The Resistance - spel 1

Speel The Resistance online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Robertopellizini
Genius

Re: The Resistance - spel 1

Bericht door Robertopellizini »

rober schreef:
Robertopellizini schreef: Ik heb mijn redenen vanwege jouw stemgedrag, wat is jouw excuus?
Ik heb geen excuus nodig.
Verder wordt er ook alleen maar geroepen en gewezen.
Jij kunt mijn stemgedrag dan wel verdacht vinden, maar waarom dan.
Omdat ik volgens jou onlogische dingen doe?
Tja, niets zo onberekenbaar als een spy.
FTFY
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Robertopellizini schreef:
grunnboy schreef:De vraag is, zitten hier 2 spies in. Ja zegt mijn hoofd. Maar mijn onderbuik gevoel zegt iets anders. Er wordt wel heel erg geprobeerd deze missie tegen te houden. Waarom? Als de spies m afkeuren is het 2 2. Nog niets verloren voor the resestance. Maar als de missie wordt goedgekeurd is het spel afgelopen. Danis her over. Het moment voor de spies is dus nu. Dat maakt alle tegengas door Roberto verdacht. Ik twijfel nog steeds en heb ook nog niet gestemd.
Je hebt 7 kansen om voor een missie te stemmen. Waarom zou je dan bij de 1e direct al vóór een missie stemmen? The Resistance heeft een meerderheid, dus kan een missie uitzoeken. Stemmingsgedrag is informatie, dus waarom negeer je dit? Ik vind het eerder verdacht van jouw kant dat je nu twijfelt of je direct een missie wil goedkeuren...
Je argument klopt verder niet, omdat dit de moeilijkste missie is voor de spies (2 moeten de missie afkeuren!). Als deze missie slaagt voor de spies, dan zie ik het somber in voor the resistance. Je zegt dat er dan nog niks verloren is, maar dan moeten we bij de laatste missie exact de 4 juiste mensen meenemen... Dat is een stuk moeilijker dan dat je slechts 3 van de 4 resistance hoeft mee te nemen. Mijns inziens is deze missie bepalend voor de einduitkomst. Coördinatie en coöperatie (2 belangrijke dingen voor the resistance) zijn niet optimaal (een reden waarom ik het toch veel liever face to face speel), dus om dan de juiste groep te kiezen lijkt me erg moeilijk.

Vandaar mijn push om in ieder geval niet direct een missie goed te keuren. Ongeacht of je het met me eens bent of niet, dat zou 'een beetje dom' zijn :wink: .
Dat is precies de reden dat ik nog niet gestemd heb. Ik twijfel, want het ergste zou ik vinden als blijkt dat jij en Wyckyd spies zijn. Snap je. Dan voel ik me echt genaaid.

Mijn eerste idee is dat er 2 spies in zitten. Maar als dat niet zo is kun je toch besluiten deze missie goed te keuren. Dat is een afweging. Jij en Wyckyd mogen hierna een missie voorstellen. Dat is extra macht en als je een spy bent valt die macht in verkeerde handen.

Misschien moeten we het inderdaad eerst afkeuren en en kijken wat de informatie ons zegt. Maar misschien gooien we onze kans om deze ronde het spel te winnen ook wel de prullebak in. Het aan laten komen op de laatste ronde is inderdaad tricky. Ik zou het ook het liefst nu afmaken.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Als je het niet eens bent met wat ik en Wyckyd voorstellen, dan kun je het ook gewoon 2x afwijzen. Dat zullen de spies hoogstwaarschijnlijk ook doen :wink:
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Robertopellizini schreef:Als je het niet eens bent met wat ik en Wyckyd voorstellen, dan kun je het ook gewoon 2x afwijzen. Dat zullen de spies hoogstwaarschijnlijk ook doen :wink:
Lekker makkelijk. Eerst me er op wijzen dat er maar 1 Spy de laatste missie moet afkeuren om te winnen en dan zeggen dat je gewoon tegen een missie kan stemmen. Er is veel onduidelijkheid wie résistance zijn en wie spies dus de kans is groot dat er 1 mee gaat, mijn stem is maar 1 van de 7.

