Ducosim jubileum beurs - 21 mei

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Cwali
Uitgever

Re: Ducosim jubileum beurs - 21 mei

Bericht door Cwali »

Morgen neem ik een prototype mee van gepland volgend Cwali-spel.
Naam: *Bees, Trees & Chimpanzees*
2-5 spelers. 50 minuten incl. uitleg.
Ik probeer er vroeg te zijn, maar de reis vanuit Maastricht ...

Ik maak er nog een topic over in forum hier op BSM, maar moet nu haasten. Je kan alvast iets uitleg en fotoos vinden op https://www.boardgamegeek.com/article/22681216#22681216

Hier een paar fotoos. Nog zonder tekenwerk ... morgen kan ik het allemaal uitleggen.
Spel is licht, superdiep, en cool. :)
BTC 4 players 15 Mai.jpg
(62.84 KiB) 556 keer gedownload
13187841_1322966924398754_1875854215_n.jpg
(72.66 KiB) 559 keer gedownload
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Weer terug en lekker wat spelletjes kunnen proberen, alchemist, mijn dorp, codenames, tide of time. Zoveel spellen spelen lukt je op een Essen Spiel niet op een dag :D
Afbeelding
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door warjan »

Was gezellig en druk (terecht voor deze toffe beurs). Leuke impuls aankopen gedaan, hoop ik.

Ook gesproken met Aerjen, die in Tilburg evenementen gaat organiseren voor spellenmakers en spelers die het leuk vinden om te gaan testen. Dus naast het Spellenmaakgilde in Groningen, is er ook nu een initiatief in het zuiden. :thumbup:

Zie de meetup pagina die hij ervoor heeft aangemaakt:
http://www.meetup.com/Board-and-Card-Ga ... n-Tilburg/
arjanvanhouwelingen.com
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

warjan schreef:Leuke impuls aankopen gedaan, hoop ik...
Oh oh, wat heb je allemaal meegenomen? :o :lol:
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

vrieskist schreef:Weer terug en lekker wat spelletjes kunnen proberen, alchemist, mijn dorp, codenames, tide of time. Zoveel spellen spelen lukt je op een Essen Spiel niet op een dag :D
Als je op donderdag of vrijdag gaat krijg je toch redelijk makkelijk zoveel gespeeld hoor (tenzij je bij kleine standjes staat te wachten).

Was inderdaad vandaag leuk. Mijn 5e keer in de laatste paar jaar en het was toch echt een stuk drukker dan normaal. De Bring & Buy stand had veel mooie koopjes zag ik. Zelf ook 2 spellen relatief snel verkocht. Daar is veel opgebracht!

Redelijk wat gespeeld ook, maar was niet even positief over alles.
Council of Four. Wel aardig spel, maar thematisch niet al te sterk, en toch iets te geluksafhankelijk aan het begin (met een goede start krijg je al gauw 'rich get richer'-probleem, zonder catchup-mechanisme). :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Sint Petersburg, 2e editie. Gespeeld met nieuwe marktfase, zonder uitbreidingen. Ik vind de nieuwe fase niks toevoegen. Sterker nog, het lijkt een nieuw random element toe te voegen (in welke marktsymbolen naar buiten komen, ik kon namelijk heel makkelijk 2 symbolen monopoliseren). En dat terwijl het basisspel redelijk strak is. Ook de artwork vond ik geen verbetering (dat maffe artwork van de basis vond ik charmanter). Was al geen fan van de eerste editie, maar nu nog minder van de tweede. :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Potion Explosion. Vermoedde vooraf dat het een eenvoudig kinderspelletje zou zijn, maar schijn bedriegt. Er zit nog wel ietwat diepgang in. Het is niet zo eenvoudig om de beste move te zien, en met de speciale acties die voltooide potions toevoegen kun je best leuke combo's creëren. Het duurt mijns inziens iets té lang voor wat het is, maar het heeft me toch positief verrast. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Kort tussendoor nog een potje Codenames, inmiddels mijn 32e fysieke play. Blijft geweldig. :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Tot slot nog Xanadú (waarmee ik mijn spellenalfabet voltooi). Geinig spelletje waarbij kaarten gebouwen en werkers zijn. Elk gebouw heeft 4 niveaus met verschillende grondstoffen en verschillende verkoopwaarden. Vermakelijk puzzelen met toch weinig speelmateriaal. Enkel vraag ik me af of geluk in welke kaarten je trekt niet een té grote rol speelt. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Ook nog Era of Inventions en Saint Malo via de B&B-stand een mooi nieuw huis kunnen geven. Ik ben tevreden. Dank aan de organisatie!
Afbeelding
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!

