Spellenspektakel 2007: eerste indrukken?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Spellenspektakel 2007: eerste indrukken?
Aangezien ik dit jaar helaas niet bij het Spellenspektakel kan zijn, ben ik wel benieuwd naar jullie eerste indrukken. Dus: ben je vandaag op het SpSp geweest, post dan je ervaringen hieronder.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
Ingrid
- Joker
-
Watch
- Locomotief
Ik heb gemengde gevoelens aan het Spellenspektakel overgehouden.
Positief:
Ruime, mooie hoge hal.
Lekker rustig (vrijdag)
Grote stands dus volop speltafels
De verenigingen met de nieuwste spellen uit Essen
Goede catering (veel verschillende stalletjes en voldoende zitplaatsen)
Gratis wc's
Negatief:
Weinig verkoopstands (Stuk of 3, de rest verkoop via de uitgeverstands)
Prijsafspraken en regulering van de prijzen door 999-games (ja, echt waar)
Waar ik het positief beschouw dat het zo lekker rustig was, hoop ik dat het SPSP voor de aanwezige standhouders ook een succes is geweest.
Want het mag gezegd worden dat ik als spellen minnend bezoeker blij moet zijn met een activiteit als het Spellenspektakel.
Positief:
Ruime, mooie hoge hal.
Lekker rustig (vrijdag)
Grote stands dus volop speltafels
De verenigingen met de nieuwste spellen uit Essen
Goede catering (veel verschillende stalletjes en voldoende zitplaatsen)
Gratis wc's
Negatief:
Weinig verkoopstands (Stuk of 3, de rest verkoop via de uitgeverstands)
Prijsafspraken en regulering van de prijzen door 999-games (ja, echt waar)
Waar ik het positief beschouw dat het zo lekker rustig was, hoop ik dat het SPSP voor de aanwezige standhouders ook een succes is geweest.
Want het mag gezegd worden dat ik als spellen minnend bezoeker blij moet zijn met een activiteit als het Spellenspektakel.
-
Dierik
- Erelid
Leuk verslag Dagmar, alleen heb je wel de stand van QWG gemist (of kende je alle spellen alDagmar schreef:Ik heb mijn verslag op www.spellengek.nl gezet.
Samengevat: ik heb een super leuke dag gehad!
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
Dit jaar was ik voor de tweede keer (op vrijdag en zaterdag) als demoër actief voor QWG. We hadden dit jaar een iets kleinere stand dan vorig jaar, maar door een zeer efficiënte indeling konden we er toch 16 demotafels kwijt. Daarop stonden 6 x VVF, 3 x Amyitis, 3x Yspahan en 3x El Capitan, 1 tafel was reserve en is afwisselend ingezet voor Caylus, Taj Mahal etc.
Vrijdag arriveerde ik samen met Mirjam (goede vriendin en mede-demoër) om 9:00 uur in de de IJsselhallen in Zwolle. Daar waren Jonny en Johan (de ene helft van het "management" van QWG) en Bert (zwager van Jonny) al druk bezig met het klaarmaken van de stand. De tafels en stoelen hadden ze al staan.
Jonny had van de Masterprintserie een aantal kleurenafbeeldingen laten drukken op A2-formaat en deze moesten nog een plaats krijgen aan de wand dus daar konden we mooi bij assisteren. Dit ging allemaal niet vanzelf, maar een uur later hing alles op de gewenste plaats.
Nu was het wachten op de spellen. Frank (een van de gebroeders Quispel) zou de spellen meenemen en zou volgens planning rond 10 uur in Zwolle arriveren. Om 10.15 toch maar eens gebeld en het bleek dat hij vreselijk in de file had gestaan en pas bij Amersfoort was. Uiteindelijk arrivereerde hij dus pas rond 11:00 op plaats van bestemming.
Gelukkig waren er ondertussen al meer demoërs aangekomen en konden we snel beginnen met het legen van de aanhanger, het vullen van de verkooptafels en het klaarzetten van de demospellen. Om 11:55 uur (terwijl er omgeroepen werd dat over vijf minuten de beurs zou openen) legden we laatste spellen op de tafel, we hadden het precies gered
.
Vrijdag was verder een relatief rustige dag. We hadden 9 demoërs en met een bezetting tussen de 50 en 80% van de tafels was dat ruimschoots voldoende. Relatief gezien hadden we het nog druk, want de stand tegenover ons had pas na twee uur de eerste bezoeker die een spel wilde spelen.
Omdat het relatief rustig was, was er tijd om tussendoor even over de beurs te lopen. De beurs was mooi ruim opgezet, 999-games had weer een royale stand. Alleen de lucht van uitwerpselen van de aanwezige pony's was voor mij een minpunt. De "dumpstand" van 999-games voor het rode kruis had wat mij betreft wat minder aantrekkelijke aanbiedingen dan vorig jaar. Verder waren er inderdaad weinig handelaren en werden er relatief veel 999-spellen aangeboden (naast de dumpstand had men een eigen verkoopstand voor 999-spellen en nog een voor de Phanlax-spellen)
Wat het niveau van de aanbiedingen betreft is het maar net waar je gekeken hebt. Het goud van de Farao werd bv. voor EUR 20,00 aangeboden en dat is toch echt EUR 10,00 lager dan in de speelgoedwinkel. Verder had ook QWG een paar mooie beursaanbiedingen (Siena en Reef Encounter voor slechts EUR 10,00) en de vier Masterprintspellen voor EUR 30,00 per stuk (normale winkelprijs EUR 37,00) en vier spellen voor EUR 100,00. Ook bij Phanlax kon je op een aantal spellen 10 of 20% korting krijgen.
