Spellenspektakel 2022: verslagen, foto's, nieuws en geruchten

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

rober
Standaard moderator

Re: Spellenspektakel 2022: verslagen, foto's, nieuws en geru

Bericht door rober »

mazinho schreef: Robèr, ik heb je enorm gemist!

Allemaal: tot volgend jaar!
:D

Leuk om al die verslagen en ervaringen te lezen.
En super tof te lezen dat ik gemist werd.
Ook ik heb jullie gemist dit jaar.

Het voelt raar er niet bij geweest te zijn.
Sinds de wederopstanding van het Spellenspektakel in 2012 ben ik er elk jaar bijgeweest. In het begin als "gewone" demoer en later als "regelaar" voor WGG.
Vorig jaar trad ik af als regelaar en werd weer gewone demoer. Ik merkte toen al dat zo'n weekendje beurs me erg veel kruim kostte. Daarom had ik besloten dit jaar enkel de zaterdag te gaan demoen. Maar een paar weken voor de beurs heb ik toch moeten besluiten helemaal niet te gaan. Deze zomer is gebleken dat de kruim een oorzaak heeft die diabetes heet. Niet het einde van de wereld en zeker niet van mijn demoactiviteiten. Maar op dit moment is mijn lijf dermate ontregelt dat het toch verstandiger is even rustig aan te doen en een nieuwe leefstijl te ontwikkelen. Dat kost gewoon even wat tijd en ook wat kruim :P
Maar niet getreurd....I'll be back. :mrgreen:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Edwin84 schreef: Wat vindt je zelf vervelender als bezoeker? Aan een tafeltje alvast gaan zitten en moeten wachten op een uitleg of in de rij gaan staan en wachten op een tafeltje?
Geef mij maar een tafeltje en een regelboek. Dat heb ik liever dan een slechte uitleg van iemand die het spel niet goed kent.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

WTULTC schreef: Overigens als demoer voel ik mij wel altijd een beetje opgejaagd als ik mensen in de regels die bladeren en ik ben met een uitleg bij de buren bezig. Het komt voor mij over of men niet kan wachten op mijn uitleg die ik zo ga geven. Veel mensen hebben drinken of zo bij. Pak dat of praat even met elkaar ipv al door de regels bladeren want voor een demoer kan het over komen dat je niet op zijn uitleg wilt wachten. Al snap ik ook goed dat je nieuwsgierig bent naar het spel. Hoe denken andere demoers hierover?
Als ik demo en ik zie mensen met het regelboek in de weer terwijl ik elder bezig ben, dan geef ik aan hoe lang ik denk nog bezig te zijn waar ik nu beig ben, of ze daarop willen, wachten, of zelf willen proberen/beginnen, en na die tijd ben ik beschikbaar voor vragen.

Zoals je hier ook merkt zijn redelijk wat spelers best bereid zonder demo aan de slag te gaan. Je hoeft je dan dus als demoer niet schuldig te voelen, het is alleen wel goed om het even te peilen.
Afbeelding
skolb
Sojaboon

Bericht door skolb »

Wij zijn de zaterdag geweest en inderdaad, erg druk. Maar gevoelsmatig niet drukker dan vorig jaar. We hebben dit jaar wel de moeite genomen in de B&B rij te gaan staan, wetende dat het even zal duren. Daar hou je dan rekening mee. Ik kan me voorstellen dat als je dit niet weet, je daar een slechte herinnering aan overhoud. Uiteindelijk toch wat leuke spellen daar kunnen scoren.

We hebben redelijk wat spellen kunnen spelen over de dag heen, wellicht een voordeel dat we met 2 waren en daardoor af en toe bij een andere tafel konden aanschuiven.

Wat wij vooral als vervelend ervaarde is dat bij elke stand de "wachtrij" anders werkte. Bij de een was het 'wie is het eerst bij een lege tafel', bij de ander liep er iemand rond met een rol papier en kreeg je een nummertje, bij de ander stond een wachtrij, weer een volgende had een reserveringsformulier met tijdsloten.

Aangezien wij nog weinig ervaring met zo'n beurs hadden hebben we meermaals verkeerd voor niets staan wachten omdat we niet door hadden dat er verschillende manieren van "wachtrijen" waren.. Dat frustreerde wel een beetje en werd ook nergens duidelijk aangegeven.