Bericht door warjan »

Wyckyd schreef:
warjan schreef:Leuke impuls aankopen gedaan, hoop ik...
Oh oh, wat heb je allemaal meegenomen? :o :lol:
Phantom
St Malo
Temporum

Allen gekocht bij de bring and buy en mooi geprijsd.
arjanvanhouwelingen.com
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Via deze weg wil ik iedereen die aan deze beurs heeft bijgedragen hartelijk bedanken.
met ongeveer 560 bezoekers was het een top beurs.
Dus alle vrijwilligers (Ducosim en andere), alle demonstrateurs, alle standhouders en alle bezoekers Van Harte Bedankt!

Het was een mooi feestje, een jarige zeker waard.

Maurice
Voorzitter Ducosim
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Het was gisteren erg gezellig! Ik heb mij prima vermaakt!
Ik kwam uiteraard de nodige bekenden tegen en daar een praatje mee gemaakt.

Ik heb eerst aan het kaartspellentoernooi mee gedaan. Ik was warempel 3de. Ik heb 6 van de 8 spellen kunnen spelen. Dus leuk om met 2 prijzen naar huis te gaan.

Het was zo druk dat er moeilijk een tafeltje te bemachtigen was. Daarom maar 2x avonturenland gedaan en tussendoor 1x quadropolis. Avonturenland vond ik erg leuk! Quadropolis vond ik wel leuk, maar niet wauw!

Verder nog pergamon voor 15 euro gekocht en ducosim geholpen om van streetsoccer af te komen voor 1 euro. Ik was op zoek naar nog een ander spel (mangrovia) maar zowel bij de rode pion als bij de game freak stond hij niet.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Scaramouche schreef:Via deze weg wil ik iedereen die aan deze beurs heeft bijgedragen hartelijk bedanken.
met ongeveer 560 bezoekers was het een top beurs.
Dus alle vrijwilligers (Ducosim en andere), alle demonstrateurs, alle standhouders en alle bezoekers Van Harte Bedankt!

Het was een mooi feestje, een jarige zeker waard.
Het was inderdaad een geslaagde beurs en een mooi feestje, fijn dat de viering van de verjaardag op dit niveau is neergezet.

Ik vond het verder erg leuk om allerlei oude bekenden tegen te komen (waaronder de meeste bestuursleden uit mijn actieve periode, inclusief de nog altijd inspirerende Rob van Wijngaarden)
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

Ook van mij dank voor en feli aan de organisatie. Van de afgelopen 40 jaar was ik er de laatste 20 jaar vaak bij.
aicirtap schreef:ducosim geholpen om van streetsoccer af te komen voor 1 euro.
Dan heb je vast de eerste oplage (zwart-wit logo). De release van StreetSoccer in 2002 was op de Ducosim-beurs in Utrecht. Sindsdien is het veel oplages en versies verder. In Polen is deze week de 'Goool Championship' release (zit tussen m'n StreetSoccer en Champions versies in). Polen is er wel bij op de EK ...

