Het leven naast de spelletjes...

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Davio
Nederlands Kampioen Dominion 2012

Re: Het leven naast de spelletjes...

Bericht door Davio »

spellenclubapeldoorn schreef:
Davio schreef:Ik werk bij een klein ICT-bedrijfje als software programmer.
Verder voetbal in het bierteam van de lokale vv.

Ik kijk graag Amerikaanse series (Game of Thrones, Chuck, Dexter, etc..) en films.
Wat voor taal schrijf je ?
Dat varieert.

In het verleden Progress 4GL/OpenEdge (kom je nog wel veel tegen bij bedrijven), webtalen als PHP en JavaScript, maar mijn hart ligt toch het meeste bij .NET en dan voornamelijk C#.

Mag volgende week maandag op voor mijn Windows Dev .NET 4.0 certificaat van Microsoft.
Daarna wil ik Web Dev en de andere boeken uit de MCPD serie doen om uiteindelijk naast MCTS ook MCPD te worden.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door wennepen »

Hier in Den Haag wordt er, naast het spelen van bordspellen, ook veel en fanatiek getennist :D
Verder ben ik ook te porren voor een etentje (thuis, bij vrienden of buiten de deur) en reizen. Eerstvolgende trip die op het programma staat, is een drieweken trip naar de Verenigde Staten. Daar zullen mijn vriend en ik ook in het huwelijk treden! :thumbup:

Maar goed, tennis, lekker eten, reizen, lezen overigens ook. Om mijn spellenverslaving te sponsoren, werk ik overdag als communicatieadviseur bij een detacheringsbureau. Ik hobbel dus van klus naar klus. Heel erg leuk en afwisselend!
Jahwe
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel

Bericht door Jahwe »

Naast de spellen lees ik graag (voornamelijk fantasy), onderhoud ik een website, ga ik ballroomdansen met mijn vriendin (verloofde) en hou ik er een bourgondische levensstijl op na waarmee ik bedoel dat ik graag een biertje drink en een leuk restaurantje nooit afsla :)

Vriendin en ik hebben ook net een huis gebouwd (laten bouwen) en daar kruipt ook nog wel wat tijd in de afwerking, meubeltjes in elkaar steken en dingetjes tegen de muur hangen.

En om te ontspannen werk ik overdag als Service manager voor een telecom firma waarbij ik me focus op de Hosting/server tak van het bedrijf.
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Erwin schreef:
Het Geel Pionneke schreef:In combinatie met mountainbiken moet ik nog eens proberen ...
Bier & mountainbiken schijnt ook goed te combineren met revalideren. :wink:
Revalideren? Als in: Herstellen na een ongeval?
Daar zie ik wel hometrainers en water, maar geen mountainbiken en zeker geen bier!
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bridget schreef:Revalideren? Als in: Herstellen na een ongeval?
Daar zie ik wel hometrainers en water, maar geen mountainbiken en zeker geen bier!
Bekijk het eens in termen van 'oorzaak en gevolg'. :wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Naast het werk en spelletjes geniet ik van fantasy boeken, fietsen, twee miauwende mormels, pingelen op m’n Strat, muziek luisteren, films en/of series kijken op de home cinema set (nog een handvol dagen, dan begint het tweede seizoen van A Game of Thrones) en beetje tuinieren.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Bridget schreef:
Erwin schreef:
Het Geel Pionneke schreef:In combinatie met mountainbiken moet ik nog eens proberen ...
Bier & mountainbiken schijnt ook goed te combineren met revalideren. :wink:
Revalideren? Als in: Herstellen na een ongeval?
Dat bier kan je nog weleens verbazen hoor. Ik heb recent een vijftal maanden in Heliomare mogen verblijven en een deel van de revalidanten was daar elke avond in de bar beneden te vinden voor het nodige (en soms overmatige) nuttigen van bier.

