Bordspel nieuws van april: een Kickstarter Ramp & Nieuwe spellen! | Bordspel nieuws April 2025

Uitleg en reviews van bord- en kaartspellen d.m.v. beeldmateriaal

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BordSpelGids
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: youtuber
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bordspel nieuws van april: een Kickstarter Ramp & Nieuwe spellen! | Bordspel nieuws April 2025

Bericht door BordSpelGids »

Welkom bij het Bordspelgids Bordspelnieuws April! In deze aflevering duiken we diep in de nieuwste bordspelreleases, verrassende aankondigingen, en onthullingen zoals een mogelijke nieuwe Memoir '44 Star Wars-editie! We bespreken de impact van de Chinese importtaxen op de spellenindustrie, analyseren de winnaars van de American Tabletop Awards 2025, en delen pijnlijk nieuws over drie gefaalde Kickstarters van Final Frontier Games. Verder brengen we updates vanaf de beursvloer met Robbin, nemen we de top 10 bestsellers door (waar Deep Regrets plots de eerste plaats pakt!), en kijken we naar nieuwe titels van White Goblin Games, 999 Games en meer.

https://youtu.be/w8h4QSRN_M8?si=z-cbji09B-cPY5_R
IMG_7055.jpeg
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
Bordspellengids
Meeple

Re: Bordspel nieuws van april: een Kickstarter Ramp & Nieuwe spellen! | Bordspel nieuws April 2025

Bericht door Bordspellengids »

Laat me vooropstellen dat ik dit nog steeds een vervelende situatie vind. Nu dat je ook hier post lijkt het erop dat je geen moeite wil steken in het onderscheiden tussen ons en jullie. Dit vinden wij erg jammer. Wij zijn een klein hobby kanaal en wij hebben geen grote allures. Aangezien er op deze manier alleen maar verwarring ontstaat en wij ons niet willen associëren met jullie of jullie content laat je ons niet veel keuze dan dat wij onze naam moeten veranderen. Wij zitten niet te wachten op gedoe rondom dit punt omdat dit alleen maar negativiteit met zich meebrengt. En daarvoor zijn wij niet een kanaal begonnen. Bij deze veranderen wij onze naam naar Bordspelgeuzen en hopen dat het daarmee af is. Ik wens jullie veel succes met jullie kanaal.
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Re: Bordspel nieuws van april: een Kickstarter Ramp & Nieuwe spellen! | Bordspel nieuws April 2025

Bericht door siepie »

Ah ik vond het al vreemd....jammer ook dat dit nieuwe kanaal niet even zich voorstelt voor dat het begint met spammen!
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Als ik objectief kijk zie ik beide kanalen 2 maanden geleden nog geen YouTube video hadden. Is het niet toeval dat jullie dezelfde naam kiezen? Of speelt hier meer tussen twee kanalen die bekenden van elkaar zijn?
Bordspellengids
Meeple

Bericht door Bordspellengids »

Wij beschuldigen inderdaad niemand. Wij kennen de goede mensen van dit kanaal niet persoonlijk. En ik geloof dat het gaat om een toevalligheid. Wij zien graag een manier dat er geen verwarring ontstaat en aangezien er genoeg ruimte is voor iedereen lijkt ons dit de snelste en fijnste manier om dit op te lossen. Mochten wij een negatieve toon hebben aangeslagen in ons vorig bericht dan onze excuses.
BordSpelGids
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: youtuber

Bericht door BordSpelGids »

@bordspellengids @siepie @Edwin84
Hoi ik ben Roy,

Bij deze klaar ik graag de situatie even verder uit,
2-3 maanden geleden kreeg ik het idee voor een bordspel kanaal te maken dat hopelijk op een leuke manier bijdraagt aan de fantastische bordspel Community!