Ik ben het wel met je eens dat we het niet moeten laten aankomen op de laatste ronde. Dus nu moet het juiste team op missie. 1 spy mag daar in zitten als het er maar geen 2 zijn. Dat maakt een groot verschil in denken voor deze missie ten opzichte van de andere missies waar maar 1 spy de boel kan saboteren.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

grunnboy schreef:
Robertopellizini schreef:Als je het niet eens bent met wat ik en Wyckyd voorstellen, dan kun je het ook gewoon 2x afwijzen. Dat zullen de spies hoogstwaarschijnlijk ook doen :wink:
Lekker makkelijk. Eerst me er op wijzen dat er maar 1 Spy de laatste missie moet afkeuren om te winnen en dan zeggen dat je gewoon tegen een missie kan stemmen. Er is veel onduidelijkheid wie résistance zijn en wie spies dus de kans is groot dat er 1 mee gaat, mijn stem is maar 1 van de 7.

Ik ben het wel met je eens dat we het niet moeten laten aankomen op de laatste ronde. Dus nu moet het juiste team op missie. 1 spy mag daar in zitten als het er maar geen 2 zijn. Dat maakt een groot verschil in denken voor deze missie ten opzichte van de andere missies waar maar 1 spy de boel kan saboteren.
Ik snap niet wat je met je 1e 2 zinnen bedoelt. Tegen een missie stemmen is vaak goed. Het feit dat er in de laatste missie maar 1 spy hoeft te zijn om te verliezen maakt dat je des te meer informatie uit de 4e missie moet halen. Een paar keer afwijzen is dus zeker aan te raden. Als deze missie uiteindelijk toch de beste blijkt te zijn (ik weet in ieder geval dat er minstens 1 spy in zit, omdat ik er zelf niet in zit), dan is er vast wel een ander resistance lid dat hetzelfde team kan voorstellen, toch?

Je stem is overigens niet 'maar 1 van de 7'. De spies hebben volledige informatie, resistance niet. Er zijn 3 spies en 4 resistance. Als er een missie wordt voorgesteld met daarin 2 spies (waardoor dus de 3 spies die missie zouden kunnen goedkeuren), dan hoeft maar 1 resistance lid een 'fout' te maken met zijn stem en de missie is gedoemd te mislukken.
Het is dus nu noodzakelijk dat de resistance meer informatie inwint en middels coördinatie een team kiest waar ze vertrouwen in heeft. Ik (en Wyckyd ook) heb dat al uitgesproken.
Waar heb jij het meeste vertrouwen in?
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Volgens mij zeggen we precies hetzelfde. We moeten nu de juiste keuze maken. De verdeeldheid is een groot probleem. Normaal hebben we sneller in het vizier wie de spies zijn.

Informatie inwinnen is belangrijk, maar je zegt het zelf al er hoeft maar 1 resistance voor een missie te stemmen en de missie gaat door. Wat als het voorstel voor deze missieleden wordt afgekeurd en dezelfde meerderheid keurt het volgende voorstel goed omdat het gevormd wordt door 1 van de tegenstemmers. Hoppa missie gesaboteerd.

Die mogelijkheid bestaat ook en dan zijn we er met zn allen ingetrapt. Nogmaals ik ben vertwijfeld.

Ik denk dat jij, Roberto Resistance bent, maar daar kan je me goed beet hebben. Daar ben ik wel bang voor.

Wyckyd heeft geen kleur bekend en is daardoor ook twijfel. Kan beide kanten op.

Pieter Schultz is redelijk vrij van verdenkingen, dat is eigenlijk de enige.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

grunnboy schreef:Volgens mij zeggen we precies hetzelfde. We moeten nu de juiste keuze maken. De verdeeldheid is een groot probleem. Normaal hebben we sneller in het vizier wie de spies zijn.

Informatie inwinnen is belangrijk, maar je zegt het zelf al er hoeft maar 1 resistance voor een missie te stemmen en de missie gaat door. Wat als het voorstel voor deze missieleden wordt afgekeurd en dezelfde meerderheid keurt het volgende voorstel goed omdat het gevormd wordt door 1 van de tegenstemmers. Hoppa missie gesaboteerd.

Die mogelijkheid bestaat ook en dan zijn we er met zn allen ingetrapt. Nogmaals ik ben vertwijfeld.

Ik denk dat jij, Roberto Resistance bent, maar daar kan je me goed beet hebben. Daar ben ik wel bang voor.

Wyckyd heeft geen kleur bekend en is daardoor ook twijfel. Kan beide kanten op.

Pieter Schultz is redelijk vrij van verdenkingen, dat is eigenlijk de enige.
Dus inderdaad, coördinatie is belangrijk:
RESISTANCE, STEM TEGEN DEZE MISSIE!

