Zelf heb ik twee dagen gedemoot voor QWG en heb dus van de verdere beurs niet heel veel meegekregen. Tussendoor wel een aantal keer over de beurs gelopen en ik vond de zaal door de nieuwe indeling een stuk gezelliger dan vorig jaar. Door de minder brede gangpaden en verbanning van de stripbeurs en de pony's van 999-games was het meer één geheel

.
Qua bezoekers was het op vrijdag net zoals vorig jaar rustig. Dit jaar 1700 bezoekers tegen vorig jaar 1800 was zelfs nog een lichte achteruitgang

. QWG had op het eerste en laatste uur van de beurs na de stand voor 50 tot 75% bezet en dat was zeker boven het gemiddelde. De bezoekers die er waren hadden als voordeel dat ze overal vrijwel direct konden gaan zitten en spelen

.
QWG had behoorlijk scherpe beursaanbiedingen. Ik vond het dus wat vreemd om in een ander item te lezen dat er weinig beursaanbiedingen waren. De beursprijzen van QWG lagen zeker 20 tot 30% lager dan de normale winkelprijzen. Er waren zelfs enkele uitschieters zoals Amyitis die je met ruim 50% korting kon meenemen. Verder lagen Siena en Reef Encounter voor slechts EUR 10,00 in het schap.
Ik begreep wel dat bij 999 de kortingen wat lager waren (ik meen 10% als ik het me goed herinner, maar misschien kan iemand dat bevestigen). Van andere uitgevers heb ik geen informatie.
Op zaterdag was het bomvol. De stand was voortdurend tussen de 75 en 100% bezet en het was echt gezellig druk. Ik heb nog niet doorgekregen wat de bezoekersaantallen waren maar die zijn denk ik zeker vergelijkbaar met vorig jaar (4.500 bezoekers op de zaterdag).
Het was leuk om heel diverse mensen te spreken. Ik herinner me onder andere een stel dat voor het eerst op het spellenspektakel aanwezig was en als "kinderen in een snoepwinkel" rondliepen
Verder sprak ik een vriendelijke jonge man die een webwinkel bleek te hebben en nog nooit van QWG had gehoord. Hij was zeer onder de indruk van de spellen en zou via Boosterbox wat gaan bestellen.
Als laatste wil ik de tekenaar van Boss Kito (Maikel Verkoelen) noemen die ik vrijdag even sprak terwijl hij zijn eigen creatie voor het eerst aan het spelen was. Ook dat is natuurlijk een uniek moment
Tot zover mijn herinneringen aan een wederom prachtig evenement. Wie weet schiet me later nog iets te binnen dan volgt er nog een update.