Ik heb mijzelf daar erg over verbaasd, maar dat kan ook komen omdat ik zelf geen druppel alcohol drink.
Rabuto
Grote Dienaar

Bericht door Rabuto »

Lekker buiten zijn, zeker nu ;-)
Bezig met mijn fototoestel, is wat minder aan het worden de laatste tijd.
Proberen elke week naar de sportschool te gaan,
en het komende seizoen lekker te fiesten in de omgeving.
Theatersporten, onze eigen website: http://sterkspul.woelmuis.nl/SterkSpul/thuis.html

Ik werk als verpleegkundige in de vgz zorg op Dennendal in den Dolder,
erg leuk.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Overdag ben ik werkzaam bij een bedrijf die tools ontwikkelt voor het betrekken van klanten, het stimuleren van innovatie en het doen van vernieuwend marktonderzoek. Met deze tools helpen we bedrijven hun producten en dienstverlening te verbeteren. Ik ben hier voornamelijk bezig met het programmeren en onderhouden van deze tools en servers.

In de avonduren en weekenden speel ik uiteraard graag een spelletje, maar hou ik me ook bezig met mijn eigen onderneming in webapplicaties. De tijd die daarna nog over is besteed ik weer aan het doorontwikkelen van BSM.

Voor je het weet, is dan de week al voorbij. Als het even kan dan zit ik ook nog graag even lekker op het terras of in een restaurant, lekker te genieten :)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Tja, dan kan ik niet achterblijven natuurlijk, ik moet nu ook kleur bekennen. Zoals velen hier werk ik ook in de ICT, alleen wat meer aan de klantenkant. Ik werk voor een bedrijf dat ERP-software ontwikkelt voor bouwbedrijven.

Mijn functie daar is pre-salesconsultant wat inhoudt dat ik me verdiep in de problemen waar klanten in de praktijk tegenaanlopen. Vervolgens richt ik een demo-omgeving in en geef ik daarna een verkooppresentatie.

Naast mijn passie voor bordspellen zing ik in een gospelkoor en probeer ik de nodige aandacht aan mijn drie kinderen te geven. In het verleden heb ik ook redelijk actief aan wielrennen gedaan (recreatief) maar dat is met mijn huidige lichamelijke gesteldheid helaas niet meer mogelijk. Vorig jaar september heb ik een levertransplantatie ondergaan, waardoor ik (nog) niet volledig terug ben in het arbeidsproces.
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Naast het spelen van en het lezen over spellen, mag ik (bij mooi weer) graag geocachen en kickbiken. Ik ga één keer per week tennissen voor de fun met een vriend op een bedenkelijk niveau. Ik probeer m'n noors een beetje bij te houden, door het lezen van een noors krantje dat ik wekelijks ontvang, en door af en toe op noorse websites te kijken. Bij deze (http://preikestolengamers.no/) noorse spellengroep ga ik over een paar weken spelletjes doen! Vroeger, toen ik nog een jonge God was (ahum), speelde ik voetbal en zaalvoetbal. Ik ga graag op vakantie maar vind het ook heerlijk om weer thuis te komen.
In het dagelijks leven verdien ik de kost als landmeter/maatvoerder, en heb een bijbaantje als speldemonstrateur voor 999-Games. Ik woon samen met Pleunie, die gelukkig ook van spelletjes houdt, op z'n tijd.

Greetz.
Afbeelding
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

Wel leuk om zoveel reacties te lezen! :P

Blijkbaar zijn er veel ICT'ers, wandelaars en leesliefhebbers...

:clap:
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Zal ik ook maar even toegeven dan ;)

Naast de bordspellen die soms een beetje de overhand hebben ;) speel ik ook computergames, aardig verknocht op't moment aan Starcraft II. Alhoewel ik 1 v 1 maar in de bronze league speel ;). ( de laagste).

Daarnaast speel ik graag bordspellen, oh nee wacht... ;) ik hou er ook enorm van om mensen voor de gek te houden... hehehe niet echt eigenlijk, maar het gebeurt wel. Ik zwem een aantal keren per week, maar de pens is nog niet weg...

Verder speel ik basgitaar (en doe ik een aantal backing vocals) in een band genaamd Sideshift Harry, effe linkje: http://www.myspace.com/sideshiftharry luister en huiver!! :D hahaha.

Volgens mij was hem dat zo verder wel...
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

16 Feet Pauly schreef:Verder speel ik basgitaar (en doe ik een aantal backing vocals) in een band genaamd Sideshift Harry, effe linkje: http://www.myspace.com/sideshiftharry luister en huiver!! :D hahaha.
Dat is zogezegd geen alledaagse muziek Paul.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Erwin schreef:Naast het werk en spelletjes ...
Dat verklaart veel... :think:
Afbeelding