Organiseren spellendoos

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Organiseren spellendoos

Bericht door siepie »

Bert B. schreef: vr 05 jun 2026, 14:46 Op mijn werk staat er een 3D-printer hoewel die niet echt bedoeld is voor persoonlijk gebruik. Een collega heeft daar voor mij dan wel een handige insert voor Forest Shuffle mee geprint. 5 bakjes en 2 zijkanten en ik moet zeggen dat het supermooi en ook heel handig is.
Puur om zelf eens te proberen heb ik de kat van 7 Wonders Architects geprint.
Als je geen topmodel printer koopt is het volgens mij al wel gauw rendabel om zelf te printen in plaats van een insert kopen + verzenden.

@Siepie Welke printer heb je gekocht?
Ik heb een Bambu P2S gekocht. Ik had al een aantal jaren een Artillery maar ik ben niet handig genoeg met instellen/afstellen. Dus ik had het opgegeven. Tot we op Spel-o-Polis kwamen en daar stonden er een aantal te printen. Blijkt dat er veel veranderd weer is en die Bambu is meer dummy proof.
Ik heb er nu ook een AMS bij gekocht, zodat ik makkelijker meer kleuren kan printen en ook niet steeds rollen hoef te wisselen.
En ja dat was een investering, maar ik heb er al zoveel gemak van dat ik het dat wel waard vond.
Afbeelding
Dennis77
Regenmaker

Re: Organiseren spellendoos

Bericht door Dennis77 »

Het gaat mij persoonlijk ook niet zo zeer om de prijs. Niet dat ik een geldboom in de tuin heb, maar ik zie een investering in een 3D-printer ook meteen meer als een investering in een hobby. En ik zou er meer mee doen dan alleen inserts. Het is ook leuk om spellen te verrijken met spelmateriaal. Daarnaast zie ik me ook wel andere dingen printen, buiten de bordspellen wereld. Een vriend van me heeft ooit een console op schaal (50%) geprint en er een mister in gebouwd. Dat soort dingen zie ik me er bijvoorbeeld ook wel mee doen.