Mee eens, voor een goed spel dat mooi vormgegeven is en degelijke onderdelen heeft ben ik best bereid wat meer te betalen.
Vooral als zo'n spel vaker op tafel komt vind ik zo'n uitgave de moeite waard. Ik heb zelf in Essen Die Macher aangeschaft in de nieuwe taalonafhankelijke oplage. Het kostte 45 euro, maar de uitvoering is mooi, de recensies zijn lovend en er zit zelfs een CD-ROM bijgeleverd met een Nederlandse beschrijving. Dat mag dus best iets kosten.
Wat heb jij allemaal gekocht op het SpSp 2006
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Johanna
- Caballero
Daar kun je lang en kort over discusiëren, maar daar zullen de meningen wel over verdeeld blijven. Wat de 1 schreeuwend duur vindt, vindt de ander een reële prijs. Het is nu eenmaal zo dat de 1 meer budget heeft dan de ander. Zo zit de wereld in elkaar. Ik zou persoonlijk ook niet snel meer dan 30 euro aan een spel uitgeven, maar dat een ander dat wel doet, moet die ander zelf weten.
Toch vind ik zelf dat bijvoorbeeld boeken in verhouding veel duurder zijn dan spellen, omdat je die meestal maar 1 keer leest.
Het blijft echter een gegeven dat je je geld maar 1 keer uit kunt geven en dat maakt mij zelf wel erg voorzichtig en koop ik zelden of nooit 'blind' een spel.
Toch vind ik zelf dat bijvoorbeeld boeken in verhouding veel duurder zijn dan spellen, omdat je die meestal maar 1 keer leest.
Het blijft echter een gegeven dat je je geld maar 1 keer uit kunt geven en dat maakt mij zelf wel erg voorzichtig en koop ik zelden of nooit 'blind' een spel.
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Die € 30,= grens ligt bij ongeveer hetzelfde. Vorig jaar met pijn in mijn hart (en portemonnee) € 45,= uitgegeven aan Spel der Tronen. Dat is ongeveer het hoogste bedrag dat ik voor 1 spel heb betaald. Al is Catan natuurlijk veul duurder als je alles bij elkaar optelt.Johanna schreef:Daar kun je lang en kort over discusiëren, maar daar zullen de meningen wel over verdeeld blijven. Wat de 1 schreeuwend duur vindt, vindt de ander een reële prijs. Het is nu eenmaal zo dat de 1 meer budget heeft dan de ander. Zo zit de wereld in elkaar. Ik zou persoonlijk ook niet snel meer dan 30 euro aan een spel uitgeven, maar dat een ander dat wel doet, moet die ander zelf weten.
Jij trekt de vergelijking naar boeken. Op zich heb je een punt, maar van boeken heb ik ook heel veel plezier. Ik lees de meeste meer dan eens en een boke lezen kan ALTIJD, ook zonder medespelers. Dat vind ik ook een voordeel. Maar ook hier geldt: boeken duurder dan € 25,= komen mijn huis niet in, tenzij ze écht heel erg goed zijn (zoals de Storm & zwaard serie van George M.M. Martin; € 37,50 per stuk).
Als je echter een spel koopt dat je nog jaren regelmatig met veel plezier zult spelen, is € 100,= nog een mooie prijs in principe.
-
Nala
- Sojaboon
Ik bedoelde maar te zeggen, ik vind 38 euro niet veel voor een spel, mits we het zo leuk vinden dat het vaak gespeeld wordt. En dat weten we dus niet, omdat wij het zelf niet hebben geprobeerd. Bovendien is 3 het minimum spelersaantal en we kennen niet veel mensen die een paar uur voor 'n spel willen gaan zitten.
De waarde zit 'm natuurlijk niet alleen in het idee/ontwerp. Een spel met veel onderdelen, kaartjes, plastic kasteeltjes etc. kost gewoon meer, logisch ook. De doos van Shogun was zwaar!
Ik begin wel met de dag meer spijt te krijgen dat we het niet gekocht hebben......
Een duur spel is trouwens nooit per defenitie een beter spel. We zijn verslaafd aan rikken (kaartspel) en dat kost ons zo eens per jaar een nieuwe stok kaarten van een euro of 3.
De waarde zit 'm natuurlijk niet alleen in het idee/ontwerp. Een spel met veel onderdelen, kaartjes, plastic kasteeltjes etc. kost gewoon meer, logisch ook. De doos van Shogun was zwaar!
Ik begin wel met de dag meer spijt te krijgen dat we het niet gekocht hebben......
Een duur spel is trouwens nooit per defenitie een beter spel. We zijn verslaafd aan rikken (kaartspel) en dat kost ons zo eens per jaar een nieuwe stok kaarten van een euro of 3.
-
Esther XL
- Sojaboon
Bij www.all-games.de kost Shogun ? 28,75.Nala schreef:... ik vind 38 euro niet veel voor een spel... De doos van Shogun was zwaar! Ik begin wel met de dag meer spijt te krijgen dat we het niet gekocht hebben...
Bij www.12spiel.de kost Shogun ? 28,99.
Bij www.ab-zur-kasse.de kost het spel ? 29,49
Minder dan negen euro verzendkosten, dat moet lukken...
Groet,
Esther
Laatst gewijzigd door Esther XL op do 02 nov 2006, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Waarschijnlijk krijg je dan niet de doos met de Nederlandstalige regels.Esther XL schreef:Bij www.all-games.de kost Shogun ? 28,75.Nala schreef:... ik vind 38 euro niet veel voor een spel... De doos van Shogun was zwaar! Ik begin wel met de dag meer spijt te krijgen dat we het niet gekocht hebben...
Bij www.12spiel.de kost Shogun ? 28,99.
Bij www.ab-zur-kasse kost het spel ? 29,49
Minder dan negen euro verzendkosten, dat moet lukken...
Ik zou even wachten tot die in Nederland zelf opduikt.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Bij Queen Games staan de spelregels gewoon on-line ne gratis te downloaden: http://www.queen-games.de/PDFHelp/63_2.pdf
De verzendkosten bij Ab zur Kasse zijn:
- 40 euro bestellen = 7.90 verzendkosten
+ 40 euro bestellen = 3.90 verzendkosten
De verzendkosten bij Ab zur Kasse zijn:
- 40 euro bestellen = 7.90 verzendkosten
+ 40 euro bestellen = 3.90 verzendkosten