Eerste indrukken spellenspektakel ?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Tom
- Professor Pimpel
Net terug van een heerlijke dag spektakel! Vond het best toch wel druk vandaag, hoor. Er werd ook naar mijn aanvoelen dit jaar veeleer gedacht aan meer ruimte om te spelen en te testen! In vergelijking met vorig jaar heb ik dan ook zeker dubbel zoveel spellen getest. Dit alles resulteerde in het feit dat ik met een behoorlijk gevulde koffer spellen huiswaarts ben gekeerd (en z'on 250 Euro armer!).
Heb gekocht:
Caylus (zoals al gezegd: schitterend spel!)
Siena
Reef Encounter
Skyline
Mesopotamië
Pinguin
Pünct
Die Dolmengötter
Cirondo (voor de mensen die morgen nog gaan: zeker checken die handel!)
En een paar oudere titels:
Cosmic Encounter
Oase
Alexandros
Heb me dus even goed laten gaan!
En dan nu een hele week volop spelen want ik heb van mijn o zo vriendelijke baas op het werk een weekje verlof gekregen! Jieieiehhhhhaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Heb gekocht:
Caylus (zoals al gezegd: schitterend spel!)
Siena
Reef Encounter
Skyline
Mesopotamië
Pinguin
Pünct
Die Dolmengötter
Cirondo (voor de mensen die morgen nog gaan: zeker checken die handel!)
En een paar oudere titels:
Cosmic Encounter
Oase
Alexandros
Heb me dus even goed laten gaan!
En dan nu een hele week volop spelen want ik heb van mijn o zo vriendelijke baas op het werk een weekje verlof gekregen! Jieieiehhhhhaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Labels:
-
P8r
- Meeple
Ik heb Caylus aangeschaft bij de stand van White Goblin Games, keurig netjes met Nederlandse spelregels in kleur. Weliswaar op een kleurenlaserprinter enkelzijdig uitgedraaid en een nietje in de linkerbovenhoek, maar toch zeer net.Boes schreef:Caylus is nu ook nog niet in het nederkands maar werd al volop gepresenteerd ( en goed ook!)
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Mijn nieuwigheden:
Mesopotamië: Gratis van Schellens als bedanking voor het demo-en ipv 32 euro
Veel Soeps!:Gratis van University Games als bedanking voor het demo-en ipv 10 euro
Typo: Gratis van University Games als bedanking voor het demo-en ipv 10 euro
Uitbreiding Iguazu: 0.50 euro
Piranha Pedro: 15 euro ipv 20 euro
Best aardig wat spellen voor 15.50 euro
Dat noemen ze nog eens beurskorting (ruim 75%, maar ik heb er wel 2 dagen voor moeten "werken")
Mesopotamië: Gratis van Schellens als bedanking voor het demo-en ipv 32 euro
Veel Soeps!:Gratis van University Games als bedanking voor het demo-en ipv 10 euro
Typo: Gratis van University Games als bedanking voor het demo-en ipv 10 euro
Uitbreiding Iguazu: 0.50 euro
Piranha Pedro: 15 euro ipv 20 euro
Best aardig wat spellen voor 15.50 euro
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik ben op zaterdag geweest. Ik had rekening gehouden met grote mensenmassa's, maar dat viel me ontzettend mee. Je kon gewoon goed rondlopen en overal spellen proberen.
Eerst mocht ik Friedemann Friese interviewen voor een nieuwe editie van spelauteur onder het vergrootglas op deze website. Leuke man, leuke antwoorden en veel gelachen dus dat moet wel een leuk stuk gaan opleveren.
Daarna ben ik zelf over de beurs gaan lopen. Ik heb een paar oude spelletjes gekocht en daarna Ys, Beowulf en Jagen, Slagen en Troeven. En dat terwijl ik van plan was met lege tassen thuis te komen. Gelukkig stond de auto vlak bij in de parkeergarage dus we konden heel makkelijk de spellen even in de auto zetten. Kosten vielen ons ook erg mee: 10 euro voor iets van 6 uur parkeren. Dat zijn we hier in Rotterdam wel anders gewend.
Eerst hebben we bij Phalanx Go West gespeeld. Ik vond het niet echt bijzonder. Daarna hebben we pinguins gespeeld. Dat beviel me beter, mooi spel dat je in een kwartiertje speelt. In essentie is het een abstract spel, maar thema past er toch leuk bij. Daarna hebben we piranha pedro gedaan bij schellens. Daar was ik niet echt kapot van, met twee kwam het niet van de grond en met meer spelers denk ik dat het vooral chaotischer wordt, maar zeker niet leuker. Tenslotte hebben we bij 999 nog fjord gespeeld (vond ik leuk) en daarna meesterdief. Meesterdief is een spel waarbij in een houten blok met heel veel laatjes diamantjes moet verstoppen. Iedere keer dat er iets verstopt is moet je het blok draaien en omkeren. Spel zag er geweldig uit, idee is leuk, maar het is niet mijn ding.
