Ikzelf heb de Oregon 450WTULTC schreef:Bedankt, maar welke Oregon hebben jullie dan gekocht? Ik zie dat er namelijk verschillende types van zijn.
Geocaching
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stoffel
- Regenmaker
Re: Geocaching
-
WTULTC
- Elfenkoning
Het is uiteindelijk toch een Dakota geworden ivm de prijs en ik de meerwaarde van de Oregon tov de Dakota 20 voor mij niet zo belangrijk is (oa een iets groter beeldscherm).
Tot nu toe bevalt de Dakota mij goed. Lekker compact zodat het niet opvalt.
Ondertussen al bijna 15 caches gedaan en ik moet zeggen dat het erg verslavend is. Mijn vriendin gaat er helemaal in op. De raadsels oplossen bij de multi's etc. vind ze erg leuk om te doen en ik vind het leuk om met de gps te werken en we zijn dan ook nog in de natuur bezig. Betere combi kun je bijna niet hebben. Thx, voor het advies mensen en het ontdekken van deze mooie hobby.
Tot nu toe bevalt de Dakota mij goed. Lekker compact zodat het niet opvalt.
Ondertussen al bijna 15 caches gedaan en ik moet zeggen dat het erg verslavend is. Mijn vriendin gaat er helemaal in op. De raadsels oplossen bij de multi's etc. vind ze erg leuk om te doen en ik vind het leuk om met de gps te werken en we zijn dan ook nog in de natuur bezig. Betere combi kun je bijna niet hebben. Thx, voor het advies mensen en het ontdekken van deze mooie hobby.
-
Enrico
- Caballero
Leuk dat je zo enthousiast bent! Wellicht komen we elkaar binnenkort nog eens tegen, blijkbaar cachen we zo ongeveer in dezelfde omgeving.WTULTC schreef:Ondertussen al bijna 15 caches gedaan en ik moet zeggen dat het erg verslavend is. Mijn vriendin gaat er helemaal in op. De raadsels oplossen bij de multi's etc. vind ze erg leuk om te doen en ik vind het leuk om met de gps te werken en we zijn dan ook nog in de natuur bezig. Betere combi kun je bijna niet hebben. Thx, voor het advies mensen en het ontdekken van deze mooie hobby.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Dat zou zo maar eens kunnen, maar is je nickname bij geocaching het zelfde als hier op het forum? Die van mij niet namelijk. Tot nu toe zijn we nog niet richting Den Bosch gegaan.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik heb dit topic nog even doorgelezen en hoe veranderd is mijn mening tov een jaar geleden. Inmiddels hebben we in 1,5 maand tijd bijna 75 founds gelogd. Gisteren ben ik zelfs naar een Event (lichtjesroute event in Eindhoven) geweest, dus je kunt wel aardig stellen dat ik en mijn wederhelft geocaching een erg leuk vinden. Met name de multi's in gebieden (bossen) waar we anders niet snel zouden komen.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
WTULTC schreef:Verder is het niet iets voor mij, [...]

-
Joverowa
- Caballero
Tja, op 22/11/10 logde ik hier nog dat ik van plan was om met deze hobby te beginnen.. Ondertussen heb ik 827 founds, en heb zelf 12 (deftige) caches liggen.WTULTC schreef:Ik heb dit topic nog even doorgelezen en hoe veranderd is mijn mening tov een jaar geleden. Inmiddels hebben we in 1,5 maand tijd bijna 75 founds gelogd. Gisteren ben ik zelfs naar een Event (lichtjesroute event in Eindhoven) geweest, dus je kunt wel aardig stellen dat ik en mijn wederhelft geocaching een erg leuk vinden. Met name de multi's in gebieden (bossen) waar we anders niet snel zouden komen.
Voordeel van de hobby: Veel buiten
Nadeel van de hobby: Minder spelen en meer alleen op weg......
Overal waar ik naartoe ga, gaat de GPS mee. Zeker nu ik met GSAK ben beginnen werken! Spijtig dat mijn vrouw een afschuw heeft van geocachen. En zelf met extra lief zijn, kan ik haar standpunt niet veranderen
derodehazen.be

-
Enrico
- Caballero
Voor wie naar Spiel gaat, zijn dit wellicht een paar leuke (en toepasselijke!) caches: Spiel 2009 en Spiel 2010.
Komend weekend zal ook Spiel 2011 uitkomen...
Komend weekend zal ook Spiel 2011 uitkomen...
-
WTULTC
- Elfenkoning
Zo Joverowa, dat noem je idd. behoorlijk actief zijn in je toch vrij nieuwe hobby.
Wat is je cachenaam? Ik ben wel benieuwd naar de caches die je het uitgezet.
Zelf ben ik namelijk ook van plan om een paar cachen uit te gaan zetten. Ik heb er al ideëen voor nu nog de toestemming regelen bij de instanties etc.
Zelf ben ik namelijk ook van plan om een paar cachen uit te gaan zetten. Ik heb er al ideëen voor nu nog de toestemming regelen bij de instanties etc.
-
Joverowa
- Caballero
Ik moet wel toegeven dat ik heb "vals gespeeld", allé, t'is te zeggen. Ik had meer tijd dan vele anderen. Ik heb een ongeval gehad waardoor ik 3 maanden niet mocht gaan werken en lopen mocht ook niet. Wel wandelen of fietsen. Ik ben geen zetelligger dus als geocachen kon helpen om mijn energie wat af te zwakken...WTULTC schreef:Zo Joverowa, dat noem je idd. behoorlijk actief zijn in je toch vrij nieuwe hobby.
Ook heb ik met 3 vrienden op een dag de "kapellekesreeks" aangevat met 115 founds als gevolg. Het doel was 150 maar we waren met 2 man die zich niet hielden aan de voorziene 3 minuten/cache
Tja, wat denk je qua nickname? Joverowa natuurlijk!
Probeer anders maar eens de cache "Sabotage" tegen Leuven en vanaf daar kan dan weer verder kijken naar de rest van mijn caches
Qua ideeen heb ik nog inspiratie genoeg. Maar er is gewoon geen plaats meer in de buurt om nog iets te leggen.
Wat staat er nog op de planning om te leggen?
Een cache (misschien een mysterie) over bordspellen. Dan zouden de dummycoordinaten natuurlijk bij Asmodee in Kortenberg liggen
Een wherigo
Enkele nano's op interresante plaatsen voor de toeristen onder ons.
Maar zoals ik al zei, er is gewoon geen plaats meer om nog iets te leggen! En ik vertik het om gewoon een potje neer te smijten tegen een boom op de hoek
Vandaag toch weer een mysterie opgelost tijdens de werkuren
derodehazen.be

-
WTULTC
- Elfenkoning
Nice, maar doen ze in België minder moeilijk als je een cache wil gaan leggen. Je moet in iedergeval in Nederland toestemming vragen aan de landeigenaren. Meestal een gemeente, Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten. Dat kan wel eens even duren voordat je dan een reactie terug krijgt dat hem mag plaatsen.
Maar je caches zien er op eerste oog wel mooi uit. Allemaal vrij makkelijk zag ik, maar het gaat meestal meer om de wandeling er naar toe.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je tussen twee punten kunt projecten bij het maken van een cache? (dus als opdracht) Ik weet wel hoe het werkt als ik het tegen kom bij een multi, maar hoe je dat zelf kunt berekenen om het te gebruiken voor mijn multi weet ik. Weet iemand dat?
Maar je caches zien er op eerste oog wel mooi uit. Allemaal vrij makkelijk zag ik, maar het gaat meestal meer om de wandeling er naar toe.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe je tussen twee punten kunt projecten bij het maken van een cache? (dus als opdracht) Ik weet wel hoe het werkt als ik het tegen kom bij een multi, maar hoe je dat zelf kunt berekenen om het te gebruiken voor mijn multi weet ik. Weet iemand dat?
-
Joverowa
- Caballero
In Belgie is dat ook zo, maar het wordt niet steeds gedaan. Ik vraag ze ook steeds aan.WTULTC schreef:Nice, maar doen ze in België minder moeilijk als je een cache wil gaan leggen. Je moet in iedergeval in Nederland toestemming vragen aan de landeigenaren. Meestal een gemeente, Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten. Dat kan wel eens even duren voordat je dan een reactie terug krijgt dat hem mag plaatsen.
Ik leg idd meer de nadruk op het genieten van het buitenzijn en het fietsen/wandelen
Ik begrijp je vraag eigenlijk niet. Ik denk dat het woordje niet ook mist in je zin. Maar ik denk dat je vraag is: hoe kan je weten wat de afstand en de graden zijn als je ze zelf wil gebruiken? Correct?
Simpel dan. Markeer een Wp dat je wil gebruiken. bvb 001
Ga naar het volgend WP en markeer dit ook bvb 002
Vraag nu aan je GPS om naar WP 1 te stappen. Hij zal je de hoek en de afstand geven.n bvb 555 meter 210 graden
Trek 180 graden eraf en klaar is klara
Ga om zeker te zijn nog eens naar WP 001 en maak daar dan de projectie met je uitkomst. Hier is dat dus 30 graden en 555 meter. Je zal ziendat je mooi naar Wp 002 zal stappen.
Je kan dit ook doen in Mapsource. Gewoon een meting tussen 2 punten uitvoeren en onder aan je scherm staat de hoek en de afstand.
Of bedoelde je het anders?
Als je nog zulke vragen hebt, stuur dan maar een PM of kijk eens op de fora voor geocachen. Ook al staat hier boven aan het draadje "Off topic", toch ben ik zeker dat er al mensen aan het zagen zullen zijn
PS: Net nog 2 FTF's gescoord!!!
derodehazen.be

-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik weet dat het een beetje 'gehieme' hobby is, maar jou uitleg helpt mij wel verder. Ik wil namelijk graag een cache op gaan zetten waar verschillende zoektechnieken (een stuk of 3, oa letters dmv vragen, projectie, x/y coördinaten) bij komen door een natuurgebied hier in de buurt. (dat zijn er nog maar 2, de rest is allemaal al gebruikt door andere). De andere zullen traditionele gaan worden omtrent mooie plaatsen in en rond mijn woonplaats waar er maar enkele (alleen maar multi's) liggen.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Deze week is mijn tweede geocache on-line gekomen: GC35KWH, een zeer korte multi bij Den Bolder in Waspik.
-
Enrico
- Caballero
Deze gaan we in het voorjaar vast doen. Niet dat ik bang ben voor kou, maar als het weer wat langer licht is, gaan we na het werk nogal eens op pad. En deze is dan prima te doen! Ik zie net ook dat we je andere cache in februari vorig jaar gedaan hebben, dat is ook een leuke wandeling (wel "wat" langer)!pleunie.william schreef:Deze week is mijn tweede geocache on-line gekomen: GC35KWH, een zeer korte multi bij Den Bolder in Waspik.