Spelers gezocht - Rotterdam

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

Bericht door Bored Gaymer »

Hoi allemaal,

Ik (38) en mijn partner (44) wonen op de grens van het centrum/delfshaven, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg. Heel ons leven wel bekend geweest met bordspellen van het Bart Smit caliber (Cluedo, Monopoly, Catan, Risk, etc). Ongeveer 12 jaar geleden kwam een vriend van ons eens met Carcassonne aanzetten en werd onze liefde voor bordspellen weer echt aangewakkerd en sloeg al snel om in een echte hobby en passie. Dat eerste jaar vooral heel veel spellen aangeschaft die we al jaren in de boekhandels of speciaalzaken zagen liggen en veel soorten uitgeprobeerd. Al snel kwamen we erachter waar onze interesses liggen en wat we leuk vinden. Helaas is dat niet altijd overeenkomstig voor ons twee.

De laatste 12 jaar spelen we zo'n beetje elke avond wel een bordspel met elkaar (dus voornamelijk twee spelers). Af en toe schuift bovengenoemde vriend ook aan, of wij bij hem. In de loop der jaren zijn er wel eens andere spelers geweest, maar of door verhuizingen of door het ontbreken van een klik met elkaar is dat vaak maar bij een handvol spelletjes gebleven. Ook ben ik weleens naar spellenclubs/verenigingen geweest, maar voel mij daar niet zo op mijn gemak.

Ik zit namelijk op het autisme spectrum. Drukte, te veel nieuwe mensen en de stress om sociaal mee te gaan is dan groot waardoor ik niet echt kan aarden. In een meer prive-setting is dat een stuk makkelijker voor mij. Sinds ik samen ben gaan wonen en verhuisd ben naar Rotterdam, zie ik ook heel wat minder mensen. Omdat ik graag bordspellen speel, ben ik op zoek naar mensen die graag eens afspreken om iets te spelen. Dat kan overdag aangezien ik momenteel vaak thuiswerk of vrij ben (werk parttime), maar 's avonds kan ook en soms zal mijn vriend dan aanschuiven als hij daar nog kracht voor heeft na een werkdag. Weekenden zijn uiteraard ook mogelijk.

Ik vind het belangrijk om te melden dat ik soms direct kan zijn. Als ik bijvoorbeeld zie dat er kaarten gebogen worden of richting de mond gaan, dan zeg ik daar iets van zonder na te denken of het tactvol is. Met nagels op tegels drukken kan ik ook slecht tegen. Tijdens het spelen, komt er ook geen vet, nat of kruimelig eten op tafel. Meestal is het Engelse drop, winegums, M&M ofzo. Maar een handje M&Ms pakken en die dan minutenlang in je hand houden terwijl je aan het nadenken bent over een beurt wordt ook niet altijd gewaardeerd
Hygiene en dan voornamelijk schone handen en het gebruik van deo is ook wel belangrijk. Liever ook geen rokers.

Ik wil hier liever gewoon eerlijk in zijn, zodat niemand voor verrassingen komt te staan. Van verrassingen houd ik namelijk niet zo. meeple

Heeft dit alles je niet afgeschrikt en lijkt het je toch leuk eens een spel te spelen, laat gerust een reactie achter of een PM. Ik zou het fijn vinden als je je daarin dan kan voorstellen of een link naar je Facebook-profiel ofzo, dat helpt mij al heel erg. Voel je vrij om vragen te stellen aan mij/ons, mocht je die hebben. Kijk ook gerust naar mijn collectie om te kijken of er iets tussenzit wat je graag zou willen spelen: https://boardgamegeek.com/collection/us ... own=1&subt...
Het varieert van lichtere spellen en vrij basic eurogames tot wat grotere spellen met miniatures en dergelijke. Mijn top 10 is momenteel (in willekeurige volgorde): Tokaido, Castles Of Burgundy, Drum Roll, Blood Rage, Ankh, Rising Sun, Sub Terra, Stone Age, Dwellings of Eldervale. Coop spellen zijn minder ons ding, hoewel we er wel een paar van hebben (o.a. Sub Terra, Nemesis, Okko, Power Rangers Heroes Of The Grid, Mysterium).

Ons doel is om een klein groepje op te bouwen om af en toe en in wisselende bezetting mee af te spreken. Vooral zonder verplichtingen.

Misschien tot snel? :)
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Re: Spelers gezocht - Rotterdam

Bericht door beekiebeekie »

https://www.facebook.com/groups/591311831708613/

We hebben een platform op FB om gemakkelijk mensen uit te nodigen en een WhatsApp groep om kennis te maken en chatten. Begonnen als A15 nabij Gorinchem en Dordt, maar nu flink gegroeid tot aan Breda en Zwolle toe. Ook in en rondom Rotterdam mensen genoeg die wel willen spelen.

Wees welkom.
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

beekiebeekie schreef: https://www.facebook.com/groups/591311831708613/

We hebben een platform op FB om gemakkelijk mensen uit te nodigen en een WhatsApp groep om kennis te maken en chatten. Begonnen als A15 nabij Gorinchem en Dordt, maar nu flink gegroeid tot aan Breda en Zwolle toe. Ook in en rondom Rotterdam mensen genoeg die wel willen spelen.

Wees welkom.
Hoi,

ik ben al lid van deze groep, maar na de vraag of ik toegevoegd wilde worden aan de whatsapp groep omdat daar alle actie plaatsvond, niet meer gereageerd omdat het mij een beetje afschrok.

Is het anders goed mij alsnog toe te voegen en dat ik link naar dit voorstelstuk? Of dat ik het op de Facebookgroep plaats? Denk namelijk dat 't voor mij wel belangrijk is als bovenstaand bekend is bij iedereen en niemand voor verrassingen komt te staan.
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

Je bent vrij om te plaatsen wat je wilt. Een groep valt of staat met activiteit. Ervaring is dat degenen die niet in de WhatsAppgroep willen, of eruit gaan, zelf niet hosten of naar spelavonden van anderen komen. Als jij host, dan bepaal jij de regels en die kun je aangeven in de omschrijving van het evenement zelf als je hem aanmaakt. Maar je kunt jezelf natuurlijk voorstellen in de groep, geen probleem.
YnSeBnY
Jakkiebak!

Bericht door YnSeBnY »

Hi,

samen met mij vrouw spelen wij vaak spellen en zijn ook op zoek naar wat enthousiastellingen in de buurt. Nu wonen wij wel in Hellevoetsluis en dit is soort van in de buurt maar ook niet helemaal. Ik heb toen des tijds meegedaan met de Tang Garden group pledge dus we hebben elkaar kort gezien! Bedankt nog voor het regelen hiervan.

Wij zijn wel slecht mobiel wegens wij kinderen hebben (3 jaar & 6 maanden) dus afspreken is soms wel een logistieke uitdaging voor ons. (Maar zijn makkelijk bereid toe dit te regelen)

Verder klinkt het best herkenbaar. Wij zijn ook erg voorzichtig met onze games en vooral ik kan er niet tegen wanneer mensen de zaken doen die jij beschrijft. Ik hou ook van directheid en daar ben ik zelf ook wel van. Leuke games heb je ook ik zie dat we ook redelijk dezelfde smaak hebben qua games. Ik heb hier een lijst naar mijn bgg: https://boardgamegeek.com/collection/user/YnSeBnY

Mocht je interessant hebben om te contacten laten we dit dan even via pm doen :)

Groetjes,

Sebas

Ps: Wij zijn geen rokers en we zijn voornamelijk schoon :P
Afbeelding
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

Bedankt voor je reactie! Ik heb je een PM gestuurd :)