Spelen in Holiday Inn... (SpSp2005)

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

kaleboer schreef: kom maar op bee jij als eindhovenaar wat raad je aan ? gezelligheid die betaalbaar is smaak waar we van houden grieks,italiaans,spaans/tapas,eetcafe daar moet je wel mee uit de voeten kunnen toch b.v.d
Now you got me started !

'Betaalbaar' is een ruim begrip en ik weet de menu's en prijzen niet helemaal feilloos (we eten niet zo vaak uit, meestal niet te duur, maar de echte studentenprijzen heb je in het weekend helaas niet ;) ).

Voor zover ik weet is alles wat ik opnoem rond/onder de 25 euro voor een avondmaaltijd, tenzij er een :?: bij staat (daar weet ik het niet van of schat ik van in dat het duurder is)
Plekken met een :!: kan ik aanraden.

Let op: dit is mijn mening en mijn inschatting van de kosten.
In het verleden gegeten maaltijden bieden geen garantie voor de toekomst.

Dommelstraat
Het gemakkelijkste om de Dommelstraat te vinden is: loop naar het station (centrumzijde), steek bij het standbeeld recht over (naar het stationplein).

Aan je linker hand ligt
:arrow: Sizzling :!: met een 3 gangendiner vanaf 20 euro of zo is ook erg lekker.

Voorbij Sizzlers links (voor Pathé bios linksaf) ligt de Dommelstraat:
:arrow: een erg lekkere :!: Tapas bar (volgens mij heet ie Que Pasa of zo)
:arrow: een goede griek :?: (niet supergoedkoop maar wel erg goed),
:arrow: twee of drie italianen
(als je iets meer/beters wil dan pizza marguerita dan kan ik de :!: Grotto Azuro aanbevelen)
:arrow: een Tex Mex restaurant 'Rodeo' :?: :!:
(als je van veel vlees houdt en geen heel klein budget hebt)
:arrow: een half dozijn eetcafé's met verschillende soorten kost en kosten.

:arrow: En dan natuurlijk de onvolprezen Trafalgar Pub :!: . Hier kun je lekker eten tegen een redelijke prijs. Hou je van ovenschotels dan kan ik Sheperds Pie aanbevelen. Maar ik moet toegeven, ik ben partijdig. Het is zo'n beetje de stamkroeg van de Knights aan het worden.

Markt
Vanuit het beursgebouw links, onder het spoor door en een flink stuk rechtdoor tot aan de V&D daar links richting Markt

Op de markt heb je eetcafé de Wildeman, de Vooruitgang, een paar chinezen, Kentuky Fried Chicken en een McDonalds (maar die is er ook een dichter bij het beursgebouw).

Helemaal achter op de markt (markt oversteken en dan links) ligt de Jan van Lieshoutstraat -voorbij met O Shea's pub en the Pasta Factory -pasta fastfood-.

Wil je gewoon snel shoarma of zoiets ?
Beursgebouw uit (daar heb je er al een),

Vind je het leuk om een eindje te lopen dan
Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor
vanaf V&D rechtdoor, voorbij Kruidvat, Hema en Xenos helemaal rechtdoor tot aan de kerk, schuin tegenover de kerk ligt
:arrow: de Luxor of Mixor. Dat is de stapshoarmatent van Eindhoven.

Ietsje duurder:
Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor
vanaf V&D rechtdoor, voorbij Kruidvat, Hema en Xenos helemaal rechtdoor tot aan de kerk. Iets daarvoor, voor de kerk rechts (kerkstraat) ligt
:arrow: La Biba :!: :?: (duur maar hemels voor de vega's),
:arrow: Cooks (eetcafé)

Nog iets verder door (kerkstraat uit en de keizersgracht oversteken (Grote Berg) aan de rechter kant) liggen
:arrow: eetcafé Carioca (Brazilliaans)
:arrow: eetcafé De Karseboom :!: -pokke eind lopen, maar dan heb je ook wat-

Richting Kleine Berg

Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor tot de V&D. Bij de V&D rechts een stukje de straat in ligt
:arrow: Listers, bistro met een goed menu
:arrow: Subways

Oversteken naar de kleine berg en daar heb je aan de rechter kant
:arrow: de Connaisseur
(erg goed voor grotere groepen die 3 gangen willen rond 20 euro)
:arrow: de Baron :!:
(lekker en erg goed eetcafe, vooral voor probleemeters -gluten, lactose, notensporen vrij noem het maar op en ze maken iets voor je -
Het is dan wel handig om op vrijdag of zaterdag overdag even aan te kondigen dat er dieet wensen zijn, dan kunnen ze daar op inkopen.
Links, naast stripspeciaalzaak Eppo ligt
:arrow: een erg lekker :!: grieks restaurant.

Snelle hap op zaterdag middag ?
Beursgebouw uit, linksaf onder het spoor door, winkelcentrum net uit en (nog voor de Mac bij C&A) aan de rechterkant ligt PiBo's. Klein tentje, volgens mij kun je er niet binnen zitten, maar erg goede broodjes en pizzapunten.

Zin in chinees (net achter Holiday Inn) ?
beursgebouw uit en dan rechts de tunnel in, van het centrum weg richting kruisstraat, een stukje voorbij de bedden/meubel winkel ligt
:arrow: een chinees aan de rechter kant (ben de naam even kwijt maar ze hebben een vierpersoons afhaal rijsttafel voor 47 euro en die is erg lekker).

