Uitbreiding Stenen Tijdperk

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Uitbreiding Stenen Tijdperk

Bericht door Jorrit »

Geruchten over een uitbreiding voor Stenen Tijdperk worden steeds sterker. Hoewel op BGG nog wordt getwijfeld aan het nieuws, meldt zowel Spiele-Check als Cliquenabend hetzelfde:

Stone Age uitbreiding
2-5 spelers
60 minuten

- Nieuwe locatie
- Nieuwe grondstof: juwelen
- Nieuwe kaarten
- Nieuwe gebouwen
- Vijfde speler

Voorlopig enkel van Hans im Glück.
Afbeelding

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Re: Uitbreiding Stenen Tijdperk

Bericht door Mistharfare »

Cliquenabend heeft het volgens mij over genomen van Spiele-check :D
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Leuk, ik dacht nochtans dat 999 Games Het Stenen Tijdperk niet meer (of bijna niet meer) in voorraad heeft. Misschien komt er dan ook een reprint?
Afbeelding
atarki
Rooster Booster

Bericht door atarki »

Dat heeft dit spel zeker verdiend.
Wat spelen we vandaag?
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Pedro777 schreef:Leuk, ik dacht nochtans dat 999 Games Het Stenen Tijdperk niet meer (of bijna niet meer) in voorraad heeft. Misschien komt er dan ook een reprint?
Er zijn veel Duitse uitbreidingen die de Nederlandstalige markt niet halen.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Bart schreef:
Pedro777 schreef:Leuk, ik dacht nochtans dat 999 Games Het Stenen Tijdperk niet meer (of bijna niet meer) in voorraad heeft. Misschien komt er dan ook een reprint?
Ik ben bang dat dit idd geen reden voor 999 games hoeft te zijn, de verkopen in nederland vielen enorm tegen en daardoor zijn ze gestopt met het spel te produceren, ik denk niet dat dat veranderd door de uitbreiding.
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Ah, dus dat was de reden. En ik maar denken dat hij nergens meer te krijgen was omdat hij juist zo goed liep.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

missiloon schreef:Ik ben bang dat dit idd geen reden voor 999 games hoeft te zijn, de verkopen in nederland vielen enorm tegen en daardoor zijn ze gestopt met het spel te produceren, ik denk niet dat dat veranderd door de uitbreiding.
Als dit inderdaad het geval is, zal die uitbreiding er zeker niet komen. De ervaring leert immers dat uitbreidingen i.h.a. veel minder goed verkopen dan een basisspel.
Bart51
Grote Dienaar

Bericht door Bart51 »

Ik zou het jammer vinden dat 'Stenen Tijdperk' geen reprint zou krijgen en op die manier een tweede kans om het beter te doen dan vaak gezegd wordt.
Het is een spel dat echt in familieverband gespeeld kan worden en misschien komt die uitbreiding er toch.
Mistharfare
Website beheerder

Bart schreef:
Als de spelregels er maar komen en het spel taal onafhankelijk is, dan zie ik geen probleem. Meestal zit er niet zoveel regels bij dit soort uitbreidingen dus vind het niet zo'n probleem dat ze dit niet uitbrengen in het Nederlands.

BTW Waarom niet gewoon Stone Age kopen (die nog goed verkrijgbaar is) en de NL regels hier downloaden.
Marcello
PIONier
Persoonlijke Ondertitel: Carpe Diem

Bericht door Marcello »

Hoi allemaal, Ik heb dus ook Stenen Tijdperk maar de engelse versie (Stone Age). Is exact hetzelfde als de nederlandse alleen met engelse handleiding.

Leuk dat er een nieuwe uitbreiding komt, kan niet wachten. Ik heb bovendien al een uitbreiding. Deze kreeg ik via een duits spellenmagazin. (http://www.spielbox.de) Daar koop ik regelmatig een exemplaar omdat er voor tal van spellen uitbreidingen gratis erbij zitten die je anders nergens kunt krijgen of heel moeilijk kunt bemachtigen. Bij mijn uitbreiding van Stenen tijdperk zaten 6 nieuwe hutten en een spelregelverandering waardoor je nu ook kunt aangevallen worden door wilde beesten. Deze kun je verslaan met wapens net zoals je gereedschap gebruikt. Heb je te weinig of geen wapens leggen dus 1 tot meerdere van je mannetjes het loodje en verdwijnen van het bord. Via de liefdeshut kun je uiteraard weer mannetjes "bijmaken".

Iemand Interesse? Voor de doe-het-zelvers onder ons moet het geen probleem zijn om het na te maken. De spelregels ( inclusief een solitair-versie) zijn in het engels. ik stel ze graag ter beschikking.

Greetz,

Marcello

PS wens me geluk op 4 september 2011, want dan doe ik mee met het NK Dominion
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Marcello schreef:
Dan zullen we elkaar daar mss treffen!
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Wat raar dat stenen tijdperk niet liep ?! :think: Het spel ziet erg mooi en goed uit. En zo moeilijk is het ook weer niet te leren en er zijn verschillende tactieken om te winnen. Daarnaast is het spel anders afhankelijk van het aantal spelers. Ben wel aagje naar de uitbreiding.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Mistharfare
Website beheerder

Translated News of The Opinionated Gamers schreef: Wat ik heb geleerd over de uitbreiding is dat de uitbreiding wordt geleverd met een nieuwe bron (die eigenlijk niet echt een bron is, het is meer voedsel), een nieuwe plek in het dorp en een 5e speler. De bron is sieraden. Het is nodig om een ​​aantal van de nieuwe hutten te bouwen en om kaarten te kopen van de extra (5e) kaart-ruimte, die zich links van de 4e resource bevindt. Het nieuwe dorp plek werkt vergelijkbaar met de landbouw plaats, de speler kan hoger te komen staan op een ladder om zo middelen te kunnen ruilen. En natuurlijk zijn er nieuwe hutten en kaarten. Afbeeldingen komen wanneer Hans Im Gluck gaat releasen!
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Pedro777 schreef:
Marcello schreef:
Dan zullen we elkaar daar mss treffen!
Ik denk van wel... alhoewel we niet van elkaar weten hoe we eruit zien kan ik pedro 777 misschien wel spotten, er doen meen ik maar 4 belgen mee...

Jullie worden tot gehakt gemaald!!! :D hahahaha. normaal speel ik niet competitief, waarschijnlijk zondag ook niet.