Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
De standhouders volgen (als onze webafdeling een beetje meewerkt) zo spoedig mogelijk. Qua aantallen inschrijvingen ben ik niet ontevreden. Er zitten een aantal nieuwelingen tussen!
Dit is beter nieuws dan ik elders heb gehoord (er zou relatief weinig belangstelling voor stands zijn, met name bij winkeliers en bij sommige uitgevers). Doet me deugd.
Ik vind dit toch wat scherp gesteld. Ik zie het nieuwe spellenspektakel toch liever lukken dan mislukken. Tenslotte draagt zo'n beurs bij tot de algemene euforie rond "het bordspel". En ik vind het toch ook nog altijd belangrijk dat er ook aandacht besteed wordt aan Nederlandstalige versies van een spel. We willen de spellenwereld toch niet helemaal overlaten aan de Duitsers?
Nee ik hoop echt dat Spellenspektakel in Zwolle en Spel in Broechem successen worden. Ik hoop alleen dat ze volgend jaar niet in hetzelfde weekend vallen. Misschien moeten beide organisaties toch eens met elkaar praten (als dat al niet gebeurd is)
De standhouders volgen (als onze webafdeling een beetje meewerkt) zo spoedig mogelijk. Qua aantallen inschrijvingen ben ik niet ontevreden. Er zitten een aantal nieuwelingen tussen!
Dit is beter nieuws dan ik elders heb gehoord (er zou relatief weinig belangstelling voor stands zijn, met name bij winkeliers en bij sommige uitgevers). Doet me deugd.
Ik vind dit toch wat scherp gesteld.
Ik ben blij dat de organisator het aantal standhouders als positief ervaart. Leg mij s.v.p. eens uit waarom dit "scherp gesteld" zou zijn.
David schreef:Sorry Erwin , ik had je boodschap verkeerd begrepen. Mijn excuses Even dacht ik dat je het goed nieuws vond dat er weinig standhouders zouden zijn.
Ah, ik snap het. Geen probleem!
(Ik ken een Belgisch forum waar ik onlangs zelf last had van een tijdelijke storing in de leesvaardigheden...... vraag maar aan Cymric...... )
Ik woon in Antwerpen en ben al jaren, samen met enkele vrienden, een trouwe spsp bezoeker. De laatste jaren maakten we met veel plezier gebruik van het arrangement in het hotel tegenover het beursgebouw. We maakten er een gezellig spelweekendje van. Misschien hebben jullie ons op de beurs of in het hotel wel eens gezien in onze witte T-shirts met "The Play-Mates" logo.
Ik vind het jammer dat de afstand wat vergroot is, maar dat op zich is dat niet echt HET probleem voor mij. Er zijn twee andere zaken die maken dat wij er waarschijnlijk niet zullen zijn :
1) het valt samen met spel 2007 van de forumfederatie waar we ook elk jaar naar toe gaan. Dat is voor ons een beurs dicht bij huis waar je veel kan spelen, kan kopen aan interessante prijzen, weinig inkom moet betalen.
2) ik heb nog GEEN tegenhanger gevonden van het Holiday-Inn arangement in Eindhoven gevonden. De sfeer in de conferentiezalen van het hotel, die voor de gelegenheid op vrijdag- en zaterdagavond tot speelhol ter beschikking gesteld werden, maakte van dit weekend toch wel iets speciaals. Vorig jaar testen we er nog een prototype uit samen met Corn van Moorsel, de eigenaar van Cwali.
Heeft er misschien iemand een tip voor een gezellig (en betaalbaar) spellenweekend ter vervanging ?
Mijn advies voor spsp : organiseer de beurs in een ander weekend en tracht een goede regeling te maken met een hotel dicht bij waar de liefhebber nog verder kan genieten van de gezellige sfeer tot in de late uurtjes.
De vernieuwde site ziet er wat mij betreft prachtig uit. Ook zie ik een aantal interessante initiatieven terug. Ik denk dan aan:
- Combinatie met een stripboekenbeurs (afgekeken van SPIEL?)
Voor meer info over dit deel van de beurs zie http://www.oostnederlandsestripboekenbeurs.nl/
- Een viertal NK's (Taj Mahal, Kolonisten, Carcassone en Pinguin)
- Een intensieve samenwerking met Ducosim (en hopenlijk veel deelnemende verenigingen) Is daar overigens al meer info over?
- Uitgebreide mediacampagne via de Wegenerbladen en Jetix.
Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de aanwezige handelaren (afgelopen jaar was wat dat betreft een dieptepunt) en de aanwezigheid van spelauteurs (zoals vorig jaar met de gebr. Lamont die Paniek in de Wei signeerden).
Dierik schreef:- Een intensieve samenwerking met Ducosim (en hopenlijk veel deelnemende verenigingen) Is daar overigens al meer info over?
Ik ben benieuwd wat dit zal opleveren. Ducosim heeft zich de afgelopen jaren (*) opgesteld als een knusse gezelligheidsvereniging, met een stuitend laag ambitieniveau. Het wordt tijd dat ze de schroom van zich afschudden en eindelijk inzien en laten zien dat ze een waardevol landelijk instituut op spelgebied (kunnen) zijn.
Ik hoop verder dat ze de cordinerende rol goed oppakken en de andere clubs met meer publicitaire energie benaderen dan ik de afgelopen 10 jaren van Ducosim heb gezien.
Erwin
(*) De presentatie van Ducosim op de laatste Spellenspektakels was overigens een positieve uitzondering.
Dierik schreef:Combinatie met een stripboekenbeurs (afgekeken van SPIEL?)
Ik zou zeggen: beter goed afgekeken dan slecht zelf verzonnen. Overigens vraag ik me wel af of deze toevoeging uit nood geboren is omdat het geplande vloeroppervlak niet gevuld kon worden of dat de stripboekenbeurs als zinvolle/leuke aanvulling op de beurs bedoeld is. Dit laatste zou kunnen, aangezien de totale oppervlakte van het gebouw toch groot genoeg is.
Dierik schreef:Een intensieve samenwerking met Ducosim (en hopenlijk veel deelnemende verenigingen) Is daar overigens al meer info over?
Het enige dat ik weet is dat het de bedoeling is dat het winnende prototype van de spellenontwerpwedstrijd gespeeld kan worden. Er is mij verteld dat er behoorlijk wat ontwerpen ingestuurd zijn, dus dan zou het winnende ontwerp zeker de moeite waard moeten zijn.
Verder hoop ik dat Roll The Dice weer iets vergelijkbaars als vorig jaar in gedachten heeft. De mogelijkheid om te stemmen op je favoriete beursspel heeft veel aandacht opgeleverd en dat kunnen de verenigingen goed gebruiken!
cymric schreef:99 euro voor 2 overnachtingen plus 2x ontbijt plus 3x toegang tot het SpSp per persoon? Dat mag een wel hl bijzondere deal worden genoemd.
Dat is goed nieuws. Dit zijn dezelfde voorwaarden als de deal in Eindhoven de vorige jaren. Weeral een argument extra om mijn vrouwtje te overtuigen
Het enige probleem is nu nog dat mijn oudste dochtertje op ma 26 nov jarig is en het ook Spel 2007 is op zondag 25 nov. Verjaardagsfeestje op zaterdag en Spel op zondag is de meest voor de hand liggende keuze. Maar dan is er niet veel ruimte meer voor het spsp