Wat is Zomerspel?
Zomerspel is een spellenfestival waar meer dan 1000 mensen – families en spelfanaten – samenkomen om met elkaar gezelschapsspellen te spelen rond de tafel. Dat doen we in een prachtig decor want we toveren de gemeentehallen van Merelbeke om tot de Far West!
Wanneer gaat Zomerspel door?
Op zaterdag 25 en zondag 26 juni 2016
Wat zijn de openingstijden?
Van 10u tot 18u
Waar gaat Zomerspel door?
Gemeentehallen – Kloosterstraat 26 in Merelbeke
Waar kan ik mijn wagen parkeren?
Gemeentehallen Kloosterstraat 26 (gratis) – Conversatie (gratis) – Driekoningenplein (betalend) – Kerkstraat (betalend) – Tramstelplaats (betalend) – Sportstraat (gratis)
Waar kan ik tickets kopen?
Via onze website http://www.zomerspel.be
Hoeveel kost een ticket in voorverkoop?
Volwassenen (ouder dan 18 jaar): 10 euro
Jongeren tussen 6 en 18 jaar: 3 euro
Kinderen onder de 6 jaar: gratis
Familieticket (2 volwassenen + maximum 3 jongeren jonger dan 18 jaar): 23 euro
Hoeveel kost een ticket aan de kassa?
Volwassenen (ouder dan 18 jaar): 12 euro
Jongeren tussen 6 en 18 jaar: 5 euro
Kinderen onder de 6 jaar: gratis
Familieticket (2 volwassenen + maximum 3 jongeren jonger dan 18 jaar): 25 euro
Hoe bestel ik mijn tickets in voorverkoop?
Je registreert je op de website http://www.zomerspel.be, je vult het formulier in onder het tabblad “Tickets” en je betaalt het bedrag via overschrijving.
Wanneer sluit de voorverkoop af?
Op vrijdag 18 juni 2016
Wat is de doelgroep van Zomerspel?
Zomerspel richt zich zowel op families als op doorwinterde spellenspelers. Jong en oud, iedereen is welkom!
Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste nieuwe Zomerspel-updates?
Door onze Zomerspel Facebookpagina te liken op Facebook
Kan ik iets drinken op Zomerspel?
Ja, zeker!
Plat water: 2 euro
Bruiswater: 2 euro
Cola: 2 euro
Cola zero: 2 euro
Limonade: 2 euro
Fruitsap: 2 euro
Koffie: 2 euro
Pils: 2 euro
Kriek: 2,5 euro
Duvel: 3 euro
Witte wijn: 2,5 euro
Rode wijn: 2,5 euro
Cava: 2,5 euro
Sangria: 3 euro
Kan ik iets eten op Zomerspel?
Ja, zeker!
Broodje met hesp: 3 euro
Broodje met kaas: 3 euro
Broodje met américain préparé: 3 euro
Broodje met eiersalade: 3 euro
(een broodje is een half stokbrood)
Mexicaanse wrap met vlees: 3 euro
Mexicaanse wrap met kip: 3 euro
Mexicaanse wrap veggie: 3 euro
Frietjes (met gratis ketchup of mayo): 2,5 euro
Frikandel: 1,5 euro
Frikandel spécial: 2 euro
Kaaskroket: 1,5 euro
Zijn de toiletten gratis op Zomerspel?
Ja, zeker!
Welke speelzones zijn er voorzien?
Een familiezone
Een expertzone met boekingssysteem
Een expertzone zonder boekingssysteem
Een prototyping zone
Een vrije speelzone met spellenbibliotheek
Een zone met miniature games
Wat valt er te beleven in de familiezone?
In de familiezone worden alle familiespellen uitgelegd door onze eigen speluitleggers. Naast een twintigtal spellen die vast op de tafels zullen liggen, zijn er ook heel wat spellen die op aanvraag zullen kunnen worden gespeeld. Je geeft door welk familiespel je graag zou willen spelen en een vrijwilliger zal dat spel met veel plezier op tafel brengen en vervolgens de spelregels aan jou en je medespelers uitleggen.