En daarna was het weer tijd om te vertrekken.
Iedereen die vandaag nog gaat: heel veel speel-plezier!
Eerst mocht ik Friedemann Friese interviewen voor een nieuwe editie van spelauteur onder het vergrootglas op deze website. Leuke man, leuke antwoorden en veel gelachen dus dat moet wel een leuk stuk gaan opleveren.
Daarna ben ik zelf over de beurs gaan lopen. Ik heb een paar oude spelletjes gekocht en daarna Ys, Beowulf en Jagen, Slagen en Troeven. En dat terwijl ik van plan was met lege tassen thuis te komen. Gelukkig stond de auto vlak bij in de parkeergarage dus we konden heel makkelijk de spellen even in de auto zetten. Kosten vielen ons ook erg mee: 10 euro voor iets van 6 uur parkeren. Dat zijn we hier in Rotterdam wel anders gewend.
Eerst hebben we bij Phalanx Go West gespeeld. Ik vond het niet echt bijzonder. Daarna hebben we pinguins gespeeld. Dat beviel me beter, mooi spel dat je in een kwartiertje speelt. In essentie is het een abstract spel, maar thema past er toch leuk bij. Daarna hebben we piranha pedro gedaan bij schellens. Daar was ik niet echt kapot van, met twee kwam het niet van de grond en met meer spelers denk ik dat het vooral chaotischer wordt, maar zeker niet leuker. Tenslotte hebben we bij 999 nog fjord gespeeld (vond ik leuk) en daarna meesterdief. Meesterdief is een spel waarbij in een houten blok met heel veel laatjes diamantjes moet verstoppen. Iedere keer dat er iets verstopt is moet je het blok draaien en omkeren. Spel zag er geweldig uit, idee is leuk, maar het is niet mijn ding.
En daarna was het weer tijd om te vertrekken.
Iedereen die vandaag nog gaat: heel veel speel-plezier!
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
ik was er voor het eerst dit jaar, en het viel mij niet tegen. niet erg groot, maar niet te klein. redelijk druk, maar relaxde sfeer. ik hobbelde rond in een rood struikrover tshirt met achterop duikertje martin.
heb niks gespeeld, geen zin enzo. vond het wel wat heet daar.
gekocht:
piratenbaai, kolonisten uitbr kolonies, wat pirates of the spanish main, spank the monkey.
volgend jaar weer!
gr DUikertje
heb niks gespeeld, geen zin enzo. vond het wel wat heet daar.
gekocht:
piratenbaai, kolonisten uitbr kolonies, wat pirates of the spanish main, spank the monkey.
volgend jaar weer!
gr DUikertje
-
unborn chikken voice
- Grote Dienaar
-
inkie1010
- Joker
Ik vond het dit jaar erg goed! Veel ruimte om echt te spelen! Heb zaterdag toch wel een spel of 10 gespeeld! Ik vond het jammer dat ik niet zoveel te besteden had, dus maar 1 spel gekocht: Goa.
Wel een aantal ideeen opgedaan voor spellen die ik graag zou willen hebben. Ik heb het erg naar mijn zin gehad! Volgend jaar zeker weer (misschien dan nog wel een dagje extra!)
Wel een aantal ideeen opgedaan voor spellen die ik graag zou willen hebben. Ik heb het erg naar mijn zin gehad! Volgend jaar zeker weer (misschien dan nog wel een dagje extra!)
-
Alice
- Sojaboon
Ik ben zaterdag geweest!
Het was erg leuk, ook mijn kinderen hebben genoten!
Zelf heb ik eindelijk Alhambra uit kunnen proberen (en gekocht, de duitse versie met nederlandse handleiding).
Ik heb ook Iguazu gespeeld, ziet er mooi uit, maar net niet interessant genoeg om te kopen.
Pinguins was erg leuk en mijn kinderen vonden Heroscape geweldig.
Het sudokuspel van 999 ga ik voor mijn moeder kopen (sudoku fan)
Voor het feestje van mijn zoon heb ik 'rara wat ben ik' gekocht. (Goedkoper en hilarischer dan naar de film gaan)
De scenario's van de kolonisten van catan vond ik deels geldklopperij en deels heel erg leuk.
Ik ga er vast nog wel een aantal kopen.
