Mellon / Spellenspektakel Magazine

Waar en wat valt er te lezen in de spellenmagazines

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

De jongens zouden er goed aan doen morgen in Utrecht een stapeltje neer te leggen.......
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Boes schreef:De jongens zouden er goed aan doen morgen in Utrecht een stapeltje neer te leggen.......
Goed idee. Ik weet echter niet of nummer 2 deze week al is gedrukt. Volgens mij zou dit nummer volgende week moeten verschijnen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Als het goed is gaat nummer twee vandaag op de bus naar de winkels toe, dus zou moeten kunnen om ook morgen op de beurs exemplaren te hebben.

Edit: als ik de mail die ik kreeg mag geloven tenminste die ik als eerste in dit topic gepost heb. Betekend in ieder geval dat mijn winkel het formulier ook daadwerkelijk heeft terug gestuurd, anders hadden ze mijn mailadres niet gehad :P
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Ik heb die mail dus niet gehad. Beetje jammer :?

Maar goed, ik ga volgende week gewoon vol goede moed naar de winkel toe en maar eens vragen of ze het formulier wel terug gestuurd hebben.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Iznogoedh schreef:Ik heb die mail dus niet gehad. Beetje jammer :?

Maar goed, ik ga volgende week gewoon vol goede moed naar de winkel toe en maar eens vragen of ze het formulier wel terug gestuurd hebben.
Dat geldt voor mij dus ook.
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Ik heb ook geen mail gehad.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Dit staat op het forum van http://www.mellonmagazine.be

De mails werden deze morgen verstuurd. Als je er geen ontvangen hebt wil dat zeggen dat er een fout in je e-mailadres staat (bv door slecht leesbaar geschrift op de lijsten van de winkels) ofwel dat de winkel de lijst nog niet heeft doorgegeven aan ons. Indien je dus ingetekend bent op een lijst van een winkel of een betaald abonnement hebt en je hebt geen e-mail ontvangen laat het ons hier weten!

http://www.mellonmagazine.be/forum/viewtopic.php?t=17
jesse
Sojaboon

Bericht door jesse »

Beste spellenliefhebbers,

Bedankt voor jullie commentaar, we kunnen erg veel leren uit jullie reacties. Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben kunnen jullie ons trouwens zelf ook altijd bereiken, we geven graag uitleg over het hoe en waarom van ons magazine (mellonmagazine@gmail.com).

Méllon 2 is inderdaad uit en de post beloofde ons dat de magazines donderdag al in de winkels zullen liggen. Vrijdag lijkt me veiliger.

Jullie hebben het bij het juiste eind dat enkele van de meer dan 600 winkels nog niet echt overtuigd zijn van ons systeem. In de komende edities zal dit echter steeds verbeteren. Ook deze editie krijgt iedere winkel 20 gratis magazines (of meer indien er meer geïnteresseerden op hun lijst stonden). De spellenclubs krijgen er 10. Een begeleidend schrijven legt hen uit dat dit inderdaad voordelig kan zijn voor hun omzetcijfer.

We hebben de winkels ook niet 'gebombardeerd' tot verdelers. Iedere winkel kreeg ons nulnummer en een uitgebreide uitleg over onze doelstellingen. Sindsdien hebben we alleen maar aanvragen bijgekregen van winkels die onze magazines willen verdelen.

We kunnen jammergenoeg niet elke winkel persoonlijk contacteren (vanwege het grote aantal), maar we merken dat er steeds meer interesse komt, zowel vanuit de winkels als vanuit de lezers.

Wat jullie mails betreft, ik vrees dat dit aan onze cryptoloog ligt :D . We kregen heel wat mailadressen binnen waar we echt moesten naar gissen. Maar als jullie via ons mailadres jullie naam, adres, mail en winkel doorsturen, krijgen jullie alsnog de mail.

Met speelse groeten,
Jesse (Méllon magazine)
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

jesse schreef:Jullie hebben het bij het juiste eind dat enkele van de meer dan 600 winkels nog niet echt overtuigd zijn van ons systeem. In de komende edities zal dit echter steeds verbeteren. Ook deze editie krijgt iedere winkel 20 gratis magazines (of meer indien er meer geïnteresseerden op hun lijst stonden). De spellenclubs krijgen er 10. Een begeleidend schrijven legt hen uit dat dit inderdaad voordelig kan zijn voor hun omzetcijfer.
Het grootste bezwaar dat ik hiertegen heb, is dat ik als geïnteresseerde stad en land mag aflopen op zoek naar een winkel die het verspreiden van Mellón wel ziet zitten. Ik heb in mijn eigen woonplaats dus al drie winkeliers meegemaakt (waarvan twee op jullie lijst stonden) die dat om uiteenlopende redenen weigerden.
We hebben de winkels ook niet 'gebombardeerd' tot verdelers. Iedere winkel kreeg ons nulnummer en een uitgebreide uitleg over onze doelstellingen. Sindsdien hebben we alleen maar aanvragen bijgekregen van winkels die onze magazines willen verdelen.
Kijk, ik geloof best dat jullie het allemaal netjes hebben gevraagd en geregeld, maar ik heb daar als spellenliefhebber niet zoveel aan als de winkeliers in kwestie zich gepasseerd voelen en dat met zoveel woorden aan mij duidelijk maken.
We kunnen jammergenoeg niet elke winkel persoonlijk contacteren (vanwege het grote aantal), maar we merken dat er steeds meer interesse komt, zowel vanuit de winkels als vanuit de lezers.
Da's mooi. Kunnen jullie het dan ook alsjeblieft wat makkelijker voor de lezers maken en ze niet stad en land laten aflopen...? Dank u wel.