Om 14:30 uur arriveerde Arno (de oudste Quispel) keurig in pak in de stand. Hij kwam rechtstreeks van zijn werk en was mooi op tijd voor de uitreiking van de spellenprijs om 15:00 uur. Daarvoor kwam niemand minder dan Erwin Broens langs die via de geleende megafoon van de Gamemaster het toegestroomde publiek toesprak. Er was helaas niet veel pers bij aanwezig, maar verder was een mooie uitreiking. Arno bedankte Erwin voor de prijs en beloofde dat QWG ook in 2008 weer mooie spellen zal maken.
Om 18:00 uur sloten we de eerste beursdag af. Een aantal demoërs kwam van wat verder weg en daarom had Frank een vakantiehuisje vlak in de buurt gehuurd. Ik had nog wel zin om een spel te spelen dus besloot ik mee te rijden en zo kwamen we rond 19:00 uur aan op Landal Greenparks 't Loo.
In de snackbar van het park werd een Smulmenu voor 8 personen besteld (we waren met vijf dus dat moest genoeg zijn
) en vervolgens liepen we richting het huisje. Na een flinke omweg (bedankt Ruud
) kwamen we aan bij het huisje en lieten ons het smulmenu goed smaken.
Daarna nog een spelletje El Capitan gespeeld wat ik ternauwernood wist te winnen. Het was nu 22:45 uur, dus voor mij tijd om naar huis te rijden. Ik hoorde de volgende dag dat de overige vier nog een spelletje Filou hebben gespeeld.
Word Vervolgt met Dag 2
Vrijdag arriveerde ik samen met Mirjam (goede vriendin en mede-demoër) om 9:00 uur in de de IJsselhallen in Zwolle. Daar waren Jonny en Johan (de ene helft van het "management" van QWG) en Bert (zwager van Jonny) al druk bezig met het klaarmaken van de stand. De tafels en stoelen hadden ze al staan.
Jonny had van de Masterprintserie een aantal kleurenafbeeldingen laten drukken op A2-formaat en deze moesten nog een plaats krijgen aan de wand dus daar konden we mooi bij assisteren. Dit ging allemaal niet vanzelf, maar een uur later hing alles op de gewenste plaats.
Nu was het wachten op de spellen. Frank (een van de gebroeders Quispel) zou de spellen meenemen en zou volgens planning rond 10 uur in Zwolle arriveren. Om 10.15 toch maar eens gebeld en het bleek dat hij vreselijk in de file had gestaan en pas bij Amersfoort was. Uiteindelijk arrivereerde hij dus pas rond 11:00 op plaats van bestemming.
Gelukkig waren er ondertussen al meer demoërs aangekomen en konden we snel beginnen met het legen van de aanhanger, het vullen van de verkooptafels en het klaarzetten van de demospellen. Om 11:55 uur (terwijl er omgeroepen werd dat over vijf minuten de beurs zou openen) legden we laatste spellen op de tafel, we hadden het precies gered
Vrijdag was verder een relatief rustige dag. We hadden 9 demoërs en met een bezetting tussen de 50 en 80% van de tafels was dat ruimschoots voldoende. Relatief gezien hadden we het nog druk, want de stand tegenover ons had pas na twee uur de eerste bezoeker die een spel wilde spelen.
Omdat het relatief rustig was, was er tijd om tussendoor even over de beurs te lopen. De beurs was mooi ruim opgezet, 999-games had weer een royale stand. Alleen de lucht van uitwerpselen van de aanwezige pony's was voor mij een minpunt. De "dumpstand" van 999-games voor het rode kruis had wat mij betreft wat minder aantrekkelijke aanbiedingen dan vorig jaar. Verder waren er inderdaad weinig handelaren en werden er relatief veel 999-spellen aangeboden (naast de dumpstand had men een eigen verkoopstand voor 999-spellen en nog een voor de Phanlax-spellen)
Wat het niveau van de aanbiedingen betreft is het maar net waar je gekeken hebt. Het goud van de Farao werd bv. voor EUR 20,00 aangeboden en dat is toch echt EUR 10,00 lager dan in de speelgoedwinkel. Verder had ook QWG een paar mooie beursaanbiedingen (Siena en Reef Encounter voor slechts EUR 10,00) en de vier Masterprintspellen voor EUR 30,00 per stuk (normale winkelprijs EUR 37,00) en vier spellen voor EUR 100,00. Ook bij Phanlax kon je op een aantal spellen 10 of 20% korting krijgen.
Om 14:30 uur arriveerde Arno (de oudste Quispel) keurig in pak in de stand. Hij kwam rechtstreeks van zijn werk en was mooi op tijd voor de uitreiking van de spellenprijs om 15:00 uur. Daarvoor kwam niemand minder dan Erwin Broens langs die via de geleende megafoon van de Gamemaster het toegestroomde publiek toesprak. Er was helaas niet veel pers bij aanwezig, maar verder was een mooie uitreiking. Arno bedankte Erwin voor de prijs en beloofde dat QWG ook in 2008 weer mooie spellen zal maken.
Om 18:00 uur sloten we de eerste beursdag af. Een aantal demoërs kwam van wat verder weg en daarom had Frank een vakantiehuisje vlak in de buurt gehuurd. Ik had nog wel zin om een spel te spelen dus besloot ik mee te rijden en zo kwamen we rond 19:00 uur aan op Landal Greenparks 't Loo.
In de snackbar van het park werd een Smulmenu voor 8 personen besteld (we waren met vijf dus dat moest genoeg zijn
Daarna nog een spelletje El Capitan gespeeld wat ik ternauwernood wist te winnen. Het was nu 22:45 uur, dus voor mij tijd om naar huis te rijden. Ik hoorde de volgende dag dat de overige vier nog een spelletje Filou hebben gespeeld.
Word Vervolgt met Dag 2
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Hier is nog een beeld impressie van de beurs & spellen

De stand van QWG - El Capitan & Amyitis

Hippe Kippen op de stand van 999 Games

De nieuwe uitbreiding van Kolonisten van Catan Kooplieden en Babaren

The Golden Compass

Bas Kesting met zijn nieuwe Dolfino en Crazy Diamond & Karatino

Trantix met een nieuw wereld record!

De Kathedraal

De stand van QWG - El Capitan & Amyitis

Hippe Kippen op de stand van 999 Games

De nieuwe uitbreiding van Kolonisten van Catan Kooplieden en Babaren

The Golden Compass

Bas Kesting met zijn nieuwe Dolfino en Crazy Diamond & Karatino

Trantix met een nieuw wereld record!

De Kathedraal

Laatst gewijzigd door henk.rolleman op ma 26 nov 2007, 11:38, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Jerome
- Gouverneur
-
Dierik
- Erelid
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
BaSL
- Team Bordspelmania
http://www.hartvannederland.nl/uitzendi ... /20071125LRubik schreef:Ik ben vandaag genterviewd door SBS6. Als het goed is komt vanavond (zondag) in Hart van Nederland een item van 90 seconden. Geen idee wat ze er van gemaakt hebben.
-
Dierik
- Erelid
Bedankt voor de link Bas, leuk stukje! Voor degenen die het nog niet hebben gezien, het begint bij 12:00 minuten en duurt 2 minuten.BaSL schreef:http://www.hartvannederland.nl/uitzendi ... /20071125LRubik schreef:Ik ben vandaag genterviewd door SBS6. Als het goed is komt vanavond (zondag) in Hart van Nederland een item van 90 seconden. Geen idee wat ze er van gemaakt hebben.
-
Dierik
- Erelid
Erwin Broens heeft ook een verslag geschreven op zijn website. Zie de volgende link: http://www.bordspel.com/agenda/spek07v.html
-
Boes
- Garnaal