Vanavond finale De Slimste Mens met Spellengek Peter Hein
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Vanavond finale De slimste mens met Spellengek Peter Hei
Inderdaad de Belgische versie is zoveel beter dan de Nederlandse versie. Het is niet voor niets dat ze bij de wereld draait door een tijd lang zowat elke dag wel bij de tv-draait door fragmenten gebruikten van de Slimste mens in België. Geniaal jurykoppels heb je daar. Zowat halve caberetvoorstellingen komen voorbij. Hier in Nederland mogen ze die van Rossum met zijn negativiteit van mij schrappen uit het programma. Hij voegt totaal niets toe, maar krijgt er wel een flinke zak geld voor terwijl ik alleen maar mensen ken die hem irritant vinden in het programma.
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. De Vlaamse versie is lachen, gieren, brullen, maar ik heb genoeg aan Youtubefragmenten met de jury. De Nederlandse vind ik meer op een kenniskwis lijken. Freriks is een prettige gastheer, Van Rossum vind ik een geweldig leuke knorrepot vol kennis.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
De Nederlandse manier is prima. als ik wil lachen om flauwe grappen zet ik een commerciele zender aan of een flauw cabaret programma. In NL is het een kenniskwis met vermakelijke grappen tussendoor, maar niet teveel.
En die oude brompotten van presentator en jury zijn juist vermakelijk dat ze van dat moderne gedoe van tegenwoordig niets hebben.
En die oude brompotten van presentator en jury zijn juist vermakelijk dat ze van dat moderne gedoe van tegenwoordig niets hebben.
Everybody has the right to play...
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
ben ik het alweer eens met Erwin en Bridget!
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Robertopellizini
- Genius
Gelukkig valt over smaak te twisten zeg.
Appels met peren vergelijken gaat wel ver hè, aangezien het dezelfde (!) kwis is. Het is meer jonagold met golden delicious vergelijken. In België gaat het om de kwis én om de humor. De kwis is niet minder door de aanwezigheid van grappen. In Nederland gaat het om de kwis (die er zeker niet minder om is geworden, ik kijk er nog steeds naar), en, oja, er moeten ook wat (vooral ongemakkelijke) grappen tussendoor van de heer Freriks en Van RossEm.
Appels met peren vergelijken gaat wel ver hè, aangezien het dezelfde (!) kwis is. Het is meer jonagold met golden delicious vergelijken. In België gaat het om de kwis én om de humor. De kwis is niet minder door de aanwezigheid van grappen. In Nederland gaat het om de kwis (die er zeker niet minder om is geworden, ik kijk er nog steeds naar), en, oja, er moeten ook wat (vooral ongemakkelijke) grappen tussendoor van de heer Freriks en Van RossEm.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Smaken verschillen en je kunt de NL of de Belgische versie leuker vinden.Bridget schreef: De Nederlandse manier is prima. als ik wil lachen om flauwe grappen zet ik een commerciele zender aan of een flauw cabaret programma. In NL is het een kenniskwis met vermakelijke grappen tussendoor, maar niet teveel.
Ik snap alleen niet wat je met dat moderne gedoe bedoelt. Wat is er modern aan?
Cabaret en grappen is zo oud als de weg naar Rome.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Guttegut, ben je weer eens op je psychologenpikkie getrapt?Robertopellizini schreef: Gelukkig valt over smaak te twisten zeg.![]()
Appels met peren vergelijken gaat wel ver hè, aangezien het dezelfde (!) kwis is.
-
Robertopellizini
- Genius
Nee, maar zulk stompzinnig taalgebruik (en dat was niet het enige) kon ik natuurlijk niet zomaar aan me voorbij laten gaan.Erwin schreef:Guttegut, ben je weer eens op je psychologenpikkie getrapt?Robertopellizini schreef: Gelukkig valt over smaak te twisten zeg.![]()
Appels met peren vergelijken gaat wel ver hè, aangezien het dezelfde (!) kwis is.
Het is ook zo heerlijk als je iedere keer weer hapt.
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Heren, kunnen we het respectvol houden en niet op de man spelen?
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
Bridget
- Phoenix
De brompotten moeten niets hebben van moderne muziek en bezigheden. Als er een vraag is waar het gaat over Famke Louise of Instagram haken de oude heren af en vinden het niks. (Ik ook niet...) maar de manier waarom ze gaan converseren is bij voorbaat al vermakelijk.Edwin84 schreef: Ik snap alleen niet wat je met dat moderne gedoe bedoelt. Wat is er modern aan?
Zij haken af bij dat moderne gedoe - bedoel ik dus.
-
Robertopellizini
- Genius
Helemaal mee eens. Echter, als iemand mij persoonlijk aanvalt, dan kan die persoon natuurlijk iets dergelijks terug verwachten.Tamara_Bakker schreef: Heren, kunnen we het respectvol houden en niet op de man spelen?
Enfin, leuk om zo'n bekende spellenverslaggever eens op tv slim te zien zijn.
-
Bridget
- Phoenix
Bij 6 Inside zat hij met zijn broer Barricade te spelen, niet echt een goed voorbeeld.
Peter Hein! Had svp even iets anders uit de kast getrokken! Of haakt Rick Paul dan af?
ps: Nu nieuwsgierig hoe je zus heet.
Peter Hein! Had svp even iets anders uit de kast getrokken! Of haakt Rick Paul dan af?
ps: Nu nieuwsgierig hoe je zus heet.