Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

En een prima invaller om zijn halve kennis caverna door te geven bij gebrek aan uitlegger! Danke Jan!andy schreef:De man met de baard die mee de showcase gepresenteerd heeft, heet Jan Van Hoef. Niet echt bekend in spellenland, maar zeker een leuke aangename speler.
We willen toch nog even hierop terug komen. Dit is helaas het enige incident dat we hebben mee gemaakt op Zomerspel. Ook wij van de organisatie waren wel geschrokken. We moeten er wel even bij vermelden dat de portefeuille op de grond lag en dat de eigenaar die na het partijtje was vergeten en de zaal had verlaten. Toen is de portefeuille waarschijnlijk 'opgeraapt' en helaas heeft een oneerlijke persoon het geld eruit gehaald. Als organisatie hebben we dit meteen in ons incidenten boek gelogd en de zaalverantwoordelijke heeft meteen alles in het werk gesteld (zelfs zijn post verlaten) om de portefeuille terug te vinden. Deze vonden we dan gelukkig achter in het toilet terug, helaas zonder de centjes. We vinden het ongelofelijk spijtig dat dit ene incident op zomerspel is gebeurd. We hebben er ook uit bij geleerd dat we altijd op onze spullen moeten letten!WTULTC schreef:Wat ik wel erg vond voor een van mijn medespelers was dat deze tijdens het finalespel, dus bij mij aan tafel, zijn zakken zijn gerold en dieven zijn knip hadden gestolen. Ik was enorm verbaast en geschrokken hierover en heb ook niets gemerkt tijdens het spelen en dat zo iets op zo'n kleine spellenbeurs gebeurd. Gelukkig is de knip met pasjes wel in een van de wc's terug gevonden, maar de financiële inhoud was wel al verdwenen.
Hey Davy, we hebben dit idd op Zomerspel al eens besproken. We gaan idd eens navragen wat iedereen vind van het boekingssysteem. Voor nieuwe spelers en mensen die wat minder in board games zijn was het systeem goed (veel goede feedback over gekregen). Anderen vonden het minder praktisch. Het is voor de organisatie ook doodgewoon minder werk als we hem laten vallenSpelmaecker Davy schreef:Hoi,
Ik wil toch nog iets kwijt over het boekingssysteem. Ik had het zondag al tegen Stefaan gezegd, maar ik vind zo'n boeksysteem op grotere evenementen echt niet haalbaar.
Situaties die ik heb meegemaakt en daardoor het spelplezier van sommige onderuit haalde:
- Het spel was nog niet beschikbaar omdat de vorige groep nog aan het spelen was.
- Velen gingen er van uit dat wanneer ze een spel hadden geboekt er ook iemand ging deelnemen die het spel kende. Vaak was dit echter niet zo en moest men soms lange tijd wachten op een speluitleg of moest een zaalverantwoordelijke zich nog door de regels ploegen, of werd gewoon gevraagd een ander spel te kiezen. Gelukkig kwam er niemand opdagen bij de spellen die ik had geboekt, zodat ik vrij kwam om Jurgen en co bij te springen bij speluitleg hier en daar.
- In het midden van een partijtje zegt plots één van de medespelers: 'Het spijt me, maar ik word aan de volgende tafel verwacht.' Uit armoe stoppen de andere spelers dan ook maar met het spel.
- Heel moeilijk om medespelers te vinden bij een 'ongeboekt' spel, want de meeste deelnemers hielden zich aan hun schema. Ook demonstrateurs van prototypes en spellenfirma's gaven dit aan dat het moeilijk was om mensen aan je tafel te krijgen omdat ze zich aan 'boekingen' hielden.
Ik miste vooral de charme van een spel uit de spellenkast te gaan halen en medespelers te zoeken en aan het spelen te gaan. Je kon idd gewoon spellen uitlenen, maar daarmee had je nog niet meteen voldoende medespelers.
Hele leuke en gezellige locatie. Vooral die vele kleine lokaaltjes, hoekjes maakten er iets apart van.
Maar als je mikt op een wijd publiek (Vlaanderen en Nederland) vind ik de locatie helemaal niet geschikt. In de nabijheid helemaal geen (goedkope) parkings of parkeermogelijkheden, de dichtste parking was toch nog een heel eind wandelen. Mik je enkel op de ruime omgeving van Gent is deze locatie geschikt, maar niet als Vlaanderen en omstreken je doel is. Ook met openbaar vervoer was deze locatie niet zo gemakkelijk bereikbaar.
Nu lijkt het alsof ik niet tevreden ben, integendeel, ik heb me heel goed geamuseerd en heel wat spellen kunnen uitleggen en zelf spelen. Ook heel wat nieuwe mensen leren kennen en vooral spellenclubs. Maar de bovenstaande 2 'verzuchtingen' heb ik bij heel wat mensen horen terugkeren in de loop van het weekend.