Strips!

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SIR Louis
Veenboer

Re: Strips!

Bericht door SIR Louis »

De druïden vond ik ook wel leuk om te lezen.
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Fan van Slaine, vandaar de avatar ;)
hermanroozen
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door hermanroozen »

Strips? Ik ben stripmaker.
:oops:

http://www.hermanroozen.nl
http://hermanroozen.blogspot.nl

Ik heb mijn werk en mijn hobby kunnen combineren in de stripjes die ik maak voor de website van White Goblin Games.
:D

- - -
Strip, het meest veelzijdige stukje lees. Strip!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Enrico schreef:
BaSL schreef:Afbeelding
Jaaaaaaa! Mijn grote helden, al sinds mijn vroege jeugd. Heb dan ook uiteraard alle albums.
Als ik in het buitenland kom, probeer ik ook steeds een album in de taal die bij het album past te kopen. Zo heb ik "Asterix en de Helvetiërs" bijvoorbeeld in het Zwitsers dialect. Da's best een uitdaging om te lezen! :mrgreen:

Ik moet wel zeggen dat ik de recentere albums wel minder goed vind dat de oudere en het aanpassen van diverse namen van de dorpsbewoners slaat ook nergens op.
Het schijnt dat er nieuw bloed is... Nieuw team zonder Uderzo. Interessant....
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

BaSL schreef:Het schijnt dat er nieuw bloed is... Nieuw team zonder Uderzo. Interessant....
Interessant? Misschien. Eerst zien en lezen.

Laten we eerlijk zijn, voor een goede strip zijn zowel de tekeningen als het verhaal belangrijk. En vooral wat dat laatste betreft, waren de laatste afleveringen niet altijd een goed voorbeeld.

Maar het kan. Zo vind ik Suske en Wiske terug stukken beter sinds het nieuwe duo, Peter van Gucht en Luc Morjaeu, het roer heeft overgenomen.
Afbeelding
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Zijn de nieuwe S&W's beter ja? Ik heb volgens mij t/m 285 allemaal actief gelezen. De albums daarna een enkeling. Ik vind ze lang niet meer zo leuk als de oude albums.

Sinds welk album is dit nieuwe duo bezig? Dan ga ik die weer eens bekijken.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Bart schreef:
BaSL schreef:Het schijnt dat er nieuw bloed is... Nieuw team zonder Uderzo. Interessant....
Interessant? Misschien. Eerst zien en lezen.

Laten we eerlijk zijn, voor een goede strip zijn zowel de tekeningen als het verhaal belangrijk. En vooral wat dat laatste betreft, waren de laatste afleveringen niet altijd een goed voorbeeld.

Maar het kan. Zo vind ik Suske en Wiske terug stukken beter sinds het nieuwe duo, Peter van Gucht en Luc Morjaeu, het roer heeft overgenomen.
Zeker. Maar slechter als Het Geheime Wapen gaat het onmogelijk worden...
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Bah, Suske en Wiske vind ik maar niets meer. De laatste jaren werd het zo slecht dat ik zelfs geen zin meer heb om de oude albums te herlezen.

Even een vraag aan de Nederlanders: kennen jullie Biebel eigenlijk wel? Of is die altijd te Vlaams gebleven? Anders: hoog tijd om het slechte karakter met de eierkop te gaan ontdekken. En lief te hebben!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding

Niet?

:angel:
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Piet schreef:Bah, Suske en Wiske vind ik maar niets meer. De laatste jaren werd het zo slecht dat ik zelfs geen zin meer heb om de oude albums te herlezen.

Even een vraag aan de Nederlanders: kennen jullie Biebel eigenlijk wel? Of is die altijd te Vlaams gebleven? Anders: hoog tijd om het slechte karakter met de eierkop te gaan ontdekken. En lief te hebben!

Biebel is geweldig. Wat ik mij herinnerde was dat hij in een voetbalwedstrijd een strafschap kreeg, waarna hij dacht de dader een schop te mogen geven.
We live to survive our paradoxes
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Piet schreef:Bah, Suske en Wiske vind ik maar niets meer. De laatste jaren werd het zo slecht dat ik zelfs geen zin meer heb om de oude albums te herlezen.
Da's wel zonde, want de oude albums zijn toch nog steeds erg goed. Vond zelf vooral de degene waarin Crimson voorkwamen erg goed. Maar ben het met je eens, de laatste albums waren een stuk minder goed (lees: gewoon ronduit slecht).

Ik was zelf vroeger toch ook wel fan van de Wondersloffen van Sjakie en Rob van de Rovers. Dit voornamelijk vanwege het thema van de strips....
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Piet schreef:Even een vraag aan de Nederlanders: kennen jullie Biebel eigenlijk wel? Of is die altijd te Vlaams gebleven? Anders: hoog tijd om het slechte karakter met de eierkop te gaan ontdekken. En lief te hebben!
usurper schreef: Biebel is geweldig. Wat ik mij herinnerde was dat hij in een voetbalwedstrijd een strafschop kreeg, waarna hij dacht de dader een schop te mogen geven.
Afbeelding
Afbeelding
Meer info op stripinfo.be.
P.T. schreef:Zijn de nieuwe S&W's beter ja? Ik heb volgens mij t/m 285 allemaal actief gelezen. De albums daarna een enkeling. Ik vind ze lang niet meer zo leuk als de oude albums.

Sinds welk album is dit nieuwe duo bezig? Dan ga ik die weer eens bekijken.
Even gaan opzoeken. Je bent net te vroeg afgehaakt (hoewel ik dat wel begrijpelijk vind): een nieuw team startte met album nummer 288. Toch heb ik de indruk dat ze pas goed ingewerkt waren omstreeks de herwerking de klassieke rode (oranje) S&W-omslag naar een meer modernere vormgeving. Dat was bij album 296: De curieuze neuzen.

Afbeelding
Flash schreef:Da's wel zonde, want de oude albums zijn toch nog steeds erg goed. Vond zelf vooral de degene waarin Crimson voorkwamen erg goed. Maar ben het met je eens, de laatste albums waren een stuk minder goed (lees: gewoon ronduit slecht.
Zowel tekeningen als scenario's zijn opnieuw van een betere kwaliteit. Maar uiteraard blijft het moeilijk om de klassiekers uit onze jeugd (jeugdsentiment?) te evenaren.
En af en toe duiken er in de nieuwe verhalen ook 'oude bekenden' op.

Het team: officiële website S&W
andere links: Studio Vandersteen
Afbeelding
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Biebel ken ik ook :) Ook veel strips leren kennen door de mega vakantieboeken. De linkse op deze foto:
Afbeelding