieve berichten tussendoor, anders wordt het zo'n negatief item![]()
Ik neem verder graag aan dat ze op allerlei manieren het grote publiek willen en zullen bereiken. Die publiciteit zal ongetwijfeld aardig tot goed verlopen.
Mijn punt was en blijft dat de informatievoorziening naar websites van en voor veelspelers niet lijkt te bestaan. Is dit een bewuste keuze van het Spellenspektakel? Hebben ze bijvoorbeeld genoeg aan dit forum? Ik wil er geen negatief zeurverhaal van maken, maar ben gewoon benieuwd naar de reden voor de stilte in mijn nieuwshoekje.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Kan niet missen, die komt uit het oosten.Dierik schreef:- Bas Vreeswijk van Boosterbox gaat plaats nemen in het programma EDNED van RTV Oost. RTV Oost had de voorkeur voor een spellenliefhebber uit het Oosten en Armand Servaes heeft toen Bas geopperd en Bas lijkt het hartstikke leuk.
Aardige en kundige vent, met ongetwijfeld een goed verhaal over spellen.
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Kent iemand het spel Kraków 1325 AD trouwens, of heeft het zelfs al gespeeld? Het schijnt ook op Spiel te zijn gepresenteerd.Dierik schreef:- Erg leuk is dat er dit jaar verschillende auteurs van nieuwe spellen aanwezig zijn om te signeren! Michael Rieneck en Stefan Stadler, auteurs van ‘Cuba’, komen naar het Spellenspektakel om hier hun spel te signeren welke de Nederlandse Spellenprijs heeft gewonnen. Daarnaast gaan ontwerper Peter Struijf en tekenaar Melchior van Rijn hun spel ‘Kraków 1325 AD’ in de stand van Boosterbox demonstreren en signeren. In de stand van Zonnespel is Jouke Korf aanwezig om zijn spel te signeren. Hij heeft het spel ‘Stop de Stropers' ontworpen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Twee handige links:Viva schreef: Kent iemand het spel Kraków 1325 AD trouwens, of heeft het zelfs al gespeeld? Het schijnt ook op Spiel te zijn gepresenteerd.
- een preview
- de Spielervaringen van de ontwerper
-
Dierik
- Erelid
Er is ook weer een nieuwe nieuwsbrief verspreid. Voor degenen die deze niet ontvangen hebben klik op Nieuwsbrief SSP 
-
Dierik
- Erelid
Ik lees net op boardgames.startpagina.nl/prikbord het volgende bericht van Armand:
"Op donderdag 6 november zal er bij RTV Oost in het tv programma 'En Dan Nog Even Dit'aandacht worden besteed aan bordspellen en het Spellenspektakel. Te gast is Bas Vreeswijk van Boosterbox.nl.
De uitzending begint om tien voor half 6, wordt later die avond nog meerdere malen herhaald, en is dáárna nog op www.edned.nl te bekijken."
Allemaal kijken dus
"Op donderdag 6 november zal er bij RTV Oost in het tv programma 'En Dan Nog Even Dit'aandacht worden besteed aan bordspellen en het Spellenspektakel. Te gast is Bas Vreeswijk van Boosterbox.nl.
De uitzending begint om tien voor half 6, wordt later die avond nog meerdere malen herhaald, en is dáárna nog op www.edned.nl te bekijken."
Allemaal kijken dus
-
Vogeltje
- Garnaal
-
Enrico
- Caballero
Als ik naar de exposantenlijst kijk, mis ik nog een logo: de bekende rode olifant van Jumbo! Er hangt mij bij dat enige tijd geleden nog beweerd werd dat Jumbo er dit jaar ook weer zou staan. Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
Verder vraag ik me af hoe groot de beurs zal zijn in vergelijking tot vorig jaar. Ik heb gehoord dat alles zich nu in de grote hal zal afspelen, maar houdt dit in dat deze ruimte gewoon wat voller zal staan (geen probleem, vorig jaar was er toch ruimte over), of komt de tussenwand wat verder naar achteren te staan?