Als je denkt dat ik Resistance ben, dan moet je wachten totdat ik word meegenomen in een missie. (of er zeker van zijn dat de overige 3 (incl. jezelf) er inzitten).

Mijn volgorde wat betreft verdacht zijn.

1 (meest verdacht) = Hijacker
2 = Misth
3 = Rober
4 = Pieter.Schutz (erg stilletjes)
5 = Grunnboy
6 = Wyckyd
Afbeelding
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

Volgens mij heb je het compleet mis , daar wel aan gedacht? Lekker makkelijk en vooral niet slim om mij boven aan het lijstje te zetten en dat te verkondigen aan iedereen... Je vertrouwd Wyckyd en grunnboy wel volledig?
Niks aan online zo.. met dit soort lijstjes. twijfel sowieso of ik het spel eigenlijk nog wel leuk vind. :lol:
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Hijacker schreef:Volgens mij heb je het compleet mis , daar wel aan gedacht? Lekker makkelijk en vooral niet slim om mij boven aan het lijstje te zetten en dat te verkondigen aan iedereen... Je vertrouwd Wyckyd en grunnboy wel volledig?
Niks aan online zo.. met dit soort lijstjes. twijfel sowieso of ik het spel eigenlijk nog wel leuk vind. :lol:
Gaat niet zo lekker als spy hè :wink:
In dit spel moet je een afweging maken tussen eerlijkheid en mensen op het verkeerde been zetten. Ik heb een paar keer anders gestemd dan ik zei te gaan doen om zo mensen uit te lokken op een bepaalde manier te stemmen. Tot nu toe is dat aardig gelukt.

En uiteraard vertrouw ik niemand volledig (ik ben me er ten volste van bewust dat sommige mensen me in het ootje proberen te nemen). Sommige mensen (jij bijv.) slaan adviezen van anderen echter compleet in de wind en gaan op hun eigen intuïties af, zonder anderen te raadplegen. Als resistance moet je samenwerken om te kunnen winnen. Zelfstandig acties ondernemen en tegen anderen ingaan werkt dan niet.

Als je als speler niet gebruik maakt van wat anderen zeggen, dan maak je jezelf verdacht. Zelfs ALS ik een spy was en je tegen mij in wilde gaan, dan nog had je met anderen moeten overleggen om een keuze te maken. Nu heb ik daar niets van gezien en als je dan een andere samenstelling voor een missie voorstelt die vervolgens mislukt dan is dat wel uiterst verdacht, toch? Spies kunnen alleen te werk gaan, the resistance niet. Als blijkt dat je toch resistance bent, dan heb je het niet slim gespeeld.

Wat betreft Wyckyd en grunnboy
- Wyckyd heeft nooit meegedaan met een missie, heeft zeer slim en consistent gestemd en is overal keurig binnen de lijntjes gebleven. Bovendien sluit hij zich wel erg makkelijk aan mijn theorieën. De ideale schoonzoon die stiekem toch spy is? Wie weet. Is goed mogelijk!
- Grunnboy heeft aan het begin een vergissing gemaakt, maar lijkt oprecht ook in de war over wie nu spy of resistance is en legt beschuldigingen her en der. Goed gespeeld of oprecht? Ik twijfel nog, maar geef hem nu het voordeel van de twijfel.

Als resistance lid vertrouw je nooit iemand helemaal. Dat is nu juist het punt. Ik heb echter grotere vraagtekens bij jou, misth en rober en als resistance is het nu belangrijk om in ieder geval 2 van de 3 spies buiten de missie te houden. Ik heb het meeste vertrouwen in de genoemde personen. Ik hoop nu te coördineren en andere resistance mensen te overtuigen dit risico te nemen (want dat blijft het). Anders gaat het volgens mij mis. Ik kan het uiteraard bij het foute eind hebben, maar mijn vertrouwen ligt daar nu eenmaal.

Ik blijf het spel geniaal vinden. Ik zie ook steeds meer verschillende opties hoe je vertrouwen kunt wekken en hoe je mensen bij de neus kunt nemen (zowel voor spies als voor the resistance). Hou je je als spy op de achtergrond? Of ga je juist keihard mensen beschuldigen en alles overanalyseren (waar sommigen mij nu van beschuldigen). Enz. enz.

Ben het echter met je eens dat het online niet echt werkt. In dit spel is het belangrijk dat iedereen meedoet en dat als iemand stil is, je die persoon direct hierop kunt aanspreken en wat informatie uit die persoon kan wringen. Nu komen mensen er mee weg niks te zeggen en zo krijg je 0,0 informatie... Jammer vind ik dat en dat ondermijnt het spelplezier.
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Ik wacht enkel nog op de pb van grunnboy.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik ben er uit. Ik neem de gok. Ik denk dat Rober, Hijacker en Wyckyd spies zijn. Dan zit er maar 1 in. Die gok moeten we nemen. Kom op Resistance. Op naar eeuwige roem!
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Misth stelde het plan Grunnboy, Rober, Pieter.Schutz en Misth voor.

Robertopellizini stemde tegen het plan.
Wyckyd stemde tegen het plan.
Pieter.schutz stemde tegen het plan.

Grunnboy stemde voor het plan.
Misth stemde voor het plan.
Rober stemde voor het plan.
Hijacker stemde voor het plan.

3-4. Plan goedgekeurd.

Het plan 4.1 wordt goedgekeurd. Grunnboy, Rober, Pieter.Schutz en Misth mogen op missie!
Eventuele sabotages mogen via PB doorgestuurd worden naar mij.
In dit topic plaatsen jullie daarna in het vet "check". Pas nadat jullie dit alle vier hebben geplaatst, zal de uitslag van de aanslag bekend worden gemaakt.

Opgelet: om deze missie te laten falen zijn er 2 sabotagestemmen nodig!
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

grunnboy schreef:Ik ben er uit. Ik neem de gok. Ik denk dat Rober, Hijacker en Wyckyd spies zijn. Dan zit er maar 1 in. Die gok moeten we nemen. Kom op Resistance. Op naar eeuwige roem!
Noooooo! Ik ben geen spy!

Ik hoop dat als we zometeen twee sabotage kaarten te zien krijgen, dat je me dan wel vertrouwd?
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik hoop dat we er 1 of geen zien, dan hebben we gewonnen. :D

Check dus.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

ditterio schreef:Misth stelde het plan Grunnboy, Rober, Pieter.Schutz en Misth voor.

Grunnboy stemde voor het plan.

Leuk detail: Hijacker stemt voor de missie van 4 personen, waar hij zelf niet in zit.
Voor het geval iemand het nog niet weet: Hijacker is een spy!!!

Maar goed, we stonden 2 - 0 voor, en toen moest het derde team worden samengesteld. De spies kunnen nu echt niet het risico lopen dat geen van hen meegaat op de missie.
ditterio schreef:3.1 Rober stelde het plan Rober, Pieter.schutz en Robertopellizini voor.

Pieter.schutz stemde voor het plan.

Misth stemde tegen het plan.
Hijacker stemde tegen het plan.
Grunnboy stemde tegen het plan.

Plan afgekeurd.
ditterio schreef:3.2 Hijacker stelde het plan 3.2 met Hijacker, pieter.schutz en rober voor.

Pieter.schutz stemde voor het plan.

Plan goedgekeurd.

Hijacker, pieter.schutz en rober mogen op missie!

Hijacker, pieter.schutz en rober komen terug van hun missie. Er werd door 1 spion gesaboteerd. De missie is gefaald! Spionnen - leden van The Resistance 1-2
Bij teamvoorstel 3.2 stemt Misth voor. Ik denk natuurlijk dat hij dit doet omdat het een spy is, en dat ie ziet dat Hijacker en Rober meegaan. Hmmm.. dan hebben ze trouwens wel op een of andere manier afgestemd dat ze niet allebei een sabotage kaart hebben gespeeld, en ik kan daar niets over vinden in de thread.

Shit, word ik dan toch voor de gek gehouden? Stemde Hijacker dan bij missie 2 op een team niet omdat Rober erin zat, maar vanwege Robertopellizini? Als er iemand is die als spy bij missie 2 durft te duiken als het al 1 - 0 staat, is hij het.
ditterio schreef:Missie 2, teamvoorstel 1
Robertopellizini stelde een plan voor met Robertopellizini, Wyckyd en Rober.

Robertopellizini stemde voor het plan.

Misth stemde tegen het plan.

3-4. Het plan is afgekeurd.

Grunnboy mag plan 2.2 voorstellen. Grunnboy, graag 3 namen in het vet aub.
Het wordt te veel om terug te lezen & uit te zoeken. Denk nogsteeds dat de spies Hijacker, Rober en Misth zijn, maar baal wel dat we daar niet in missie 3 gebruik van hebben gemaakt - en nu is missie 4 ook op pad, en ik denk dat het niet gaat lukken...

Missie 5 gaat lastig worden.