Verder niet anders dan enthousiaste demo-ers gehad dit jaar, complimenten! Wellicht geluk gehad. Vorig jaar hadden we er een die Everdell tijdens de uitleg compleet de grond in boorde, die had het duidelijk gehad voor die dag.

Wij vonden het overigens minder erg dan anderen wellicht dat een uitleg iets minder duidelijk was, we kwamen daar om nieuwe spellen te leren kennen, met een half uurtje proeven wisten we wel of het iets voor ons was of niet, daarvoor hoeven de regels niet perfect te zijn. Vervolgens maakte we weer plaats voor een volgende groep.
Een uur lang een tafel bezet houden vonden we niet leuk voor de andere bezoekers en zorgt in onze ogen ook mede voor lange wachtrijen.

Al met al een geweldige dag gehad met als beste aankoop Dune Imperium + Rise of Ix in de B&B stand :D
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

skolb schreef: Wat wij vooral als vervelend ervaarde is dat bij elke stand de "wachtrij" anders werkte. Bij de een was het 'wie is het eerst bij een lege tafel', bij de ander liep er iemand rond met een rol papier en kreeg je een nummertje, bij de ander stond een wachtrij, weer een volgende had een reserveringsformulier met tijdsloten.

Aangezien wij nog weinig ervaring met zo'n beurs hadden hebben we meermaals verkeerd voor niets staan wachten omdat we niet door hadden dat er verschillende manieren van "wachtrijen" waren.. Dat frustreerde wel een beetje en werd ook nergens duidelijk aangegeven.
Net als in de winkel of op een festival aan de bar is het nooit leuk als mensen voorkruipen. Maar ik kan me niet voorstellen hoe je dit probleem kan oplossen behalve dan bij de kleinere stands waar een paar tafels goed in de gaten te houden zijn.

Soms heb je een veld vol met tafels bij een uitgever met verschillende spellen. De volgende mensen komen aanlopen en staan vanaf de zijkant op verschillende plekken te wachten:

-Mensen die het spel waar ze bij staan willen meekijken en als het te lang duurt doorlopen.
-Papa en dochter die bij zoonlief en mama meekijken tot ze klaar zijn
-Mensen die de eerste vrije tafel willen pakken los van het spel
-Mensen die op een specifiek spel staan te wachten.

Dan kun je mensen nummertjes geven. Dan moet je van hot naar her over de stand om te vragen welk spel mensen willen spelen en per spel een nummertje geven. Krijgen 2 stelletjes dan hetzelfde nummer om aan 1 tafel aan te schuiven? Ook al is het 2e stelletje veel later aangeschoven dan de twee groepjes van 4 personen?

Moeten dan terwijl er blijkbaar niet genoeg demoërs zijn mensen vrijgemaakt worden om nummertjes uit te delen en politie agentje spelen als mensen toch aansluiten zonder nummer? Terwijl deze mensen ook spellen uitleg kunnen geven?

Persoonlijk als ik aan een tafel een demo geef, kan ik niet om mij heen in de gaten houden wie er als eerste aansloot en een specifiek spel wil spelen.

Als jij een idee hebt hoe dit kan, zal ik dit in het vervolg proberen toe te passen.
skolb
Sojaboon

Bericht door skolb »

Er zal niet 1 oplossing te bedenken zijn die voor alle standhouders (groot en klein) zal werken. Zoals ik ook zei, het frustreerde een beetje, maar al met al hebben we een geweldige dag gehad.

Het systeem bij flamecraft met nummertjes kan heel goed werken, maar daar ging het bij ons dus even mis. Het was een drukke stand, 6 tafels ofzo met 2 demo-ers. 1 van de twee bleek een rol nummervel in haar hand te hebben die ze in het kwartier dat wij aan het wachten waren blijkbaar zo vast had, dat het ons niet opviel tot een andere groep kwam aanlopen en direct om een nummertje vroeg.. Dat is dan vervelend natuurlijk.
Vervolgens even gesproken met haar en toen bleek ook nog eens dat het laagste nummer gewoon altijd voorrang had, al is het een nummer uren geleden gehaald die nu toevallig even langskomt omdat ze eerder geen zin hadden om te wachten. Dat moet je dan maar net weten om daar handig 'misbruik' van te maken.

