Zuiderspel 2013 - 1 April - ervaringen

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Zuiderspel 2013 - 1 April - ervaringen

Bericht door humske »

Vanochtend stond ik samen met anderen in de rij om Zuiderspel te bezoeken. Direct vanaf het begin was het lekker druk en stroomden de tafels vol.
(soms zelfs zo vol dat je heel hard moest zoeken naar een lege tafel of wachten bij een bezette om te kunnen spelen).

Het spel met de paashaas begon met een 'petje op, petje af' systeem waarbij de grote schifting werd gemaakt. Met mijn 3 deelnemerskaarten kwam ik daar doorheen (er waren nog meer mensen met 3 kaarten overigens die dus de meeste vragen van de paashaas goed hadden gegokt.
Daarna werd er een rondje gedart waarbij de 4 personen met de hoogste score doorgingen naar het finalespel. Helaas kwam ik zelf niet door die ronde met een schamele 25 punten ofzo (ook vrij lastig als je pols vastzit).
En de 4 finalisten namen het tegen elkaar op met een potje stef stuntpiloot! Erg grappig om te zien hoe serieus dat spel gespeeld kan worden :).
Gefeliciteerd aan de winnaars! Veel plezier met alle spellen die jullie van het prijzengeld konden kopen!

Er waren verder mooie koopjes door de winkeliers, een paar 2e hands verkoopplekken (waaronder een mobiele verkoopplek van Niels). Er werden volop spellen gedemo'd door de uitgevers en er heerste een goede sfeer. Ook de catering was dit jaar erg goed verzorgd (zoals het er uit zag althans, ik heb zelf niks gekocht).

Rond een uur of 12 zijn er nog wat bsm'ers bij elkaar gekomen om William een verassing aan te bieden (geregeld door Moppersmurf Maarten)! Heb je er al een spel van gekocht??

Gespeeld heb ik met aicirtap Heersers van de Nijl en met de dames Elsje07 en een lezer hier op het forum Wakawaka (die speel ik nooit meer!)

Zelf ben ik rond 13.30 naar huis terug gegaan, bij mij was de koek op. Maar ik vond het super om er even bij te zijn!

Dank organisatie! :clap:
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Zuiderspel 2013 - 1 April

Bericht door Bridget »

Wij waren er pas na 12-en denk ik. Het was behoorlijk vol aan alle tafels, waardoor we zijn begonnen met Moddervarkens, dat op een tafel lag die net vrij kwam.
Paar rondjes gelopen op zoek naar koopjes, maar de 2e hands-stand was best wel prijzig. Ik ben de bring and buy- stand en dit forum met koopjes gewend. (verwend). Dus niets gekocht.
Later nog Lorrein, Myrmes en Gingkopolis gespeeld.
Helaas geen prijs gewonnen bij de BSM stand, maar ik ben wel benieuwd hoeveel ik er goed had.
Verder iedereen die ik gesproken heb of alleen maar even heb gezwaaid nogmaals groetjes. Was gezellig, tot weer een volgende beurs!
Everybody has the right to play...
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

De foto's gemaakt door Roll The Dice
http://www.rollthedice.nl/activiteiten/ ... erspel2013
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik stond om 945 uur al te kleumen voor de deur hihi.

Ik ben met verschillende mensen een rondje over de beurs gegaan.

Wat koopjes opgehaald van mensen van bsm. En nog 1 spel gekocht voor mijn broertje.
Prijzen vielen mij wat tegen op de beurs. Maar ik wist al dat je op zuiderspel niet voor de koopjes er moest zijn.

Niet veel gespeeld. Heersers van de nijl een stukje. Keyflower (echt 10x niks geef mij maar keythedral), half potje helvetia die is en blijf leuk/goed!, potje gepakt en gezakt gedaan en nog een potje bloqs. 's Middags was het op een gegeven moment zo druk dat er geen tafel meer vrij was :-( Had graag nog king of tokyo en poorters van de nieuwstad willen proberen maar dat kwam er niet van. Dat dan maar een keer op een speldag :-)

Ik heb mij prima vermaakt vandaag en vond het erg gezellig!
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Deze jubileum-uitgave van Zuiderspel trok alweer meer bezoekers dan de vorige editie. Vanuit de BSM-stand aan de ingang van de zaal zagen we zowel in de voormiddag als in de namiddag een bijna constante stroom spelers de zaal binnenwandelen op zoek naar informatie over nieuwe spellen en koopjes.

Het Eindhovens Dagblad plaatste al een filmpje op zijn site:
http://www.ed.nl/videoplayer/Tag/eindhoven#1.3744446
Zuiderspel is in enkele jaren uitgegroeid tot een gezellige beurs, met veel mogelijkheid tot spelen en een goede mix met verkoopstands. Mijn felicitaties aan de organisatoren.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Leuk filmpje.
En hoe aandoenlijk, die mevrouw die enigszins beschaamd toegeeft dat ze TE VEEL spellen thuis heeft.........
25!!!!!!! WTF!!!!!!!! :ugeek:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Legolias
Professor Pimpel

Bericht door Legolias »

rober schreef:Leuk filmpje.
En hoe aandoenlijk, die mevrouw die enigszins beschaamd toegeeft dat ze TE VEEL spellen thuis heeft.........
25!!!!!!! WTF!!!!!!!! :ugeek:
Ja, dat zag en dacht ik ook :lol: . Aan de andere kant: vijf jaar geleden zou ik er ook zo over gedacht hebben :P .
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Inmiddels wat foto's geplaatst op onze facebookpagina.
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Waarom heb ik die Ellis Smulders niet gezien? :P hahaha

25 is best veel hoor!~~!! :D voor een gemiddeld huishouden althans. hmm alhoewel, als ik kijk wat er nog bij mijn ouders staat van vroeger zitten die ook wel tegen de 15.

Haha ik vind sommige mensen een beetje oof, is toch altijd lastig als je zo een microfoon onder je snuit gedrukt krijgt ;).
Laatst gewijzigd door 16 Feet Pauly op di 02 apr 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Bridget schreef:Helaas geen prijs gewonnen bij de BSM stand, maar ik ben wel benieuwd hoeveel ik er goed had.
11.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

BaSL schreef:
Bridget schreef:Helaas geen prijs gewonnen bij de BSM stand, maar ik ben wel benieuwd hoeveel ik er goed had.
11.
:evil:
Everybody has the right to play...
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:D Sorry... ik kan er niets aan doen!
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

ja ik was compleet verdiept in een potje helvetia krijg je opeens een camera onder je neus :eh: :oops:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

BaSL schreef:Inmiddels wat foto's geplaatst op onze facebookpagina.
:thumbup: Leuke foto's! Jij hebt zeker een derde paasdag ;)
Zie ik mijzelf eens in actie :)
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

16 Feet Pauly schreef:Waarom heb ik die Ellis Smulders niet gezien? :P hahaha

25 is best veel hoor!~~!! :D voor een gemiddeld huishouden althans. hmm alhoewel, als ik kijk wat er nog bij mijn ouders staat van vroeger zitten die ook wel tegen de 15.

Haha ik vind sommige mensen een beetje oof, is toch altijd lastig als je zo een microfoon onder je snuit gedrukt krijgt ;).
Later zei ze of 30, tja durven we nog een eerlijk antwoord te geven als met een camera voor onze neus :D