Hierna volgden in de loop van de eerst volgende maand de voorbereidingen voor het maken van een nieuwe brand, eerst opzoek naar een naam en controleren of deze beschikbaar is op verschillende social media platformen. Na wat suggesties en brainstormen later kwam ik op de naam bordspelgids. Toen ik dan rond zocht of deze al in gebruik was bleek hij nog niet in gebruik te zijn, enkel een reeds lang in actief instagram account zonder content en 1 follower. (Deze heb ik dan ook gecontacteerd voor het overnemen van de naam). En heb dan ook alle nodige accounts gemaakt.

Na een naam volgde een periode van het opbouwen van mijn studio, uitvoeren test opnamens, bewerken, optimaliseren van het kanaal, en uitdenken en werken van concepten. Logo’s en graphics creëren, etc etc…

Kort om dit nam enige tijd…

Na deze voorbereidingen was het dan zo ver! Onze eerste 6 video’s waren online en de laatste nieuwe ging viraal (voor mij toch 😉) 3 dagen later kreeg ik dan een email die ik niet had verwacht. Blijkbaar had ik een soort gelijke naam broertje, niet spelgids maar spellengids.
Een Kanaal waar ik gelijktijdig mee ben begonnen. Met de vraag: of wij er van afwisten dat zij bestonden en of dit toeval was, na enkele vriendelijke mails met elkaar back and forward hadden we begrepen dat we met een zeer toevallige situatie zijn opgescheept. (Side note: Ik vermoed dat we beide ChatGPT hebben gebruikt voor namen te brainstormen, ik had toen ook het voorstel gekregen voor bordspellengids maar vond het enkelvoud beter klinken)

Uit deze mails heen en weer hebben we geconcludeerd dat er zeker geen opzet in het spel was. Als ook dat de search engine zelfs tot zeer recent mij niet vertoonde wanneer je dubbelvout gebruikt en hen niet vertoond wanneer je enkelvout vertoond, we hadden tot op heden dan ook besloten te zien wat dit zou brengen en hadden tot nu toe geen contact meer.

Ik vermoed dat mijn naamgenootje zal zijn verschoten dat ik op deze website ook actief ben geworden, en heb gekozen dezelfde naam als mijn kanaal te gebruiken (ik was niet op de hoogte dat zij hier ook aanwezig waren, maar eerlijk is eerlijk ik had het ook niet gechecked)
Dit forum ben ik toevallig tegen gekomen eerder deze week bij het doen van opzoekwerk voor bovenstaande video. Tot nu toe was ik een Bgg user only. Maar kwam met het zoeken van nieuws artikelen op deze leuke comunity uit waar ik interessant onderwerpen vond bij het nieuws channel.

Na dan even op de website rond te kijken zag ik dan ook dat het hier gebruikelijk was om video content te delen zoals: spelzolder en meetle had ik gezien en wou dan ook graag mij toevoegen hierbij. Heb hierdoor ook al enkele van jullie beter mogen leren kennen 👋!

En dan zijn we helemaal bij!

@siepie
Je hebt hebt hier een punt! Dus bij deze neem ik graag ook de kans misschien dat ik morgen nog even verder na kijk waar een deftige hallo post thuis hoort maar:

Ik ben Roy, eigenaar van BordSpelGids, 25J en kom uit belgie. Ik heb al een redelijke tijd een liefde voor bordspellen en heb een collectie van een 100 tal,
Ik zou mezelf zeker nog geen bordspel expert noemen maar ook zeker geen nieuwtje.

Mijn doel: Ik wil graag een nieuw nederlands bordspel kanaal starten met mijn unieke content, waar hopelijk bordspel liefhebbers van kunnen genieten en eens mee lachen, deze bordspel nieuws video was een van de eerste nieuwe concepten die ik wou uitproberen. En ik heb ook nog een hele lijst met ideeën waar ik niet op kan wachten voor ze uit te proberen. Ik heb zeker nog ook veel te leren en ik zal foutjes maken onderweg, maar dat hoort er bij en we proberen er het beste en iets leuks van te maken.

TLDR: no hard feelings, pech met tegelijkertijd dezelfde naam online, ik ben roy van het bordspelgids kanaal
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Jammer dat jullie tegelijk hetzelfde idee hadden maar beiden succes met je kanaal