Wat valt er te beleven in de expertzone met boeking?
In de expertzone met boeking kunnen bezoekers op het evenement zelf een plaatsje voor een spel reserveren door hun naam op het boekingsbord te schrijven. Kleef gewoon een sticker met je naam naast het bordspel dat je graag wil spelen. Deze spellen zullen dan op vooraf bepaalde vaste tijdstippen aan deze mensen worden uitgelegd. Hier zullen vooral de langere, zwaardere spellen kunnen worden gespeeld.
Het grote voordeel van dit nieuwe boekingssysteem is dat je als bezoeker niet meer hoeft te wachten aan een speeltafel tot er plaats is. Je gaat op het afgesproken tijdstip naar de tafel met het gekozen spel en kan meteen beginnen spelen op het afgesproken uur.
Wat valt er te beleven in de expertzone zonder boeking?
In de expertzone zonder boeking voorzien we een groot aantal spellen die niet geboekt moeten worden. Vanaf het moment dat er voldoende personen aan tafel zitten die het spel willen spelen, krijgen zij een speluitleg door één van onze speluitleggers en kunnen ze starten met spelen.
Wat valt er te beleven in de prototyping zone?
Tal van prototype auteurs zullen aanwezig zijn in deze zone om hun nieuwste prototype met veel plezier aan jou voor te stellen. De volgende spellen zullen alvast aanwezig zijn: Pixie Queen, Gunslinger, Gamboni, RuleBender, Queen’s Kitchen en nog veel meer.
Wat valt er te beleven in de vrije speelzone met spellenbiblioheek?
Net als de voorgaande jaren zal ook de spellenbibliotheek opnieuw van de partij zijn. De spellenbibliotheek zal zich vooral toespitsen op de tweespelerspellen en de spellen met een kortere speelduur. Bezoekers kunnen spellen uit de bibliotheek ontlenen en dan zelfstandig spelen in de vrije speelzone. Uiteraard kan je in de vrije speelzone ook eigen spellen spelen (die je net hebt aangekocht of die je van thuis hebt meegenomen).
Wat valt er te beleven in de zone met miniature games?
Zomerspel biedt ook spellen aan met toffe miniaturen en een paint stand waar je kan leren om zelf miniaturen uit spellen te schilderen.
Wat is er voorzien voor families met kinderen?
Er is een kids corner met volwassen begeleiding waar kinderen kunnen knutselen en zich kunnen laten grimmen. Daarnaast zijn er toffe western activiteiten zoals koeien melken, lasso werpen, schieten en foto’s trekken in de jail.
Wat maakt Zomerspel verschillend van andere spellenevenementen?
Wij vinden het heel belangrijk dat onze bezoekers kunnen spelen in een mooie omgeving. Daarom hebben we Zomerspel dit jaar omgetoverd tot een groot western dorp. Grote houten western wanden, een saloon met buitenterras, een jail, een bank, dromenvangers, dynamiet, grote tipitenten, een doodskist, echte cactussen en nog veel meer. Daarnaast zullen al onze vrijwilligers (meer dan 100) rondlopen in een cowboy- of indiaanoutfit. Je zal de sfeer zien en voelen!
Daarnaast proberen we ons ook te onderscheiden door ons heel uitgebreid spellenaanbod waarvan elk spel wordt uitgelegd door onze vrijwilligers. We bieden heel wat populaire en recente spellen aan, zoals Skye, Codenames, Orléans, Mombasa, Blood Rage, Signorie, Deus, Nippon, New York 1901, Haru Ichiban, Mijn Dorp, Mysterium, Flick’em up, Forbidden Stars en nog heel veel meer spellen!
Kunnen we ook tweedehands bordspellen kopen op Zomerspel?