Manlief was tevreden na terugkomst, want ik heb me gehouden aan de koopafspraken.
Ik was zelf ook tevreden, leuke dag gehad. (o ja nog een kubus gewonnen, maar hoe zet je die ook al weer goed in elkaar......)
Het was erg leuk, ook mijn kinderen hebben genoten!
Zelf heb ik eindelijk Alhambra uit kunnen proberen (en gekocht, de duitse versie met nederlandse handleiding).
Ik heb ook Iguazu gespeeld, ziet er mooi uit, maar net niet interessant genoeg om te kopen.
Pinguins was erg leuk en mijn kinderen vonden Heroscape geweldig.
Het sudokuspel van 999 ga ik voor mijn moeder kopen (sudoku fan)
Voor het feestje van mijn zoon heb ik 'rara wat ben ik' gekocht. (Goedkoper en hilarischer dan naar de film gaan)
De scenario's van de kolonisten van catan vond ik deels geldklopperij en deels heel erg leuk.
Ik ga er vast nog wel een aantal kopen.
Manlief was tevreden na terugkomst, want ik heb me gehouden aan de koopafspraken.
Ik was zelf ook tevreden, leuke dag gehad. (o ja nog een kubus gewonnen, maar hoe zet je die ook al weer goed in elkaar......)
-
kolonist
- Wereldkampioen Kolonisten 2011
Het was idd een leuk spektakel dit jaar!
Mijn aanwinsten:
- Kolonisten van Catan 3D (240 euro)
- Pinguin (15 euro)
- de rivier II (gekregen van een aardige man bij de info balie van 999)
- Diamanten Joe, Iguazu uitbreidingkje (0,50 euro)
- Foute vrienden Vette feesten (18 euro)
Leuke prijzen en vooral Catan 3D ziet er mooi uit.
Zijn er meer mensen op dit forum die hem gekocht hebben?
Ik heb nr 30. Heeft iemand al een hoog nummer?
Mijn aanwinsten:
- Kolonisten van Catan 3D (240 euro)
- Pinguin (15 euro)
- de rivier II (gekregen van een aardige man bij de info balie van 999)
- Diamanten Joe, Iguazu uitbreidingkje (0,50 euro)
- Foute vrienden Vette feesten (18 euro)
Leuke prijzen en vooral Catan 3D ziet er mooi uit.
Zijn er meer mensen op dit forum die hem gekocht hebben?
Ik heb nr 30. Heeft iemand al een hoog nummer?
-
snowfalcon
- Jakkiebak!
-
Sagar
- Uno
Catan 3D ziet er inderdaad fantastisch uit, maar die prijs is natuurlijk wel erg fors.
Op vrijdag in ieder geval een dagje geweest. Niet zo gek veel gespeeld (te druk met kletsen enzo), maar om 12:00 uur in ieder geval begonnen met een potje Hecatomb.
Een spelletje wat zich het makkelijkst laat uitleggen door het te vergelijken met Magic. Dat is dan meteen ook het nadeel van het spel; regels lijken te veel op Magic en dus verliest het volgens mij een hoop charme. Weinig uniek en ik vrees dat het een kort leven zal hebben. Vormgeving was wel zeer goed.
Later wilde ik samen met een vriend een potje Axis & Allies miniature game spelen. De demonstratrice legde het spel in anderhalve minuut uit (de simpele regels dan) en we konden beginnen.
Met deze ´simpele regels´ is het wel een spel voor kinderen tot 8 jaar, want die demo die wij moesten spelen sloeg kant nog wal.
Gelukkig kwam er een veteraan bij van PS Games die het spel kende, maar het niet zo 1,2,3 kon uitleggen. Jammer, want voor mij mag een uitleg best een uur duren, zolang ik maar weet hoe het spel een beetje gaat.
Dus: als dat niet kan c.q. gaat, haal het spel dan weg uit de speelruimte.
Verder was het vrijdag lekker rustig, de versnaperingen waren weer schreeuwend duur en had ik slechts 15 minuten file gehad op de terugweg. Volgend jaar weer, met hopelijk wel een paar echte nieuwe spellen.
Op vrijdag in ieder geval een dagje geweest. Niet zo gek veel gespeeld (te druk met kletsen enzo), maar om 12:00 uur in ieder geval begonnen met een potje Hecatomb.
Een spelletje wat zich het makkelijkst laat uitleggen door het te vergelijken met Magic. Dat is dan meteen ook het nadeel van het spel; regels lijken te veel op Magic en dus verliest het volgens mij een hoop charme. Weinig uniek en ik vrees dat het een kort leven zal hebben. Vormgeving was wel zeer goed.