Ik heb verder een emailtje naar de Mellón-redactie gestuurd met het vriendelijke verzoek om mij de naam van een distributeur in mijn woonplaats te geven---iemand die daadwerkelijk een stapeltje tijdschriften ontvangt, dus. Dat scheelt mij een zoektocht waar ik eerlijk gezegd al schoon genoeg van begin te krijgen. Is dat bericht aangekomen? Ik heb namelijk geen bevestiging gekregen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Valt mij trouwens op dat er veel geklaagd wordt over iets dat gratis is en waar enige moeite voor gedaan moet worden. Als je van gemak houd neem dan gewoon een abbonnement en je krijgt het blad thuis gestuurd :lol:
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Maar het is toch wel een beetje vreemd, nietwaar? Ik mag de hete aardappelen uit het vuur halen omdat Mellóns aanpak blijkbaar niet strookt met die van winkeliers in mijn woonplaats. Anderen---waaronder jij---lopen binnen in een winkel in een kleine plaats en krijgen het meteen gratis mee.

Ik word pissig over de willekeur, niet over het feit dat ik naar een obscuur winkeltje moet om het tijdschrift op te halen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Ik kreeg het ook niet zomaar mee, ben eerst drie keer wezen vragen toen naar de filiaalmanager gevraagd die ging naar boven nog eens goed tussen zijn post kijken en daar was het.

Ik kon bij de filiaalmanager aandringen omdat ik contact had gehad met Mellon die mij gezegd hadden dat het pakket echt verstuurd was en dat ze anders voor mij wel even naar de desbetreffende winkel wouden bellen (wat een service niet), om nog eens uitleg te geven over het hoe en wat en dat ze het blad echt gehad zouden hebben dat was na het spreken van de filiaalmanager dus niet meer nodig.

Als ik het ergens niet mee eens ben ga ik verhaal halen en heb destijds dus direct contact opgenomen met Mellon, als je het niet eens bent met de gang van zaken waarom posten op een messageboard en niet contact opnemen met de uitgever of de redacteur van het betreffende blad, die gaan er immers over :idea:

Sorry komt misschien over als een persoonlijke aanval, dit is het zeker niet het is meer mijn persoonlijke mening omdat ik in het algemeen vindt dat de mensen weinig bereid zijn actie te ondernemen en vinden dat alles maar voor ze geregeld moet worden.

Vindt het trouwens wel jammer dat een hoop winkeliers zo moeilijk doen, dit kan je alleen niet in de schoenen van Mellon schuiven in mijn ogen, ze proberen een blad op te richten en dit breed te verspreiden als winkels niet mee willen werken is dat hun goed recht alleen worden eventuele lezers daar de dupe van.

Waar de willekeur van de winkels vandaan komt weet ik ook niet inderdaad vreemd, misschien hebben ze in de gouden gids gezocht en staan sommige er niet in vermeld, of hebben ze van een distributiekantoor in begie adressen gekregen van winkels waar ze aan leveren en staan er een hoop niet tussen?
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Aangezien ik net een berichtje van Mellón heb ontvangen dat ze mijn vraag gaan terugzoeken, is het grootste gedeelte van deze discussie academisch geworden. Er is contact tussen mij en de uitgever en vandaar komen we er ongetwijfeld wel uit :).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Maar het is toch wel een beetje vreemd, nietwaar? Ik mag de hete aardappelen uit het vuur halen omdat Mellóns aanpak blijkbaar niet strookt met die van winkeliers in mijn woonplaats. Anderen---waaronder jij---lopen binnen in een winkel in een kleine plaats en krijgen het meteen gratis mee.

Ik word pissig over de willekeur, niet over het feit dat ik naar een obscuur winkeltje moet om het tijdschrift op te halen.
Ik neem aan dat het verwijt van willekeur niet op Mellon slaat. Die uitgever kan namelijk niets doen aan de weigerachtige houding van jouw plaatselijke winkels. Volgens mij is de aanpak van Mellon eenduidig en daarmee per definitie niet willekeurig.
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Ik neem aan dat het verwijt van willekeur niet op Mellon slaat.
Dat is correct.