Verder vraag ik me af hoe groot de beurs zal zijn in vergelijking tot vorig jaar. Ik heb gehoord dat alles zich nu in de grote hal zal afspelen, maar houdt dit in dat deze ruimte gewoon wat voller zal staan (geen probleem, vorig jaar was er toch ruimte over), of komt de tussenwand wat verder naar achteren te staan?
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Plattegrond en standhouders lijst is hier te downloaden
-
Enrico
- Caballero
-
Dierik
- Erelid
Je bent heel scherp EnricoEnrico schreef:Als ik naar de exposantenlijst kijk, mis ik nog een logo: de bekende rode olifant van Jumbo! Er hangt mij bij dat enige tijd geleden nog beweerd werd dat Jumbo er dit jaar ook weer zou staan. Heeft iemand enig idee hoe dit zit?
-
Dierik
- Erelid
Vanuit Libema heb ik een overzicht gekregen van de PR-acties die men heeft lopen:alrick schreef:Als je dit vergelijkt met de promotie voor de lego-beurs in dezelfde hal, dan is het droevig gesteld met de promotie. Het is een beetje appels met peren vergelijken, maar elke scholier in Nederland weet, via jetix, de kranten en de bladen van dat Legofestijn. Als ik in mijn vrienden- en kennissenkring het spellenspektakel ter sprake breng, dan is er nog veel missiewerk te verrichten. Doel was en is nl. om de families naar Zwolle toe te laten stromen. En daarvoor moet je wel aan naamsbekendheid bouwen. Het niet uitbrengen van een spellengids of flyer is een gemiste kans. Maar ook promotie via winkels en warenhuizen, al of niet gecombineerd met kortingen, wedstrijden en acties, kan goed voor de pr zijn. De veelspelers komen vaak toch wel, je moet nieuwe mensen lokken.
1) PS-Games heeft 15.000 flyers m.b.t. het SSP verspreid over allerlei winkelfilialen door heel Nederland
2) Het spellenspektakel is gepromoot op 45.000 flyers in de goodybag van LEGO WORLD
3) Het spellenspektakel is op de beurstelevisie geweest op LEGO WORLD (er waren 30 tv-schermen met promo’s en hierin werd het Spellenspektakel ook meegenomen)
4) Er zitten flyers in de Happy Meals van de McDonalds vestigingen in de wijde omgeving van Zwolle.
5) Er loopt een uitgebreide PR-actie met de Wegener-dagbladen en huis-aan-huiskranten.
6) Er zijn driehoeksborden (posters langs de weg) ingezet, welke in een straal van 50 km. rond Zwolle hangen.
7) Zoals al eerder genoemd verschijnt vanavond Bas Vreeswijk van Boosterbox in het programma ‘En dan Nog Even Dit’ van TV-Oost.
8 ) Verder wordt het Spellenspektakel speciaal vermeld in de AVRO-bode, Zo Zit Dat, IZA-leden blad (als je je verzekering bij hen hebt afgesloten, krijg je dit blad in de bus. Hier zit een kortingsactie in en het blad heeft een oplage van 335.000) en nog veel meer!
9) Als laatste wordt er een digitale nieuwsbrief verstuurd naar een uitgebreid bezoekersbestand.
Toch niet gering lijkt me
-
Dierik
- Erelid
Ik kreeg vanmiddag van Libema een mail dat er vandaag een persbericht is verspreid. Als het goed is die ook naar de webmasters van de diverse spellensites verstuurd.Erwin schreef:Worden websites over spellen dit jaar niet in de promotiecampagne meegenomen? Ik zie namelijk nergens informatie over de beurs. Ik weet uit eigen ervaring dat ik geen persberichten e.d. heb ontvangen.Dierik schreef: Er wordt overigens op veel plaatsen wel aandacht besteed aan het SSP.