Cartographers

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pinson
Meeple

Cartographers

Bericht door Pinson »

Weet iemand of er plannen zijn om Cartographers in Nederland uit te brengen? Het valt me op dat het spel veel goede beoordelingen krijgt en regelmatig in de aandacht is.

Labels:
larsje86
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Cartographers

Bericht door larsje86 »

Mag ik vragen waarom je een Nederlandse uitvoering zou willen?

Er is amper tekst in het spel aanwezig alleen op de score kaarten. Denk dat de markt voor een Nederlandse uitgave te klein is, omdat het dus heel goed in het engels te doen is. (zeker als je een vertaling van de regels kan vinden.

Btw TOP spel :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Afbeelding
liefde_is
Veenboer

Bericht door liefde_is »

Ik zou ook een Nederlandse Uitgave willen. Ook al is het weinig tekst, als die in het Nederlands wordt gegeven is het spel voor veel meer mensen toegankelijk en komt het ook op tafel als ik speel met niet enthousiaste gamers. (Want daar is het spel zeker geschikt voor)

En een spel als Santo Domingo heeft minder tekst als Cartographers en komt nu 3 jaar na datum van verschijnen alsnog in een Nederlandse uitgave. Dus ik denk dat er zeker wel ruimte is op de Nederlandse markt voor Nederlandse uitgaves.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Er is een partij in gesprek geweest over een Nederlandstalige editie, maar dit heeft uiteindelijk niet geresulteerd in een overeenkomst met de Amerikaanse hoofduitgever.

Los daarvan zijn Nederlandstalige edities commercieel interessant wanneer je een groter publiek weet te bereiken. Zulke fantasy settings zijn nou eenmaal meer iets voor de hobbyspeler en wat minder voor de grote massa. Daarbij zal de foeilelijke coverafbeelding ook niet helpen (en is vervangen een dure grap).

Ten slotte heeft de gemiddelde hobbyspeler meestal geen moeite met de Engelse taal, waardoor een fors deel van de doelgroep al is bediend.
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

Precies dat laatste wat Erwin zegt was mijn idee.

De foeilelijke voorkant ben ik het btw totaal niet mee eens. Fantasy thema kan ik mij wel voorstellen, maar het thema spreekt überhaupt niet zo aan kaarten makers voor een koning?
Afbeelding
KrisZeeland
Garnaal

Bericht door KrisZeeland »

Ik denk dat er nu een Nederlandse uitgave van is, aangezien ik de kaartjes met Nederlandse teksten heb gezien.
Ik kan het alleen niet meer terug vinden.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

KrisZeeland schreef: Ik denk dat er nu een Nederlandse uitgave van is, aangezien ik de kaartjes met Nederlandse teksten heb gezien.
Ik kan het alleen niet meer terug vinden.
Dit is 'm: http://www.intrafin.eu/nl/board-games/c ... l-nl-26729
KrisZeeland
Garnaal

Bericht door KrisZeeland »

A geweldig Erwin, bedankt.

Ik snap overigens de ondertitel roll play niet.
Voor mij is het gewoon een soort Clever, maar dan met wat thema, prachtig art-work en een hele mooie cover.

Als ik ooit een bon van de plastisch chirurg cadeau zou krijgen zou ik zulke oren willen
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

KrisZeeland schreef: Ik snap overigens de ondertitel roll play niet.
Het spel is gepositioneerd in hetzelfde universum als het spel Roll Player. Lucas Ribeiro illustreerde beide spelseries.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding