Is het bij Chili Dice toegelaten om de dobbelstenen die je al hebt weggelegd uiteindelijk niet te gebruiken? Ik veronderstel dat de weggelegde dobbelstenen niet opnieuw mogen gedobbeld worden maar is het toegelaten om ze uiteindelijk niet te gebruiken?
Voorbeeld: na de eerste worp worden 2 dobbelstenen met 2 ogen weggelegd in de veronderstelling dat de speler voor zo veel mogelijk dobbelstenen met 2 ogen gaat. Maar na de 2e worp liggen er 4 dobbelstenen met 6 ogen. Is het dan toegelaten om de 4 dobbelstenen met 6 ogen te gebruiken voor je beurt als je beurt dan eindigt?
Dit staat volgens mij niet duidelijk in de spelregels.
Bedankt
Chili Dice
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kathan
- PIONier
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Chili Dice
Je mag in je beurt net zo lang met dobbelstenen naar keuze gooien als je wilt, óók met de dobbelstenen die je al weg had gelegd. En elke keer als je gooit streep je 1 van je 30 beurten af. Je stopt met gooien als je tevreden bent met je resultaat (of als al je 30 beurten op zijn). In jouw voorbeeld heb je de keuze om alleen de 4 zessen te noteren, of alleen de 2 tweeën, of (omdat het 2 paren van elk minimaal 2 dobbelstenen zijn) het totaal bij Gelijken zetten, en als laatste kun je de totaalscore natuurlijk bij Kans kwijt. Je bent dus niet verplicht om alle gegooide dobbelstenen te gebruiken voor je score.
-
Kathan
- PIONier
Bedankt voor de duidelijke informatie.
Vanwaar haal je dit? In de spelregels lijkt dit niet expliciet vermeld, tenzij ik erover lees.
Vanwaar haal je dit? In de spelregels lijkt dit niet expliciet vermeld, tenzij ik erover lees.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
In de spelregels staan voorbeelden van de vijven en van de rode zijden waarvan er maar een paar gebruikt worden voor de score. En onder het kopje verder dobbelen: de speler die aan de beurt is mag zo vaak hij wil dobbelstenen naar keuze opnieuw dobbelen. ( er staat dus NIET dat je opzij gelegde stenen niet opnieuw mag dobbelen). En dat is tegelijkertijd de uitdaging, de grap van dit spelletje is natuurlijk dat je op tijd stopt anders ben je heel snel door je 30 keer dobbelen heen .
-
rocketnortherly
- Uno
Waar ik woon, gelden totaal andere spelregels.helena schreef: ma 30 dec 2024, 09:12 In de spelregels staan voorbeelden van de vijven en van de rode zijden waarvan er maar een paar gebruikt worden voor de score. En onder het kopje verder dobbelen: de speler die aan de beurt is mag zo vaak hij wil dobbelstenen naar keuze opnieuw dobbelen. ( er staat dus NIET dat je opzij gelegde stenen niet opnieuw mag dobbelen). En dat is tegelijkertijd de uitdaging, de grap van dit spelletje is natuurlijk dat je op tijd stopt anders ben je heel snel door je 30 keer dobbelen heen .