Voor die specifieke situatie dacht ik; zet een volgnummer-dispenser prominent op de stand neer waar mensen zelf hun nummer kunnen trekken voor dat spel met een duidelijk bord erboven hoe het werkt en het huidige laatste nummer (zoals bij een slager). En dan wellicht ook met een regel dat als je nummer 5 lager is dan het huidige nummer, het dan niets meer waard is.
Maar ook dat laatste werk natuurlijk niet heel duidelijk en kan voor discussies zorgen, wat je al helemaal niet wilt.

Dus nee, ik zie geen "beste" alles-overkoepelende oplossing anders dan wellicht duidelijker op je stand zichtbaar maken welk "wachtrij-systeem" gebruikt wordt en/of ervaring op doen door elk jaar terug te komen als bezoeker ;-) Volgend jaar neem ik deze ervaring natuurlijk mee.
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Duiker »

rober schreef:
mazinho schreef: Robèr, ik heb je enorm gemist!

Allemaal: tot volgend jaar!
:D

Leuk om al die verslagen en ervaringen te lezen.
En super tof te lezen dat ik gemist werd.
Ook ik heb jullie gemist dit jaar.

Het voelt raar er niet bij geweest te zijn.
Sinds de wederopstanding van het Spellenspektakel in 2012 ben ik er elk jaar bijgeweest. In het begin als "gewone" demoer en later als "regelaar" voor WGG.
Vorig jaar trad ik af als regelaar en werd weer gewone demoer. Ik merkte toen al dat zo'n weekendje beurs me erg veel kruim kostte. Daarom had ik besloten dit jaar enkel de zaterdag te gaan demoen. Maar een paar weken voor de beurs heb ik toch moeten besluiten helemaal niet te gaan. Deze zomer is gebleken dat de kruim een oorzaak heeft die diabetes heet. Niet het einde van de wereld en zeker niet van mijn demoactiviteiten. Maar op dit moment is mijn lijf dermate ontregelt dat het toch verstandiger is even rustig aan te doen en een nieuwe leefstijl te ontwikkelen. Dat kost gewoon even wat tijd en ook wat kruim :P
Maar niet getreurd....I'll be back. :mrgreen:
Ik heb honderden mensen gezien die ik ken dit weekend, maar jou niet. En dat vond ik al raar, maar het ligt dus niet aan mij. En zorg zeker als eerste voor jezelf. Dat gaat altijd voor!
Keep Exploring Games
skarnl
Rooster Booster

Bericht door skarnl »

Dit jaar was het ook voor ons weer eens Spellenspektakel, laatste keer was in 2019 (pre-Corona).

Nu weer eens samen met de kinderen ( 11 en 8 ), wat altijd toch een andere dynamiek geeft. De kortere spelletjes krijgen meer aandacht en je volgt toch meer wat zij leuk lijken ipv dat je zelf ergens speciaal voor gaat.

We waren er net na openingstijd, was nog vrij rustig, maar helaas stond er bij de Bring&Buy al een redelijke rij - waardoor we dus pas na ongeveer 20 minuten ècht de beurs op konden.

We begonnen gelijk goed met Super Cats, wat zeer gewaardeerd werd door iedereen (en later ook is aangeschaft). Simpel, snel - heerlijke lunch-filler voor ons gezin.

Daarna nog even gekeken bij Splurt, maar dat was niet meer dan een soort PimPamPet met kaarten. En de Lang Leve de Koning (geloof ik) leek te complex en zijn maar doorgelopen voordat het uberhaupt hebben geprobeerd.

Nog even Railroad Ink geprobeerd, waarbij dochter het tekenen gewoon leuk vond, zoonlief stond lekker serieus te puzzelen en vrouwlief had vraagtekens in d'r ogen omdat de uitleg (lees: mijn uitleg) niet helemaal helder was aangekomen. Dus na enige tijd toch weer doorgegaan naar de volgende stand.

Nadat we even hebben staan kijken bij Wild Serengeti, omdat m'n zoon direct verliefd raakte op de tafel-presentatie (houten figuurtjes op een mooi bord), toch maar doorgelopen want bij de buur-stand was plek om Calico te spelen - waar de dames dan weer direct verliefd door raakten. Uiteindelijk werd dit spel de favoriet van m'n vrouw en de kinderen vonden het "wel aardig".

Toen om de hoek Disney Codenames gespeeld en onderweg naar de andere hal nog even So Clover geprobeerd, maar was niet ons soort spel.

Ook nog even gestopt bij de HABA-stand, altijd een favoriete uitgever bij m'n vrouw en kinderen. Een "eilanden"-spel gespeeld (naam even vergeten) en daarna Dragondraft - zag er leuk uit, maar qua gameplay vonden we hem eigenlijk beetje tegenvallen - na 1 ronde maar weer doorgegaan.

Even lunchpauze gehouden vlakbij de stand van Goliath, maar voor de kinderen was er helaas niet veel "normaals" te eten. Patat, pizza, poffertjes of broodje met hete kip of tonijnsalade. De zoektocht naar een simpel broodje of tosti werd uiteindelijk maar gestaakt.

Bij Goliath Ok, Boomer gespeeld, wat vooral de kinderen heel leuk vonden (later kunnen vinden in de Bring&Buy-hoek) en toen nog Taco Cat Goat Cheese Pizza gespeeld, wat hilariteit alom was.

Toen even door de Bring & Buy gelopen, maar het was al ver in de middag, dus waarschijnlijk waren alle pareltjes er al uitgevist. Eindigden met Ok Boomer en een simpele puzzel voor de dames. Bij White Goblin nog wat leuke spelletjes gekocht en toen was het tijd om naar huis te gaan.

Het resultaat van onze Bring&Buy-bijdrage was heel netjes, van de 10 spellen kregen we er maar 1 mee terug. Dus dat was een positieve verrassing.

En onderweg naar de uitgang zagen we dat de drukte bij Wild Serengeti beetje gezakt was, daar dus even aangesloten en leuke demo gespeeld. Deze komt zeker op de wishlist.

Al-met-al weer een super leuke dag gehad, druk maar te doen. En ben het eens over de drink/eet-gelegenheden - die konden wel wat gezonder / gevarieerder ... en qua prijs tja, gok dat dat gewoon tegenwoordig de beurs-prijzen zijn ofzo. Alles is duur.
Laatst gewijzigd door skarnl op di 08 nov 2022, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Interessant hoe verschillend uitgevers met de drukte omgaan. Bij 999Games stond er een rij voor Queensland en bij White Goblin delen ze blijkbaar dus nummertjes uit bij bepaalde spelen. Eigenlijk heb ik het nooit zo druk ervaren op de stand van Asmode dat mensen in de rij stonden voor een bepaald spel. Een moeder en dochter wilden graag Sagrada spelen. Deze heb ik zelfs naar Roll the Dice gestuurd omdat het spel daar ook op een tafel lag. Uiteindelijk kwamen ze later terug toen een spel al ruim halverwege was en hebben ze daar op gewacht.

Werken met wachtrijen etc. lijkt mij overigens niet goed. Dat blokkeert ook de doorstroming in de gangen heb ik gemerkt toen ik in mijn pauze vlug een rondje wilde lopen (dit werd door de opstoppingen een vrij en snel kort rondje).

Als mensen bij een vol tafeltje aan het wachten zijn zeg ik hoever ze zijn en dan is het aan hen om te bepalen of ze daar op willen wachten. Bij makkelijke spellen wil ik ook wel eens de regels dan uitleggen zonder dat de mensen het kunnen spelen.
Afbeelding
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Wat het nummersysteem bij Flamecraft betreft: dat was niet gepland. Omdat er al snel zoveel mensen stonden te wachten, heeft een van de demonstrateurs die “oplossing” bedacht. Ik denk dat het redelijk werkte. Het probleem was zondag kleiner doordat we toen een demonstrateur meer hadden, en het spel ingekort (maar dat waardeerde ook niet iedereen).
Er zal nooit een oplossing zijn die voor elk spel werkt, en ook niet een waar iedere bezoeker tevreden mee is, maar over het algemeen leek mij dat de bezoekers inzagen dat de demonstrateurs hun best deden om iedereen zo goed mogelijk te helpen, en dat het op sommige plekken gewoon heel druk was.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

WTULTC schreef: Overigens als demoer voel ik mij wel altijd een beetje opgejaagd als ik mensen in de regels die bladeren en ik ben met een uitleg bij de buren bezig. Het komt voor mij over of men niet kan wachten op mijn uitleg die ik zo ga geven. Veel mensen hebben drinken of zo bij. Pak dat of praat even met elkaar ipv al door de regels bladeren want voor een demoer kan het over komen dat je niet op zijn uitleg wilt wachten. Al snap ik ook goed dat je nieuwsgierig bent naar het spel.
Serieus? Niet in de regels bladeren? Gezellig aan tafel wat gaan drinken?
Zou niet weten waarom je je als demoer opgejaagd moet voelen. Regels alvast voorlezen helpt toch iedereen gewoon op weg? Wij leggen de componenten ook altijd alvast op hun plek, als men nog druk bezig is met andere tafels. Dat is meer een win-win situatie toch?

