Meer korting? Natuurlijk kan dat. Misschien kunnen we zelfs de spellen tegen de inkoopsprijs verkopen, dat is helemaal lekker goedkoop. Alleen duurt het dan niet lang meer voordat er geen speluitgevers meer zijn.
Voor de consument misschien niet heel leuk maar bedrijven moeten winst maken om te gezond te blijven en dus te blijven bestaan.
En wat de '999 dumpstand' betreft die in deze draad werd genoemd, die was er niet. 999 spellen werden verkocht tegenover de demostand voor redelijk normale prijzen, gemiddeld zo'n 10% onder de adviesverkoop omdat het een beurs is en bezoekers dat verwachten. Wat oudere spellen waren goedkoper maar dat zijn ze in veel winkels ook. Geen rare dingen.
De z.g.n. dumpstand was een stand met Phalanx spellen (normale prijzen) en beschadigde spellen. De beschadigingen waren vrij wisselend en de prijzen dus ook. Licht ingedeukt, opengescheurd, oude demospellen,... van alles. Maar geen dumpstand om courante, 'gezonde' exemplaren voor weinig te verkopen.
opbouwende kritiek Spellenspektakel 2008 - Zwolle
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Vogeltje
- Garnaal
Natuurlijk horen bij een beurs ook beursaanbiedingen en die waren er dit jaar zeker wel (Amyitis voor 17,50 bijvoorbeeld).
Maar ik vind niet dat de uitgeverijen moeten gaan concurreren met de spellenwinkels. Daarmee gooien ze volgens mij hun eigen ruiten in.
Een uitgever is door het jaar heen erg afhankelijk van de verkooppunten en moet die dan ook niet in 3 dagen tijd tegen zich keren.
Aan de andere kant horen er beursaanbiedingen erbij.
Ik denk dat de meeste bezoekers toch het idee hebben van:"
"Ik betaal entree om spellen te leren kennen en om spellen goedkoper te kunnen kopen"
Maar die aanbiedingen hoeven in mijn ogen niet heel spectaculair te zijn.
Ik vind eigenlijk ook dat je gewoon wat korting moet krijgen als je boven een bepaald bedrag koopt, maar dat is mijn mening.
Maar ik vind niet dat de uitgeverijen moeten gaan concurreren met de spellenwinkels. Daarmee gooien ze volgens mij hun eigen ruiten in.
Een uitgever is door het jaar heen erg afhankelijk van de verkooppunten en moet die dan ook niet in 3 dagen tijd tegen zich keren.
Aan de andere kant horen er beursaanbiedingen erbij.
Ik denk dat de meeste bezoekers toch het idee hebben van:"
"Ik betaal entree om spellen te leren kennen en om spellen goedkoper te kunnen kopen"
Maar die aanbiedingen hoeven in mijn ogen niet heel spectaculair te zijn.
Ik vind eigenlijk ook dat je gewoon wat korting moet krijgen als je boven een bepaald bedrag koopt, maar dat is mijn mening.
-
Bartjes!
- Uitgever
Je laat je weer erg kennen, Erwin. Het zou je sieren als je je selectieve perceptie even laat voor wat het is, want volgens mij snap je het punt dat ik wilde maken (onderbouwd met cijfers) donders goed. En anders wil ik het je best nog een keer uitleggen, maar dat kunnen we dan beter via de pb, telefoon of persoonlijk onder het genot van een pilsje (en een potje Lungarno; heb jij 'm al in je bezit?) doen, anders vallen we zo in herhaling hierErwin schreef: Ik respecteer je goede wil, maar wat mij betreft heb je helemaal niets aangetoond. Je hebt er voor mij enkele zinloze vergelijkingen bijgesleurd, waarvan ik de relevantie niet heb ontdekt. Het zij zo, ik stap over naar interessante discussies.
Overigens slaat Wim natuurlijk de spijker op zijn kop met zijn bericht. En wat de zogenaamde 'dumpstand' van 999 betreft: dat heb ik dan verkeerd geinterpreteerd, maar als ik een goede Big City zie liggen voor 10 euro, evenals allerlei andere topspellen, ontstaat even die indruk
-
ErwinC
- Matroos
Persoonlijk vond ik die heel rustige vrijdag wel leuk, maar als standhouder kan ik me voorstellen dat je liever enkel op za en zo komt opdagen.
Als die vrijdag in een schoolvakantie zou vallen vermoed ik dat er meer bezoekers zullen opdagen. 't zou ook kunnen dat je op 3 dagen evenveel bezoekers houdt, maar dan evenrediger verspreid over de 3 dagen.
Als die vrijdag in een schoolvakantie zou vallen vermoed ik dat er meer bezoekers zullen opdagen. 't zou ook kunnen dat je op 3 dagen evenveel bezoekers houdt, maar dan evenrediger verspreid over de 3 dagen.