vrieskist schreef:Weer terug en lekker wat spelletjes kunnen proberen, alchemist, mijn dorp, codenames, tide of time. Zoveel spellen spelen lukt je op een Essen Spiel niet op een dag

Als je op donderdag of vrijdag gaat krijg je toch redelijk makkelijk zoveel gespeeld hoor (tenzij je bij kleine standjes staat te wachten).
Was inderdaad vandaag leuk. Mijn 5e keer in de laatste paar jaar en het was toch echt een stuk drukker dan normaal. De Bring & Buy stand had veel mooie koopjes zag ik. Zelf ook 2 spellen relatief snel verkocht. Daar is veel opgebracht!
Redelijk wat gespeeld ook, maar was niet even positief over alles.
Council of Four. Wel aardig spel, maar thematisch niet al te sterk, en toch iets te geluksafhankelijk aan het begin (met een goede start krijg je al gauw 'rich get richer'-probleem, zonder catchup-mechanisme).
Sint Petersburg, 2e editie. Gespeeld met nieuwe marktfase, zonder uitbreidingen. Ik vind de nieuwe fase niks toevoegen. Sterker nog, het lijkt een nieuw random element toe te voegen (in welke marktsymbolen naar buiten komen, ik kon namelijk heel makkelijk 2 symbolen monopoliseren). En dat terwijl het basisspel redelijk strak is. Ook de artwork vond ik geen verbetering (dat maffe artwork van de basis vond ik charmanter). Was al geen fan van de eerste editie, maar nu nog minder van de tweede.
Potion Explosion. Vermoedde vooraf dat het een eenvoudig kinderspelletje zou zijn, maar schijn bedriegt. Er zit nog wel ietwat diepgang in. Het is niet zo eenvoudig om de beste move te zien, en met de speciale acties die voltooide potions toevoegen kun je best leuke combo's creëren. Het duurt mijns inziens iets té lang voor wat het is, maar het heeft me toch positief verrast.
Kort tussendoor nog een potje
Codenames, inmiddels mijn 32e fysieke play. Blijft geweldig.
Tot slot nog
Xanadú (waarmee ik mijn
spellenalfabet voltooi). Geinig spelletje waarbij kaarten gebouwen en werkers zijn. Elk gebouw heeft 4 niveaus met verschillende grondstoffen en verschillende verkoopwaarden. Vermakelijk puzzelen met toch weinig speelmateriaal. Enkel vraag ik me af of geluk in welke kaarten je trekt niet een té grote rol speelt.
Ook nog Era of Inventions en Saint Malo via de B&B-stand een mooi nieuw huis kunnen geven. Ik ben tevreden. Dank aan de organisatie!