Persoonlijk vind ik wel dat je als demoer sommige spelers wel eens wat mag opjagen. Er zijn dus mensen die, na een volledige uitleg, nog een heel spel gaan uitspelen.
Wij willen op zo een beurs altijd zoveel mogelijk uitproberen (even 'proeven'), dus na een paar ronden kijken we elkaar aan en beslissen of dit een aanschaf waard is of dat we het erbij laten. Waarom zou je op een drukke beurs de tafel een uur voor jezelf moeten houden?

Ook deze editie weer heel enthousiaste demoers ontmoet, die met veel plezier ons van uitleg hebben voorzien. Waarvoor dank.
Het was inderdaad erg druk op de zondag middag. Moeilijk om een tafeltje te vinden. Van ons, vooraf opgesteld lijstje van 12 spelen, slechts 1 spel kunnen doen/vinden. De rest was gewoon aanschuiven als er een plek vrijkwam. Met als uitschieter Oak met de 'schattige' meeples die je kon aankleden met toga en hoofddeksel etc.

Helaas geen echte beurs-koopje gezien. En ook geen 'goody-bag'. Dat was in vorige edities wel eens anders. Jammer ook dat de grotere standhouders zich niet geroepen voelden voor echte acties. Een dobbelbakje met 999 logo bij een dobbelspel of eetstokjes bij Sushi-Go (die je normaal bij echte Sushi al gratis meekrijgt) is niet echt een lokkertje te noemen.

Al met al hebben we ons toch weer best vermaakt. Tot een volgende editie.
Misschien eens denken aan een extra beursdag op de vrijdag, om de steeds groeiende stroom mensen (die deze mooie hobby een warm hart toedragen) beter te spreiden?
interceptor
Uitgever

Bericht door interceptor »

WTULTC schreef: Zondag heb ik eigenlijk maar 2 situaties meemaakt waarbij ik als demoer moest kiezen. Ik had 2 tafels 3000 Scoundrels en 1 tafel Sagrada. Een keer waren beide tafels 3000 Scoundrels vrij en werden ze ongeveer tegelijkertijd bezet. Ik heb toen aan een tafel gevraagd of ze eventjes bij de andere tafel mee konden luisteren. Dat scheelt mij 2x uitleg en zij zijn sneller aan het spelen.

Een andere keer waren de tafel van Sagrada en eentje van 3000 Scoundrels vrijwel tegelijkertijd bezet geraakt. Ik heb toen gezegd tegen de mensen die aan de tafel van 3000 Scoundrels zaten dat ik eerst Sagrada uitleg omdat dat veel minder tijd kost en dat ik daarna direct bij hen kom.

Daarnaast probeer ik altijd een tafel met minstens 3 of 4 personen vol te krijgen. Met name bij 3000 Scoundrels is dat van belang vanwege het bluf element en het spel wat langer duurt. Als er 2 personen aanschuiven probeer ik dus altijd nog mensen er eerst bij te zoeken voordat ik begin met uitleggen. Het is goed mogelijk dat een minder ervaren demoer al met 2 personen met de uitleg begint.

Dit zijn wellicht 3 voorbeelden van hoe je als ervaren demoer bepaalde situaties het beste kunt aanpakken.

Verder eens met Edwin. Een expertspel is niet zo maar te leren op de dag zelf. Dat kun je jarig bij inspringen. Ik zou zelf eigenlijk alleen bij 3000 Scoundrels staan, maar Sagrada laag in de buurt en dat stond niet specifiek 1 demoer op ingedeeld. Aangezien ik dat spel zelf ook heb en de regels goed ken kon ik het er goed bij hebben. Samen met nog een jongen demoede we net hoe het uitkwam Sagrada.

