Plattegrond + Standhouders - SpSp 2006

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Gewoon: plagiaat is niet netjes. Het is werkelijk de moeite niet om één zinnetje (sterker nog, twee of drie woordjes) op te schrijven dat je het van iemand anders hebt overgenomen.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Hellspawn schreef:Dus wat jouw probleem nou is?
Als je zelf veel tijd en energie in dat soort zaken stopt is het &*@#vervelend dat iemand anders ermee gaat lopen!
Je mag een stelling dat het niet erg is m.i. nooit verdedigen. Blijft jatwerk. En is uiteindelijk ieders probleem.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Hellspawn schreef:Volgens mij halen alle nederlandse internetwinkels (of ze er nu wel/niet een gewone winkel er naast hebben) hert ergens vandaan en volgens mij ben ik nog nooit een bronvermelding tegen gekomen.
En ik weet wat ze een flink aantal beschrijvingen zelf van het engels naar het nederlands hebben vertaald.

Dus wat jouw probleem nou is?
(@Cab: excuses voor dit off topic zijspoortje).

Mijn probleem is heel simpel: schending van auteursrecht. De verwijzing naar andere winkels is niet relevant. Andere winkels hadden namelijk wel het fatsoen om vooraf om toestemming te vragen. De verwijzing naar vertalingen is ook niet relevant, het gaat immers om het illegaal gebruik van Nederlandstalige teksten.

Als je wilt zien hoe het netjes kan: http://www.spellenwereld.nl
(die spelen duidelijk in een hogere divisie dan een vage Haagse webshop met een levertijd van 10 dagen of meer).
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Erwin schreef:
(@Cab: excuses voor dit off topic zijspoortje).
Geeft niks :!:

Maargoed on topic, weet er iemand of er al bekend is of queen games ook komt?

Verder, klopt het dat die jongens van Fragor games er het hele weekend zijn. Heb ze een mailtje gestuurd maar nog geen reactie van ze gekregen. Heb het spel Hameln bij ze besteld om op te sturen, hoopte dat ze het nu misschien voor me konden meenemen naar eindhoven, scheelt weer in de verzendkosten :lol: (blijf een hollander)
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

cab schreef:Maargoed on topic, weet er iemand of er al bekend is of queen games ook komt?
Queen Games wordt in NL verdeeld door 999 games dacht ik, dus als ze een vertegenwoodiging hebben, zal dat via 999 moeten.

Ook weet ik dat Hodin spellen van Queen heeft, maar Hodin is er zeker niet.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Dat hodin er niet is vind ik een groot gemis, hoop dat er toch nog een flink aantal spellen van oa days of wonder wel gewoon uit te proberen zijn op de beurs trouwens!
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

cab schreef:Dat hodin er niet is vind ik een groot gemis, hoop dat er toch nog een flink aantal spellen van oa days of wonder wel gewoon uit te proberen zijn op de beurs trouwens!
Ik heb zelf een behoorlijke collectie (9) van DoW, dus voor mij is het niet zo'n groot gemis. Ook omdqt ik ze op Spiel gezien heb.
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Ik heb vrijdag met de mensen van Queen-gesproken. De mensen van Queen, die normaal gesproken op het spellenspektakel rondlopen zouden sowieso niet aanwezig zijn i.v.m. een andere beurs in Duitland.
Daarnaast hadden zij ook geen idee hoe en of hun spellen gedemonstreerd zouden worden. Zij hoopten er nog op, dat iemand van 999games even langs zou komen....
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

jeroenh schreef:Ik heb vrijdag met de mensen van Queen-gesproken. De mensen van Queen, die normaal gesproken op het spellenspektakel rondlopen zouden sowieso niet aanwezig zijn i.v.m. een andere beurs in Duitland.
Daarnaast hadden zij ook geen idee hoe en of hun spellen gedemonstreerd zouden worden. Zij hoopten er nog op, dat iemand van 999games even langs zou komen....
Ik heb donderdag even met de eigenaar gepraat. Ik kreeg de indruk dat hij van zijn distributeur 999 Games verwacht dat ze op de beurs voldoende aandacht aan de spellen van Queen Games besteden.

Volgens mij komt hij ook nog even naar Eindhoven. De rest van de firma staat op de beurs in Stuttgart.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Is het dan kort door de bocht gezegd dat Stuttgart (ook nog ná Essen) belangrijker is dan Spellenspektakel ('de grootste van de Benelux')? Of Spsp te weinig geld opleverd?
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Boes schreef:Is het dan kort door de bocht gezegd dat Stuttgart (ook nog ná Essen) belangrijker is dan Spellenspektakel ('de grootste van de Benelux')? Of Spsp te weinig geld opleverd?
Stuttgart is een belangrijke beurs voor Duitse uitgevers, dus ook voor Queen Games. Laatstgenoemde mag er daarnaast op vertrouwen dat zijn Nederlandse distributeur (999 Games) op het Spellenspektakel voldoende aandacht aan zijn spellen besteedt.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Erwin schreef:Queen Games mag er daarnaast op vertrouwen dat zijn Nederlandse distributeur (999 Games) op het Spellenspektakel voldoende aandacht aan zijn spellen besteedt.
Is dit een suggestie naar een zekere distributeur toe of lees ik nu teveel in je reactie? :wink:
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Peter Hein schreef:
Erwin schreef:Queen Games mag er daarnaast op vertrouwen dat zijn Nederlandse distributeur (999 Games) op het Spellenspektakel voldoende aandacht aan zijn spellen besteedt.
Is dit een suggestie naar een zekere distributeur toe of lees ik nu teveel in je reactie? :wink:
Dat zou niet moeten, aangezien 999 vermoedelijk ook wat verdient, mag je er vanuit gaan dat ze er aandacht aan besteden.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Volgens mij heeft het verleden niet echt uitgewezen dat 999games veel aandacht aan de spellen van Queen Games besteedt.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Waarom krijg ik toch de indruk dat het rommelt en broeit daar bij het SpSp?