Later wilde ik samen met een vriend een potje Axis & Allies miniature game spelen. De demonstratrice legde het spel in anderhalve minuut uit (de simpele regels dan) en we konden beginnen.
Met deze ´simpele regels´ is het wel een spel voor kinderen tot 8 jaar, want die demo die wij moesten spelen sloeg kant nog wal.
Gelukkig kwam er een veteraan bij van PS Games die het spel kende, maar het niet zo 1,2,3 kon uitleggen. Jammer, want voor mij mag een uitleg best een uur duren, zolang ik maar weet hoe het spel een beetje gaat.
Dus: als dat niet kan c.q. gaat, haal het spel dan weg uit de speelruimte.
Verder was het vrijdag lekker rustig, de versnaperingen waren weer schreeuwend duur en had ik slechts 15 minuten file gehad op de terugweg. Volgend jaar weer, met hopelijk wel een paar echte nieuwe spellen.
-
Nekrataal
- Uitgever
CAYLUS wordt begin 2006 door Quined Games en White Goblin Games uitgebracht in een NL versie.
Op dit moment is CAYLUS volledig uitverkocht maar is er in de verkochte spellen op het Spellenspektakel uiteraard wel een NL handleiding in full colour meegeleverd.
Verder is CAYLUS een taal-onafhankelijk spel en werkt het spel vooral met duidelijke symbolen die je na 1 x spelen gemakkelijk herkent.
Op dit moment is CAYLUS volledig uitverkocht maar is er in de verkochte spellen op het Spellenspektakel uiteraard wel een NL handleiding in full colour meegeleverd.
Verder is CAYLUS een taal-onafhankelijk spel en werkt het spel vooral met duidelijke symbolen die je na 1 x spelen gemakkelijk herkent.
-
cab
- Burgemeester
Ben vrijdag geweest. Vondt het ruimer en beter opgezet als voorgaande jaren meer ruimte om spellen uit te proberen. Hadden alleen iets meer verkoopstands mogen zijn, maargoed die moeten zich wel aanmelden om op de beurs te willen staan. De prijzen waren al weer beter als vorig jaar vond ik. Flink wat uitgeprobeerd en aardig wat spellen geoogst samen met mijn vriendin.
- Roborally moest ik nog hebben gekocht voor 45 euro
- Rush Hour moesten we ook nog hebben was ook lekker goedkoop.
- H2Holland leuk spel met molens en tulpen
- Blokkus voor 2 spelers
- Ticket to Ride Europe
- Rivier uitbreiding
- Uitbreiding voor Lord of the Rings die we nog niet hadden.
- Bernini Mysterie
En vast nog iets wat ik nu vergeet.
Zocht naar Tsuro maar heb ik in de hektiek niet kunnen vinden iemand die het spel wel gezien heeft?
- Roborally moest ik nog hebben gekocht voor 45 euro
- Rush Hour moesten we ook nog hebben was ook lekker goedkoop.
- H2Holland leuk spel met molens en tulpen
- Blokkus voor 2 spelers
- Ticket to Ride Europe
- Rivier uitbreiding
- Uitbreiding voor Lord of the Rings die we nog niet hadden.
- Bernini Mysterie
En vast nog iets wat ik nu vergeet.
Zocht naar Tsuro maar heb ik in de hektiek niet kunnen vinden iemand die het spel wel gezien heeft?
-
delia
- Party Animal
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
Dat was toch dat spel met die draak, wat op ezelen lijkt? Die heb ik volgens mij wel hier en daar zien staan hoor (schellens volgens mij).delia schreef:Tsuro kon volgens mij alleen gespeeld worden, ik heb het nergens te koop zien staan.
Ik heb trouwens een erg leuk weekend gehad dit jaar. Vrijdag vond ik ideaal, we hebben zeker wel een spel of 7 à 8 kunnen spelen. Zaterdag was gezellig druk, maar zondag was het echt veeeeeel te druk! Daarbij had ik ook weinig tijd over naast het NK Catan, warbij de rondes niet erg sterk gepland waren. Je had steeds maar 30 à 45 minuten om de beursvloer weer op te gaan. Net te lang om te blijven zitten, net te kort om iets anders te gaan doen...
Zaterdag heb ik nog Trivial Pursuit DVD Game gewonnen, dus hoewel het niet helemaal mijn type spel is, is dat altijd leuk meegenomen.
Spellen die we verder hebben weten te scoren (waaronder veel oudere spellen:
Spel der Tronen
Da Vinci Code
Bernini Mysterie
20 Questions
6 uitbreidingssetjes van Catan
Dungeons & Dragons bordspel
Fjord
Foute Vrienden, Vette Feesten