Now you got me started !kaleboer schreef: kom maar op bee jij als eindhovenaar wat raad je aan ? gezelligheid die betaalbaar is smaak waar we van houden grieks,italiaans,spaans/tapas,eetcafe daar moet je wel mee uit de voeten kunnen toch b.v.d
'Betaalbaar' is een ruim begrip en ik weet de menu's en prijzen niet helemaal feilloos (we eten niet zo vaak uit, meestal niet te duur, maar de echte studentenprijzen heb je in het weekend helaas niet
Voor zover ik weet is alles wat ik opnoem rond/onder de 25 euro voor een avondmaaltijd, tenzij er een
Plekken met een
Let op: dit is mijn mening en mijn inschatting van de kosten.
In het verleden gegeten maaltijden bieden geen garantie voor de toekomst.
Dommelstraat
Het gemakkelijkste om de Dommelstraat te vinden is: loop naar het station (centrumzijde), steek bij het standbeeld recht over (naar het stationplein).
Aan je linker hand ligt
Voorbij Sizzlers links (voor Pathé bios linksaf) ligt de Dommelstraat:
(als je iets meer/beters wil dan pizza marguerita dan kan ik de
(als je van veel vlees houdt en geen heel klein budget hebt)
Markt
Vanuit het beursgebouw links, onder het spoor door en een flink stuk rechtdoor tot aan de V&D daar links richting Markt
Op de markt heb je eetcafé de Wildeman, de Vooruitgang, een paar chinezen, Kentuky Fried Chicken en een McDonalds (maar die is er ook een dichter bij het beursgebouw).
Helemaal achter op de markt (markt oversteken en dan links) ligt de Jan van Lieshoutstraat -voorbij met O Shea's pub en the Pasta Factory -pasta fastfood-.
Wil je gewoon snel shoarma of zoiets ?
Beursgebouw uit (daar heb je er al een),
Vind je het leuk om een eindje te lopen dan
Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor
vanaf V&D rechtdoor, voorbij Kruidvat, Hema en Xenos helemaal rechtdoor tot aan de kerk, schuin tegenover de kerk ligt
Ietsje duurder:
Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor
vanaf V&D rechtdoor, voorbij Kruidvat, Hema en Xenos helemaal rechtdoor tot aan de kerk. Iets daarvoor, voor de kerk rechts (kerkstraat) ligt
Nog iets verder door (kerkstraat uit en de keizersgracht oversteken (Grote Berg) aan de rechter kant) liggen
Richting Kleine Berg
Beursgebouw uit links af, onder het spoor door en dan rechtdoor tot de V&D. Bij de V&D rechts een stukje de straat in ligt
Oversteken naar de kleine berg en daar heb je aan de rechter kant
(erg goed voor grotere groepen die 3 gangen willen rond 20 euro)
(lekker en erg goed eetcafe, vooral voor probleemeters -gluten, lactose, notensporen vrij noem het maar op en ze maken iets voor je -
Het is dan wel handig om op vrijdag of zaterdag overdag even aan te kondigen dat er dieet wensen zijn, dan kunnen ze daar op inkopen.
Links, naast stripspeciaalzaak Eppo ligt
Snelle hap op zaterdag middag ?
Beursgebouw uit, linksaf onder het spoor door, winkelcentrum net uit en (nog voor de Mac bij C&A) aan de rechterkant ligt PiBo's. Klein tentje, volgens mij kun je er niet binnen zitten, maar erg goede broodjes en pizzapunten.
Zin in chinees (net achter Holiday Inn) ?
beursgebouw uit en dan rechts de tunnel in, van het centrum weg richting kruisstraat, een stukje voorbij de bedden/meubel winkel ligt
Nou...als je nu nog niks kunt uitzoeken......Ik hoop alleen dat je tussen alle uitleg nog kunt vinden waar het ook alweer was....en dat ik links en rechts goed uit elkaar heb gehouden. Dommelstraat, Markt, Kleine Berg, Grote Berg en Kruisstraat zijn wel plekken die iedereen weet te liggen.
Hallo VVV-eindhoven, waar blijft mijn commissie ?