@ Eis-T, over krapte. Tafels dichtbij elkaar etc. Dat ligt aan de keuze van de uitgever zelf denk ik. Ik stond bij Asmode en daar zat juist veel ruimte tussen de tafels. Zelfs zoveel dat ze met een karretje rond gingen tussen de tafels om ons te voorzien van drinken. Echter ik heb het bij andere uitgevers veel krapper gezien. Met name bij 999Games en White Goblin vond ik de tafels wel erg dicht op elkaar staan.
Tja je betaald als uitgever per vierkante meter en het is de keuze van de uitgever hoeveel tafels en stoelen zij op de stand willen proppen :D
De meeste klachten wat ik nu lees gaat over de drukte, zaterdag waren de kaarten zelfs uitverkocht. Dat geeft toch wel het succes aan van de beurs dus ik denk dat de beurs volgend jaar nog meer m2 beslaat. Ik zelf had een flits bezoek op zondag, het was druk maar goed te doen.

Wat mij wel opviel was dat er niet veel aan aankleding door een aantal uitgevers was gedaan.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Wat betreft aankleding ik denk dat dit sterk afhankelijk is van hoever een uitgever van een beurs af zit en hoeveel geld, tijd en energie een uitgever daarin wil steken.

Ik kan mij voorstellen dat de Belgische uitgevers die ver moeten rijden hier minder energie in steken.

Sterker nog. Ik denk dat niet veel bezoekers weten dat er meerdere Belgische uitgevers aanwezig waren.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Viva schreef:
WTULTC schreef: Overigens als demoer voel ik mij wel altijd een beetje opgejaagd als ik mensen in de regels die bladeren en ik ben met een uitleg bij de buren bezig. Het komt voor mij over of men niet kan wachten op mijn uitleg die ik zo ga geven. Veel mensen hebben drinken of zo bij. Pak dat of praat even met elkaar ipv al door de regels bladeren want voor een demoer kan het over komen dat je niet op zijn uitleg wilt wachten. Al snap ik ook goed dat je nieuwsgierig bent naar het spel.
Serieus? Niet in de regels bladeren? Gezellig aan tafel wat gaan drinken?
Zou niet weten waarom je je als demoer opgejaagd moet voelen. Regels alvast voorlezen helpt toch iedereen gewoon op weg? Wij leggen de componenten ook altijd alvast op hun plek, als men nog druk bezig is met andere tafels. Dat is meer een win-win situatie toch?

Persoonlijk vind ik wel dat je als demoer sommige spelers wel eens wat mag opjagen. Er zijn dus mensen die, na een volledige uitleg, nog een heel spel gaan uitspelen.
Wij willen op zo een beurs altijd zoveel mogelijk uitproberen (even 'proeven'), dus na een paar ronden kijken we elkaar aan en beslissen of dit een aanschaf waard is of dat we het erbij laten. Waarom zou je op een drukke beurs de tafel een uur voor jezelf moeten houden?

Ook deze editie weer heel enthousiaste demoers ontmoet, die met veel plezier ons van uitleg hebben voorzien. Waarvoor dank.
Het was inderdaad erg druk op de zondag middag. Moeilijk om een tafeltje te vinden. Van ons, vooraf opgesteld lijstje van 12 spelen, slechts 1 spel kunnen doen/vinden. De rest was gewoon aanschuiven als er een plek vrijkwam. Met als uitschieter Oak met de 'schattige' meeples die je kon aankleden met toga en hoofddeksel etc.

Helaas geen echte beurs-koopje gezien. En ook geen 'goody-bag'. Dat was in vorige edities wel eens anders. Jammer ook dat de grotere standhouders zich niet geroepen voelden voor echte acties. Een dobbelbakje met 999 logo bij een dobbelspel of eetstokjes bij Sushi-Go (die je normaal bij echte Sushi al gratis meekrijgt) is niet echt een lokkertje te noemen.

Al met al hebben we ons toch weer best vermaakt. Tot een volgende editie.
Misschien eens denken aan een extra beursdag op de vrijdag, om de steeds groeiende stroom mensen (die deze mooie hobby een warm hart toedragen) beter te spreiden?
WGG had het rad wat betreft goodies en leuke aanbiedingen in de winkel vond ik.

Een dobbelbak bij 999 die normaal rond de 10 euro kosten is wat mij betreft wel een leuke goodie.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is als de vrijdagavond de beurs ook al open is. Héél vroeger in Eindhoven was dat ook zo. Bijv. van 17.00-22.00. Dat zou best de moeite zijn en de drukte wellicht meer spreiden. Ik vond het zaterdag nu ook te druk.