Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Vandaag kan je op Radio 1 (B) luisteren naar de Belpop 100: de mooiste liedjes van Belgische bodem. In het Nederlands, Frans, Engels, Duits, of welke taal dan ook. Zolang ze van Belgische origine zijn. Van ingetogen zachte kleinkunst, over chansons en pop tot harde rock of een vleugje folk en blues, een uitgebreid boeket om van te genieten. De Belpop 100 wordt vandaag gepresenteerd tussen 9u en 18u.
Voor de eventuele luisteraars uit de het noordelijk deel van de Lage Landen: heel wat nummers zal je zeker kennen, maar hoogst waarschijnlijk zal je ook een aantal verborgen parels ontdekken...
Een geweldige dag. En zeker niet alleen voor de top 10. De hele dag knallers uit onze roemrijke belpop geschiedenis.
Trouwens, ik vond het de voorbije week ook al geweldig met een hele week belpop centraal op radio 1.
mazinho schreef:
Zal de Belpop Top 100 achteraf beschikbaar gemaakt worden in een Spotify playlist? Lijkt me wel wat om de komende tijd in etappes naar te luisteren.
Zeker wel. Die van de voorbije jaren staan nog op Spotify. Die van vorig jaar komt voor 79% overeen met die van dit jaar, heb ik net begrepen (qua nummers, maar dan op andere plaatsen in de top 100)
mazinho schreef:
Zal de Belpop Top 100 achteraf beschikbaar gemaakt worden in een Spotify playlist? Lijkt me wel wat om de komende tijd in etappes naar te luisteren.
Zeker wel. Die van de voorbije jaren staan nog op Spotify. Die van vorig jaar komt voor 79% overeen met die van dit jaar, heb ik net begrepen (qua nummers, maar dan op andere plaatsen in de top 100)
Een grote kans dat er een aparte themazender met Belpop volgt. Momenteel heeft Radio 1 al een apart kanaal voor de Lage Landen-lijst en de Classics 1000. En wie graag pareltjes met live concerten en verrassende combinaties van artiesten volgt, zijn er de Radio 1-sessies.
De speellijst van de radioprogramma's kan je hier volgen. Je kan ook tijdelijk de uitzending herbeluisteren.
En als je er al helemaal niet genoeg van kan krijgen, dan kan je nog altijd de heerlijke verhalen den De Dikke Delvaux herbeluisteren. Honderden mooie weetjes over driekwart eeuw Belgische muziek.
Morgen zaterdag 27/1, van 9u tot 18u, kan je op VRT Radio 1 opnieuw luisteren naar de Belpop100: de mooiste Belgische muziek volgens de luisteraars van Radio.