Niet echt een voorkant om tot koop over te gaan.
Artwork, wat vind je de lelijkste cover?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
rien
- Sojaboon
Re: Artwork, wat vind je de lelijkste cover?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dit topic vind ik haast nog vermakelijker dan het topic over de mooiste covers. Wat een troep komt er voorbij zeg
.
Cyril: Ik heb een aantal goede spellen bedacht! Maar nu zoek ik nog een tekenaar.
Arnaud: Ik kan wel wat tekenen broer, zal ik het proberen?
Ik denk dat het meespeelt in de kwaliteit van de illustraties of er een externe tekenaar is aangesteld, of dat het dichtbij huis wordt gezocht. Er zullen overigens gerust ook fans te vinden zijn, het blijft natuurlijk allemaal een smaak-kwestie.
Je hebt wel gelijk, heel veel van zijn covers ogen nogal inspiratieloos en inderdaad met weinig boeiende achtergrond. Puur hypothetisch, zal het als volgt gegaan zijn?The Iced One schreef: Ik vrees dat ik de meeste covers van Arnoud Demaegd echt lelijk vind, behalve Myrmes, Shakespeare en de Unlock reeks als ik zijn spellen zo zie, zijn het allemaal gedrochten.![]()
Cyril: Ik heb een aantal goede spellen bedacht! Maar nu zoek ik nog een tekenaar.
Arnaud: Ik kan wel wat tekenen broer, zal ik het proberen?
Ik denk dat het meespeelt in de kwaliteit van de illustraties of er een externe tekenaar is aangesteld, of dat het dichtbij huis wordt gezocht. Er zullen overigens gerust ook fans te vinden zijn, het blijft natuurlijk allemaal een smaak-kwestie.
-
Jehnnycash
- Veenboer
Zo, dat is inderdaad geen pareltje nee:Bongo schreef: De cover van INIS.....
(weet ff niet hoe je hier een plaatje in krijgt)
Die cover is zo lelijk... het spel daardoor na release 2 jaar of zo aan de kant laten liggen... en nu staat ie al heel lang in mijn pers top 10 (en miss wel top3) !!

Deze mag wat mij betreft zeker niet ontbreken. Niet de lelijkste, maar hij doet voor mij echt helemaal niks.

-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Er komen echt wel gedrochten voorbij zeg.
Ongelooflijk dat iemand daar ooit akkoord voor heeft gegeven.
-
Saaur
- Grote Dienaar
Heeft waarschijnlijk met smaak te makenLucky Jack schreef: Er komen echt wel gedrochten voorbij zeg.![]()
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Over Inis valt nog wel te discussiëren (ze wilden de authentieke Keltische stijl nabootsen), maar er zijn hier volgens mij toch wel gepost die niemand hier zal verdedigen hoop ikSaaur schreef:Heeft waarschijnlijk met smaak te makenLucky Jack schreef: Er komen echt wel gedrochten voorbij zeg.![]()
Ongelooflijk dat iemand daar ooit akkoord voor heeft gegeven.heb Inis nooit een lelijke cover gevonden, ook al vind ik de andere mooier
Met spijt in het hart moet ik zeggen dat ook de cover van de laatste kickstarter van onze vrienden van Gamebrewer mij totaal niet aansprak (en dat geldt voor de vormgeving van het volledige spel):

SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
liefde_is
- Veenboer
Inderdaad, smaken verschillen. Ik vind die van Pantheon en Sint Petersburg helemaal niet zo lelijk. Al denk ik dat er niemand is die Cannes mooi vind (ik had die nog nooit gezien, maar jeetje wat een lelijk design)
Uit mijn collectie vind ik Modern Art echt het lelijkst. Niet alleen de cover ook het spelmateriaal vind ik niet mooi. Het spel speelt geweldig dus dat compenseert alles, maar ik zou dit spel graag in een versie zien met de zonnebloemen van van Gogh, de waterlelies van Monet, de nachtwacht van van Rijn en vooruit om nog iets moderns te hebben de dames van Ans Markus.

Uit mijn collectie vind ik Modern Art echt het lelijkst. Niet alleen de cover ook het spelmateriaal vind ik niet mooi. Het spel speelt geweldig dus dat compenseert alles, maar ik zou dit spel graag in een versie zien met de zonnebloemen van van Gogh, de waterlelies van Monet, de nachtwacht van van Rijn en vooruit om nog iets moderns te hebben de dames van Ans Markus.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Dit past ook in het rijtje.

-
Jerome
- Gouverneur
Uit de eigen collectie, met nadruk op eruit, is Tiny Towns.
Op de kleine plaatjes die ik vooraf gezien had zag het er allemaal wel leuk uit, met vrolijke kleurtjes en schattige diertjes. Toen ik de doos thuis kreeg bleef er niets over van mijn positieve indruk. Perspectieflijnen kloppen niet, elk diertje is een kopie van elkaar met exact dezelfde gezichtsuitdrukking, de frivole architectuur blijkt gedrochtelijk, de kleuren vloeken.
Omdat ik het nou eenmaal gekocht had hebben we het een keer gespeeld en toen ook dat tegenviel zo snel mogelijk verkocht.

Re: Modern Art
Ik ben wel benieuwd naar die eerste versie. Zelf heb ik de Oink editie gekocht en die vind ik fantastisch. Ook speelde ik een keer de Amerikaanse uitgave (met het ‘ontploffende hoofd’) en de kunstwerkjes die daarin geveild worden zien er nog beter uit. Overigens denk ik dat Modern Art met gevestigde namen thematisch niet zou kloppen, omdat je aan het speculeren bent met kunstwerken en de Van Goghs, Rembrandts en andere giganten zijn voorbij het speculatieve.
Op de kleine plaatjes die ik vooraf gezien had zag het er allemaal wel leuk uit, met vrolijke kleurtjes en schattige diertjes. Toen ik de doos thuis kreeg bleef er niets over van mijn positieve indruk. Perspectieflijnen kloppen niet, elk diertje is een kopie van elkaar met exact dezelfde gezichtsuitdrukking, de frivole architectuur blijkt gedrochtelijk, de kleuren vloeken.
Omdat ik het nou eenmaal gekocht had hebben we het een keer gespeeld en toen ook dat tegenviel zo snel mogelijk verkocht.

Re: Modern Art
Ik ben wel benieuwd naar die eerste versie. Zelf heb ik de Oink editie gekocht en die vind ik fantastisch. Ook speelde ik een keer de Amerikaanse uitgave (met het ‘ontploffende hoofd’) en de kunstwerkjes die daarin geveild worden zien er nog beter uit. Overigens denk ik dat Modern Art met gevestigde namen thematisch niet zou kloppen, omdat je aan het speculeren bent met kunstwerken en de Van Goghs, Rembrandts en andere giganten zijn voorbij het speculatieve.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dat kan! Je kan prints van deze tekeningen bestellen (en zo lang de voorraad strekt zelfs de originele tekeningen) op de website van de illustratrice: https://nataliarojasart.com/.WTULTC schreef: Tegen de muur zou ik wel een vogel uit Wingspan willen. Die zijn zo mooi getekend en in een woonkamer staat zo'n rustige vogel aan de muur wel mooi denk ik.
-
olavf
- El Capitan
Ha, je bent me voor Erwin
. Precies deze wilde ik noemen. Zeldzaam knullig ...
Erwin schreef: Moest meteen aan deze denken.
![]()
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Ik vind deze ook niet echt geslaagd, al kan ik niet dadelijk zeggen waarom niet. Er is iets dat me stoort, en het zijn niet alleen de kleuren.
-
olavf
- El Capitan
Om er zelf toch nog een toe te voegen. Deze kitsch vind ik niets:
-
olavf
- El Capitan
Ik denk dat het komt door de cofveve ...Kire schreef:
Ik vind deze ook niet echt geslaagd, al kan ik niet dadelijk zeggen waarom niet. Er is iets dat me stoort, en het zijn niet alleen de kleuren.
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Jezus, wat is dit? Shane MacGowan het bordspel?rien schreef: