Uploaden spelregels (delen van) BGG

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Knipoog
Garnaal

Uploaden spelregels (delen van) BGG

Bericht door Knipoog »

Bij uploaden in de spelregel sectie op BGG is een van de vinkjes die je kan zetten:
"I own all necessary rights for this file and authorize Geekdo to use this file under the Terms of Service."
(Vertaling Ik bezit alle benodigde rechten voor dit bestand en geef Geekdo toestemming om dit bestand te gebruiken onder de Servicevoorwaarden.)

Het gaat om, nog niet op BGG aanwezige, verklaring van fiches enzo.
De Nedelandse vertaling is uiteraard van mij, dat heb ik gedaan, maar daar zitten ook, uit de originele spelregels gekopieerde, plaatjes in.
Ik heb het spel en die spelregels.

Kan ik nu met een gerust hart dit uploaden, of moet ik voor optie 2 gaan en aan de makers toestemming vragen?
"I have received all necessary licenses, consents, and permissions to use and authorize Geekdo to use this file under the Terms of Service."

Als het optie 2 moet zijn dan wordt het helpen van elkaar op BGG niet makkelijker.
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Uploaden spelregels (delen van) BGG

Bericht door Erwin »

Ik zou voor optie 2 gaan, jij hebt immers niet de rechten op de afbeeldingen. Ik vraag me af of jouw beoogd gebruik onder de Europese ‘fair use’ equivalent zal vallen. En dan hebben de Amerikanen ook nog eens hun eigen regels op dit gebied.

Ten slotte plegen de BGG-officials onaangenaam en weinig flexibel te reageren wanneer zij vinden dat iemand de heilige BGG-regeltjes heeft geschonden.

Better safe than sorry.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef: Ik zou voor optie 2 gaan, jij hebt immers niet de rechten op de afbeeldingen. Ik vraag me af of jouw beoogd gebruik onder de Europese ‘fair use’ equivalent zal vallen. En dan hebben de Amerikanen ook nog eens hun eigen regels op dit gebied.

Ten slotte plegen de BGG-officials onaangenaam en weinig flexibel te reageren wanneer zij vinden dat iemand de heilige BGG-regeltjes heeft geschonden.

Better safe than sorry.
Eens. Optie 2 is netter ook, gewoon even vragen bij de uitgever met je bestanden erbij. Ik neem aan dat het om een spel gaat waarvan de rechten nog relevant zijn.
Afbeelding
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Als je de vertaling doet op vraag van de uitgever dan geef je dat gewoon mee in de commentaar naar de Admin "On request of publisher". dan gaat het makkelijker door de molen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Dank allen, optie 2, ik ga eens kijken of ik ergens een akkoord kan krijgen.
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.