:arrow: Schuin tegenover ligt een gewone friettent: Unique niet te groot maar vriendelijk personeel.

Nou...als je nu nog niks kunt uitzoeken......Ik hoop alleen dat je tussen alle uitleg nog kunt vinden waar het ook alweer was....en dat ik links en rechts goed uit elkaar heb gehouden. Dommelstraat, Markt, Kleine Berg, Grote Berg en Kruisstraat zijn wel plekken die iedereen weet te liggen.

Hallo VVV-eindhoven, waar blijft mijn commissie ?
Laatst gewijzigd door Bee op vr 16 sep 2005, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
kaleboer
Jakkiebak!

Bericht door kaleboer »

yeah thats the way i like it !< met zulke uitgebreide info zal zal het zeker lukken
potverdikkie wil er dan echt niemand ruilen ??
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Laat me maar horen waar je bent geweest en of het iets was. :wink:
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Bee schreef:
kaleboer schreef: kom maar op bee jij als eindhovenaar wat raad je aan ? gezelligheid die betaalbaar is smaak waar we van houden grieks,italiaans,spaans/tapas,eetcafe daar moet je wel mee uit de voeten kunnen toch b.v.d
Now you got me started !

'Betaalbaar' is een ruim begrip .....
.... iedereen weet te liggen.

Hallo VVV-eindhoven, waar blijft mijn commissie ?
Nou ik doe toch maar junkfood! :wink:

Bee, bedankt! Ik maak een printje, neem het mee en ga nu zeker iets anders proberen! We kunnen we wel met iedereen afspreken in een restaurant! :D
Laatst gewijzigd door De Struikrover op do 15 sep 2005, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
kaleboer
Jakkiebak!

Bericht door kaleboer »

iets minder grote quote had ook niet erg geweest ben benieuwd hoeveel mensen ik met bee's route beschrijving door de stad zie zwerven ! :P
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Kaleboer je hebt helemaal gelijk. Ik zal hem even inkorten: niet erg handig van mij! :oops:
Laatst gewijzigd door De Struikrover op vr 16 sep 2005, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
kaleboer
Jakkiebak!

Bericht door kaleboer »

helemaal top struikrovert weet je al wat over de broodjesbakker van spakenburg ?
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

kaleboer schreef:weet je al wat over de broodjesbakker van spakenburg ?
Helaas, die staat hier alleen op dinsdag in het centrum ;)

Op zaterdag ochtend is staat ie op de markt op het eind van de kruisstraat (achter de Holiday Inn)

:wink:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bee schreef:
kaleboer schreef:weet je al wat over de broodjesbakker van spakenburg ?
Helaas, die staat hier alleen op dinsdag in het centrum ;)

Op zaterdag ochtend is staat ie op de markt op het eind van de kruisstraat (achter de Holiday Inn)

:wink:
Dat is ook haalbaar! 's Ochtends eerst ontbijten in het hotel en dan verse broodjes voor de lunch en ook nog spelletjes spelen. Wat wil een mens nog meer! :P
darkman
Garnaal

Bee, bedankt

Bericht door darkman »

Bee, ik heb net een printje gemaakt van jou zeer uitgebreide eet-route. Hartstikke bedankt, hotel eten ben ik namelijk meestal niet zo over te spreken.

Ga zeker wat van je lijstje proberen. Hopelijk krijgen we nog wat mensen mee en wordt het een gezellig uitstapje.

Verder nog een vraag aan de mensen die in Holiday verblijven of ook de wat zwaardere spellen op tafel komen, zoals eufraat en tigris, etc. Heb namelijk alleen nog maar gehoort over munchkin en weerwolven. Ook leuk natuurlijk, maar ben ook altijd wel in voor wat zwaardere kost.

Ik neem aan dat we zelf voor de spellen moeten zorgen = zelf meenemen?
Wim
Jakkiebak!

Bericht door Wim »

Vaak worden er wel zwaardere spellen gespeeld, maar meestal zijn dat de nieuwe aankopen die meteen onder de loep worden genomen.

Spellen moet je inderdaad zelf meenemen.
Life is like a flower,
More sun makes it more beautiful!
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Er zijn inderdaad altijd mensen die wat langere/zwaardere spellen willen spelen. Je hebt tenslotte de hele nacht! Hoewel Weerwolven met zoveel mensen ook erg leuk blijft (zelfs vanaf 9 uur tot 2 uur 's nachts), wil ik zelf ook kijken of het wellicht mogelijk is om juist wat zwaardere spellen te spelen, waar je op het SPSP misschien wat minder aan toekomt.
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

En ? Hoe was het verblijf, het eten en vooral het spelen dit jaar ?
BigFurryMonster
Meeple

Bericht door BigFurryMonster »

Het was weer fantastisch in het Holiday Inn!

Gespeelde spellen o.a.: Skyline, Ontembare Stad, Magic, veel Weerwolven, Saboteur, Ahoy!, Geschenkt, en natuurlijk Mao (2 tafels tegelijk = heel grappig. Sorry voor de overlast ;-) ).

En er was een bekend persoon in spellenland die het leuk vond 200 bier inééns te kopen. Hulde!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

BigFurryMonster schreef: En er was een bekend persoon in spellenland die het leuk vond 200 bier inééns te kopen. Hulde!
Ik ga volgend jaar ook maar eens denk ik.

Voor de spellen, natuurlijk, voor de spellen! :roll: