Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
De eerste uitbreiding voor Village (Het Dorp) is Village Inn:
Village Inn, the first expansion for the award-winning game Village, adds two new buildings to the village: the brewery and the inn.
The brewery is a new craft building where you can acquire a new good: beer. In the inn you can meet a lot of influential people (in the form of cards), and you can acquire these villager cards by spending beer/coins and time. Each villager card has a unique ability that can be used once per game, giving either points and advantages during the game or additional points at the end of the game for certain achievements.
In addition, Village Inn includes all necessary components for a fifth player.
De vijfde speler is voor ons niet echt noodzakelijk, maar zal voor anderen wellicht interessant zijn. Wel lijkt dit mij een leuke uitbreiding. Dus die gaan we maar eens uitpoberen nadat hij is uitgebracht!
rober schreef:Hey wat is dat nu.
Er wordt hier zomaar ineens een kerkhof verplaatst.
Ik ben tegen!
(maar staat wel op mijn wishlist)
Positief bekijken Robèr! Je krijgt er een extra kerkhof bij! Als we de koppen bij elkaar steken kunnen we vast een variant verzinnen waarin we beide kerkhoven gebruiken.
rober schreef:Hey wat is dat nu.
Er wordt hier zomaar ineens een kerkhof verplaatst.
Ik ben tegen!
(maar staat wel op mijn wishlist)
Positief bekijken Robèr! Je krijgt er een extra kerkhof bij! Als we de koppen bij elkaar steken kunnen we vast een variant verzinnen waarin we beide kerkhoven gebruiken.
Op zich is een Nederlandse uitgave niet nodig, omdat het taalafhankelijk is. Hoewel...er zullen kaarten in deze uitbreiding zitten, maar geloof dat daar ook geen tekst op staat, behalve een naam/titel.
ook is het nu mogelijk een langer spel te spelen, door beide Kronieken en anonieme graven te gebruiken, mocht je daar behoefte aan hebben. Lijkt mij wel leuk, want het spel lijkt voor mij nu altijd 'ineens' afgelopen.
Uitbreiding ziet er leuk uit. Nog meer strategieën mogelijk. Vraag me af of de productiekosten van een heel bord nu echt zoveel groter zijn dan van die losse opleg-stukken. Persoonlijk vind ik het mooier om gewoon 1 bord te hebben ipv deze oplossing.
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
De uitbreiding naar vijf had voor mij niet gemoeten, het duurt sowieso al lang genoeg met 4 spelers dus een vijfde speler lijkt me absoluut geen meerwaarde. Nieuwe spelstrategiën daarintegen lijkt me zeer fijn...Alhoewel, heb het nu altijd al zo moeilijk om te beslissen wat ik nu juist wil gaan doen
kadus schreef:De uitbreiding naar vijf had voor mij niet gemoeten, het duurt sowieso al lang genoeg met 4 spelers dus een vijfde speler lijkt me absoluut geen meerwaarde. Nieuwe spelstrategiën daarintegen lijkt me zeer fijn...Alhoewel, heb het nu altijd al zo moeilijk om te beslissen wat ik nu juist wil gaan doen
in een uurtje speel je het wel meestal. Zeker als iedereen de regels kent. Zo lang is dat toch niet?
(los daarvan is voor mij een 5e speler niet noodzakelijk, 4 is altijd een fijn aantal al.
nurnberg is in maart toch? zou deze uitbreiding daarna in de winkels al snel liggen denken jullie?