Ik ging naar Essen en nam mee.. versie 2012

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Legolias
Professor Pimpel

Re: Ik ging naar Essen en nam mee.. versie 2012

Bericht door Legolias »

Nog wat indrukken van gespeelde spellen

Oddville - gemiddeld kaartspel. Werd er niet warm van, net als de medespelers.
Tokaido - Prachtig mooi spel. Snel uitgelegd en snel gespeeld. Genoeg diepgang en snel genoeg voor gamers. Was vandaag te laat om 'm nog te kunnen kopen
Le Havre duel: Saai! Le Havre is een van mijn favorieten, maar dit was alleen maar blokjes rondschuiven op een bordje en kleine priegelige huisjes kopen. Hebben het spel afgebroken.
Palace of carrara - Mooie mechaniekjes, maar daar moet je van houden. Thema is dun. Komponenten zijn mooi.
Love letter - Indrukwekkend wat voor spel je van 16 kaarten kunt maken! Grappig spel wat een beetje aan Machiavelli doet denken. Gekocht.
Snowdonia - Worker placement met een twist: het weer en het spel hebben invloed op je mogelijkheden. Verfrissende kijk op worker placement en treinen. Gekocht

Labels:
MattiasD
Grote Dienaar

Bericht door MattiasD »

RebelMage schreef:Descent - Road to Legend
Ghost Stories
011
Revolver 2
Flash Point: Fire Rescue + 2 exp.
Doctor Who the card game
1 Tie Advanced
1 X-wing
3 packs of small american board game sleeves
The current number of the beast
Crooks (Nogmaals bedank, Dierik!)
Is dat een engelstalige versie van X-wing?
Zo ja, weet je toevallig nog waar je deze hebt gekocht? :)
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Barad_the_dwarf »

Gisteren op Spiel met Andy, heb meegebracht:

- perplexus
- martian dice
- enkele ad&d boeken
- enkele extra dices
- Marvel RPG boek
- cash & guns Uzi
- Infinite city
- PI
- Order of the stick - Dungeon crawlin fools

in totaal iets van 140 euro uitgegeven, mooi binnen mijn budget.

Afbeelding
Wim G.
Garnaal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Wim G. »

Clash of Cultures
Lancaster: Henry the V + Promo 1 opbrengsttegels
A few acres of snow
Trias
Agricola,the goodies
Funkenschlag,Scandinavië, UK

Catan uitbr. Oil Springs, The great river
Airlines Europe uitbr. Präsidenten
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

meijerc schreef: Misschien nog iets anders uit de Ameritrash hoek. (Tips welkom)
Mocht je nog een dagje Essen doen: ga eens langs bij Greater Than Games voor Sentinels of the Multiverse. Er wordt een demo van het spel gegeven. Booth 6-824.
Afbeelding
RebelMage
Regenmaker

Bericht door RebelMage »

MattiasD schreef:
RebelMage schreef:Descent - Road to Legend
Ghost Stories
011
Revolver 2
Flash Point: Fire Rescue + 2 exp.
Doctor Who the card game
1 Tie Advanced
1 X-wing
3 packs of small american board game sleeves
The current number of the beast
Crooks (Nogmaals bedank, Dierik!)
Is dat een engelstalige versie van X-wing?
Zo ja, weet je toevallig nog waar je deze hebt gekocht? :)
Hoi Mathias,

Nee het is de duitse versie, heb alleen 2 schepen gekocht, aangezien ik genoeg pilot tokens en cards in het engels ervoor heb.
How much experience do i get for the bard?
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

Vraagje aan de mensen die nog op Spiel zijn:
Als er nog iemand bij Days of wonder kan stoppen voor de halloween uitbreiding van Ticket to Ride voor mij, dan zou ik deze persoon zeer dankbaar zijn.
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Mijn buit na een heerlijke dag Essen:
* Trains
* Amber
* Milestones
* Wrong Chemistry
en misschien nog wel het meest trots op het eerste spel voor mijn zoontje :P
* Eerste boomgaard
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

robbebob schreef: en misschien nog wel het meest trots op het eerste spel voor mijn zoontje :P
* Eerste boomgaard
Goeie aankoop! Veel plezier ermee!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Elsje07 schreef:
robbebob schreef: en misschien nog wel het meest trots op het eerste spel voor mijn zoontje :P
* Eerste boomgaard
Goeie aankoop! Veel plezier ermee!
Helemaal mee eens, wij spelen het hier ook met veel plezier!
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Had al een verslagje gepost van mijn dag in Essen, maar in het Groningen forum. Dus hier te ieders vermaak:

