2 pionnen

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Joverowa
Caballero

2 pionnen

Bericht door Joverowa »

Allen,

Als hobby speel ik niet enkel spellen, maar loop ik ook op zeer regelmatige basis mijn neus ... eeuuh mijn GPS achterna.
Ik doe dus aan geocaching.

Zowel ik als Stoffelke (Ook een geek qua spellen en ook een ceocacher)hadden graag beiden een Travel Bug de wereld (Benelux) ingestuurd om het bordspel een beetje te promoten.
Daarom hadden we er graag een grote pion a la Pandemie aan gehangen.

Niemand een grote pion/meeple teveel? Of iets anders dat zich duidelijk aan bordspellen linkt en GEEN dobbelsteen is??

We hadden al op sites gekeken met spelonderdelen maar de aankoophoeveelheden liggen te hoog. En in Essen hadden we dit idee nog niet :(
derodehazen.be
Afbeelding
Piet
Beheerder

Re: 2 pionnen

Bericht door Piet »

Ik heb hier een massa pionnetjes liggen in geel, blauw, groen en rood. Maar het zijn er in de gewone maten. Als je er wil, stuur je maar een pb met jouw adres. Dan stuur ik je een setje.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Volstaat schaakpionen ook? Die zijn vaak wat groter en de kans dat er oncomplete schaakspelen in omloop zijn is behoorlijk groot. Een pion kun je zo kwijt raken bij schaaktoernooien etc...

Wel leuk overigens dat geocaching... Ooit toen ik hier in de buurt naar een molen ging kijken stopte er een auto en de mensen daarvan gingen wat rondneuzen tot dat ze doosje of zo hadden gevonden en daar zat dan wat in of schreven ze iets bij op...
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Geocachingervaring heb ik ook genoeg :mrgreen: , maar grote pionnen liggen ook hier niet dikbezaaid.
Wel een leuk idee overigens om een pion rond te laten reizen. Maar dit kan toch ook wachten tot na Spiel?
Je kunt eigenlijk alles op spellengebied laten rondreizen. Wat denk je bijvoorbeeld van een speelkaart? Deze moet je dan uiteraard wel even plastificeren, anders is hij zo kapot.
Kijk even in de bak met overtollige spelmaterialen en dan komt het vast goed!

Die pion kom ik later wel tegen... :D

@WTULTC: woon je in Zeeland? Daar liggen namelijk nogal wat caches in de buurt van molens...
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Enrico schreef:Geocachingervaring heb ik ook genoeg :mrgreen: , maar grote pionnen liggen ook hier niet dikbezaaid.
Wel een leuk idee overigens om een pion rond te laten reizen. Maar dit kan toch ook wachten tot na Spiel?
Je kunt eigenlijk alles op spellengebied laten rondreizen. Wat denk je bijvoorbeeld van een speelkaart? Deze moet je dan uiteraard wel even plastificeren, anders is hij zo kapot.

@WTULTC: woon je in Zeeland? Daar liggen namelijk nogal wat caches in de buurt van molens...
Alles is idd mogelijk om eraan te hangen. Maar ik haat kaarten :twisted:
We willen het niet te klein maar ook niet te groot. Dus eigenlijk dachten we dus aan een pion a la pandemie of de Maharadja van het gelijknamige spel.
We willen gewoon dat het item zeker kan worden gerelateerd naar het betere bordspel.
Het kan zeker wachten tot na Spiel, maar het kriebelt zo...
derodehazen.be
Afbeelding
Sebastiaan
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: www.de-dondersteen.nl

Bericht door Sebastiaan »

Joverowa schreef:
Enrico schreef:Geocachingervaring heb ik ook genoeg :mrgreen: , maar grote pionnen liggen ook hier niet dikbezaaid.

Alles is idd mogelijk om eraan te hangen. Maar ik haat kaarten :twisted:
We willen het niet te klein maar ook niet te groot. Dus eigenlijk dachten we dus aan een pion a la pandemie of de Maharadja van het gelijknamige spel.
We willen gewoon dat het item zeker kan worden gerelateerd naar het betere bordspel.
Het kan zeker wachten tot na Spiel, maar het kriebelt zo...
Ik heb hier nog een doos liggen met allerlei zooi. Ben je toevallig binnenkort in de buurt? :D
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Nee, niet provincie Zeeland.. Wel in de buurt van dorp Zeeland in Noord-Brabant... :wink:

Daar in de buurt in dorp met een mooie molen ligt in cashes... (ik verklap zo hopelijk toch niets mocht je nog een keertje in deze buurt gaan rijden)..
Afbeelding