Ik ben op zoek naar een tool die mij info geeft over bijvoorbeeld het thema, speltype, spelmechanisme etc. en deze vergelijkt met andere spellen. Zodat ik gemakkelijk te weten kan komen welke spellen grotendeels op elkaar lijken en welke een beetje of zelfs helemaal niet.
Een beetje hetzelfde idee bij bepaalde muzieksite die 'similar artist' vermelden.
Kent iemand een tool of website die eenvoudiger werkt dan het raadplegen van de verschillende database informatie op boardgamegeek.com?
Misschien ook een idee om dit soort info toe te voegen aan de speldetail-pagina van Bordspelmania.
Spelinfo: soortgelijke spellen (tool)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Jurr_on
- Jakkiebak!
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Spelinfo: soortgelijke spellen (tool)
er is niet één zo'n tool, maar hier op de site iets meer dan 5000.Jurr_on schreef:Ik ben op zoek naar een tool die mij info geeft over bijvoorbeeld het thema, speltype, spelmechanisme etc. en deze vergelijkt met andere spellen. Zodat ik gemakkelijk te weten kan komen welke spellen grotendeels op elkaar lijken en welke een beetje of zelfs helemaal niet.
Een beetje hetzelfde idee bij bepaalde muzieksite die 'similar artist' vermelden.
Kent iemand een tool of website die eenvoudiger werkt dan het raadplegen van de verschillende database informatie op boardgamegeek.com?
Misschien ook een idee om dit soort info toe te voegen aan de speldetail-pagina van Bordspelmania.
we noemen ze forumleden.
Als jij een spel noemt, beginnen de mensen hier op het forum haast vanzelf gelijkgestemde spellen te noemen. probeer het maar eens
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Staat wel op de wensenlijst, maar gaat niet vandaag of morgen gebeurenJurr_on schreef:Misschien ook een idee om dit soort info toe te voegen aan de speldetail-pagina van Bordspelmania.

-
stvaho
- Meeple
Misschien wat laat voor een reactie, maar op boardgamegeek kan je heel wat van deze informatie terugvinden.
Bij de spelinfo staan thema's en mechanics aangegeven, waar je ook op kan klikken om een lijst van alle andere spellen die dit gebruiken te krijgen, in die nieuwe lijst kan je dan opnieuw filteren op thema, andere mechanics etc, en dan kan het door-klikken beginnen ^_^
Bij de spelinfo staan thema's en mechanics aangegeven, waar je ook op kan klikken om een lijst van alle andere spellen die dit gebruiken te krijgen, in die nieuwe lijst kan je dan opnieuw filteren op thema, andere mechanics etc, en dan kan het door-klikken beginnen ^_^
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
op http://www.bordspellenvergelijken.nl match ik spellen met elkaar d.m.v. categories die ik heb opgehaald via bgg