's Ochtends om 7 uur in de auto, en iets na 10 met een kaartje door de zijingang naar binnen. Begonnen bij de stand van White Goblin, want hier was een tafel met Rattus Cartus vrij. Hebben een korte uitleg gekregen, die niet helemaal logisch leek. Zelf toch de regels erbij gepakt, en dat werkte al heel verhelderend. Nog een paar vragen aan een andere Goblin, en even opnieuw beginnen.
Spel zat leuk in elkaar - het bevechten van anderen om de meerderheidsbonus in een gebouw, maar met zwaard kaarten kun je zo een leuke val zetten. Ging uiteindelijk lekker vlot, en ik won met 39 punten. Had ook het maximum aantal ratten, dus was niet safe gespeeld.
Niet meegenomen - groep was niet heel enthousiast, maar ben bang dat vreemde uitleg niet hielp. Bedacht dat ik er eventueel later voor terug kon komen (maar heb dat niet meer gedaan)

Door naar AEG, voor de tempest spellen. Stand was redelijk vol, maar Courtier was beschikbaar. Had na het lezen van de regels het beeld dat het een snel spel zou zijn, maar het bord en alle speciale kaarten maken het toch onoverzichtelijk. Courtier komt ook langzaam op gang, en soms pak je gewoon niet de kaarten waar je op zit te wachten. Als het inderdaad in 45 minuten zou spelen zou dat kunnen, maar ik denk dat het toch wel snel richting 90 minuten gaat.

Ondertussen wel gevonden door Nico D, en mijn eerste aanschaf gedaan: Traders of Carthage.

Na courtier kregen we nog Love Letter aangeboden. Snel 2x gespeeld en daarna gekocht.

Vervolgens een beetje rondgelopen en bij Funforge mijn preorder opgehaald: Tokaido. De artiest was aan het signeren, dus daar in de rij gaan staan.. Maar dat duurde heel lang. Leuke tekening in de deksel van de doos, maar toch beetje zonde van de tijd. Ondertussen een bestelling van een thuisblijver geprobeerd te vinden, maar Terra Mystica was al uitverkocht. Onvoorstelbaar.

Via de larp zaal naar een klein standje van het spel Coup. Demotafel was bezet, maar de uitleg / salespitch was zo goed, dat we er twee hebben meegenomen. Is een kort blufspel voor 3 tot 6 personen, eenvoudig uit te leggen. Wel met player elimination, maar het duurt maar 15 minute dus dan mag dat.

Langs bij de stand van Rebel.pl - Amber en The Cave bekeken. Op zich leuk, maar niet om ongespeeld mee te nemen.

Tijd vloog voorbij dus snel naar Rio Grande om nog meer thuisblijver bestellingen op te pikken: 3x Dominion: Dark Ages. Via de Zooleretto bonus naar de restyle van Bang!. Op zich leuk, maar deed heel erg denken aan Lunch Money en duurde iets te lang voor een spel dat zo van geluk af hangt.

Eindeljk naar zaal 12 om te kijken of er zo eind van de dag wat ruimte omtstond bij de grotere booths - helaas niet echt. In de rij gestaan bij Oddville, maar dat duurde te lang dus die al 'blind purchase' van dit jaar meegenomen. Vervolgens naar Lady Alice - zatgrappig in elkaar, maar ik vind het niet leuk dat je geen aantekeningen mag maken. Volgens de regels niet nodig, but i disagree. Vrienden vonden het wel leuk, dus spel is wel mee naar Groningen.

Als afsluiter toch nog even gewacht op een tafel bij Escape: Curse of the Temple. Was zeker leuk - de eerste run liepen we te ver uit elkaar, en hebben we jammerlijk verloren. Tweede run was een easy victory. Vermakelijk, maarwe twijfelden allemaal aan de herspeelbaarheid en vonden het geen €40 waard.

En nu weer thuis!
Mijn buit:
Love Letter
Traders of Carthage
Tokaido
Coup
Oddville

Totaal €72 uitgegeven, dus dat valt me nog reuze mee :-)

Nu nog even de lijsten erbij gepakt van mijn voorbereiding. Conclusie: misschien moet ik volgend jaar meerdere dagen gaan.
Wat had ik nog willen doen? Japanese Castle bekijken, Tzolkin spelen, Snowdonia spelen, Drum Roll oppikken. Saqqara en Expedition Congo leken ook leuk, maar die zijn ook vast bij de volgende ducosim aanwezig. Aztlan en Shadows over Camelot Card game ook gemist.
Dus voor deze info vertrouw ik op jullie!
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Mijn aankopen:

- Escape: The curse of the temple
- Escape Illusions
- Revolver 2
- Homesteaders
- D-Day Dice
- King of Tokyo Expansion
- Love Letter
- Uno

Verder nog Little Devils opgehaald bij Dierik. En bij de stand van Quined Games Rober nog ontmoet.
Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Vandaag

TTR Switserland en TTR Dice expansion in ontvangst genomen. Niets gekocht.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

* Eerste boomgaard
Dat was hier ook een grote hit bij mijn zoon en dochter toen ze kleiner waren :thumbup:
Afbeelding
meijerc
Burgemeester

Bericht door meijerc »

Deel 2
L
ImageUploadedByTapatalk1350762200.388383.jpg
(84.49 KiB) 335 keer gedownload

Sent from my Atari 2600 using Tapatalk