En dank aan de spelers van *Bees, Trees & Chimpanzees* zaterdagmiddag. Hier een eind-foto van 1 van de 4-spelers-partijen.
BTC 4 players at Ducosim.jpg
(95.27 KiB) 344 keer gedownload
Dat was het nieuwe prototype van deze week. Met 4x4cm tegels ipv. 5x5cm. 50x50mm was te groot voor normale tafels, 44x44mm is gepland maar 40x40mm blijkt ook praktisch.
In deze nieuwste versie was alles "compacter" ontworpen waardoor de grootste scores in het spel wat vroeger komen. Het aantal zetten vond ik daardoor iets te veel. Heb net een iets kortere partij met kleine neefjes gespeeld wat weer beter werkt. Nog veel schaven en fine-tunen en coole tegels/doelen maken. Het principe werkt sowieso heel lekker. :)
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik ken streetsoccer van brettspielwelt en ik vind het altijd wel grappig spelletje :D
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Paletti
Grote Dienaar

Bericht door Paletti »

Een erg geslaagde beurs!!!
JanWillem
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Gaudete Games

Bericht door JanWillem »

Ik was er deze keer voor het allereerst. wat me opviel was de gemoedelijke sfeer en de rust die de bezoekers hebben. alle tijd voor een spel of een praatje en dat zorgt al heel snel voor gezelligheid en een goede sfeer. Leuk vooral is om het spel nog even na te beschouwen, waar de bezoekers altijd voor in zijn. Dus voor mij als spelontwerper ook erg leerzaam!

Hartelijk dank voor de organisatie!
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... early-bird
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Zaterdag heb ik me erg goed vermaakt op de beurs, redelijk wat gespeeld:

Tamps van Berg Games is leuk, je speelt samen met een of meerdere partners en je moet reageren op het signaal wat je medespeler afgeeft dat hij een complete set heeft voor dat de tegenstander dat in de smiezen heeft, en dat laatste is erg leuk! Zou later dit jaar via Kickstarter moeten lopen.
Maestro van What's in a Game, als ex-trombonist spreekt me een spel met een orkest als thema wel aan. Lekker vlot spel. We speelden het in de eenvoudige variant met ontwerper Pieter de Boer.
Bees, Trees and Chimpanzees, prototype van Corne. Leuk tegellegspel waarbij je een natuurpark aanlegt en zo je dieren de gewenste leefomgevingen geeft. Hoe je tegels verkrijgt is leuk uitgewerkt. Hopelijk komen er zwijntjes in de definitieve versie.
Wij zijn in de "ik ga op vakantie"-variant. Positief en verrassend leuk.
Puzzlo met Dennis Merkx, een van de ontwerpers, een gezamelijke puzzle waarbij jij je stukjes voor de andere spelers wilt aanleggen. Jammer dat het nu alleen nog maar in Finland verschenen is.

En eigenlijk is misschien wel het leukste van zo'n beurs de gelegenheid om medeliefhebbers opnieuw of nieuw te ontmoeten en lekker bij te praten.
Laatst gewijzigd door ravinck op di 24 mei 2016, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Het was een leuke beurs zaterdag. Het was drukker dan normaal, maar nog steeds voldoende tafels om te kunnen spelen. Ik heb Potion Explosion gespeeld. Fun en leuke components, maar te licht voor mij smaak en het duurde net te lang met vier vond ik. Wel top voor families met wat oudere minderen schat ik in. Verder waggle dance gespeeld. Leuke worker placement met dobbelstenen. Thematisch goed uitgewerkt en speelde lekker weg. Deze haalt mijn wishlist niet, want worker placement vind ik nou eenmaal niet zo spannend. Afgesloten met een half potje Skye. Leuke twist op carcasonne. Wordt zeker een aankoop aangezien mijn vriendin en ik erg houden van dit genre, we zijn bijvoorbeeld ook grote fans van Suburbia en Castles of mad king Ludwig. S'avonds Food Chain Magnate gespeeld voor het eerst. Relatief simpele regels, maar zeer complex wat betreft strategie. Erg gaaf spel, ook bijzonder origineel, maar wel een echte hardcore business simulatie. Keihard verloren, maar snel nog een potje!

Op de beurs nog Raptor gekocht en een insert van broken token voor Ascension. Ik heb 7 sets in 1 doos weten te krijgen met deze insert. Prijzig, maar ik heb weer wat ruimte in de kast! Nieuw Amsterdam heb ik kunnen weerstaan voor 15 euro, vond ik wel netjes van mezelf. Als deze er volgende beurs weer ligt voor die prijs dan kan ik me niet meer beheersen ben ik bang...
Recent gespeeld:
Afbeelding