Uiteraard. Er zal een tweedehandsstand op Zomerspel aanwezig zijn. Je kan deze spellen nu al kopen of verkopen via onze website. Het enige dat je hiervoor moet doen is een ticket kopen voor Zomerspel (eerst registreren op de website) en dan kan je alle spellen die je wil (ver)kopen op onze website plaatsen. Spellen die niet vooraf zijn verkocht, worden op Zomerspel te koop aangeboden.
Zal er een spellenwinkel aanwezig zijn op Zomerspel?
Ja! De Spelgezel brengt een heel ruim assortiment bordspellen mee waarvan een groot aantal aan zeer scherpe prijzen. 20% op de verkoopprijs van de winkel. Op de Zomerspelwebsite kan je trouwens al aangeven in welke van deze spellen je interesse hebt.
Waar kan ik op Zomerspel zelf terecht met mijn vragen?
Bij de Zomerspel-infostand.
Waarom moet ik naar Zomerspel komen?
Omdat je zal genieten van ons fantastisch western bordspellenavontuur!
Veelgestelde vragen aan Zomerspel (ed. 2016)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Veelgestelde vragen aan Zomerspel (ed. 2016)
Laatst gewijzigd door ditterio op do 02 jun 2016, 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
aicirtap
- Critico
Re: Veelgestelde vragen aan Zomerspel
Mag ik vragen waarom er niet een 2 dagen kaart is? Ben nog in overweging of ik ga komen.
En ik neem verder aan dat je ook eigen consumpties mag mee brengen.
Verder zijn er nog tips om goedkoop en goed in buurt van het evenement te overnachten?
En ik neem verder aan dat je ook eigen consumpties mag mee brengen.
Verder zijn er nog tips om goedkoop en goed in buurt van het evenement te overnachten?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Hey Aicirtap,
Er is inderdaad geen 2 dagenkaart omdat we 20 euro een mooie prijs vinden voor twee dagen Zomerspel. Je krijgt echt waar voor je geld.
We hebben dit jaar wel voor het eerst gekozen voor een familieticket met een heel scherpe prijs. Voor 23 euro kan je met twee volwassenen en maximum 3 kinderen een hele dag plezier beleven. Dat is 12 euro goedkoper dan vorig jaar.
Je mag gerust ook eigen consumpties meebrengen hoor.
Ik heb weinig ervaring met hotels in Merelbeke of Gent maar er zijn wel heel veel hotels in Gent. Gent ligt overigens niet zo heel ver van Merelbeke. Misschien kunnen anderen goede hotels in Merelbeke of Gent aanraden?
Er is inderdaad geen 2 dagenkaart omdat we 20 euro een mooie prijs vinden voor twee dagen Zomerspel. Je krijgt echt waar voor je geld.
We hebben dit jaar wel voor het eerst gekozen voor een familieticket met een heel scherpe prijs. Voor 23 euro kan je met twee volwassenen en maximum 3 kinderen een hele dag plezier beleven. Dat is 12 euro goedkoper dan vorig jaar.
Je mag gerust ook eigen consumpties meebrengen hoor.
Ik heb weinig ervaring met hotels in Merelbeke of Gent maar er zijn wel heel veel hotels in Gent. Gent ligt overigens niet zo heel ver van Merelbeke. Misschien kunnen anderen goede hotels in Merelbeke of Gent aanraden?
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
gekke vraag van een hollander:
Wat is een broodje hesp?
Wat is een broodje hesp?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
JensVerwaest
- Party Animal
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
opgelost! dank u welJensVerwaest schreef:Hesp = Ham
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Best leuk die taalverschillen. Wat de een aanmaakblokje noemt, is voor de ander een RoboRally doos.JeVo schreef:opgelost! dank u wel
-
ouwezeeman
- Garnaal
Erwin schreef:Best leuk die taalverschillen. Wat de een aanmaakblokje noemt, is voor de ander een RoboRally doos.JeVo schreef:opgelost! dank u wel
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
aicirtap
- Critico
Erwin schreef:Best leuk die taalverschillen. Wat de een aanmaakblokje noemt, is voor de ander een RoboRally doos.JeVo schreef:opgelost! dank u wel
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!